Додаток
Форма 1
Додаток
Форма 2
Додаток
Форма 3
Додаток
Форма 4
Вхід|Реєстрація

Ru

En

Ua

Лист ДФСУ № 669/6/99-99-17-03-01-15 від 16.01.2015 щодо бази нарахування єдиного внеску
Пошук у тексті
Знайти
Вверх из Вниз

Щодо бази нарахування єдиного внеску

...

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо листа ДФС України до ГУ ДФС в областях та м. Києві і в межах компетенції повідомляє таке.

З метою забезпечення єдиного підходу до визначеної Законом України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464) бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) для фізичних осіб-підприємців (крім фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або осіб, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності (далі - особи, які провадять незалежну професійну діяльність) та розбіжностей між даними у додатку 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міндоходів від 09.09.2013 р. № 454, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.09.2013 р. за № 1628/24160 (далі - Порядок), та даними у Податковій декларації про майновий стан і доходи, затвердженій наказом Міндоходів від 11.12.2013 р. № 793 (далі - Податкова декларація) , ДФС України направлено лист до ГУ ДФС від 16.10.2014 р. № 7559/7/99-99-17-03-01-17 (далі - Лист).

Абзацом третім пункту I Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731, Міністерству юстиції України та іншим органам, що здійснюють державну реєстрацію відомчих нормативно-правових актів, надано право перевіряти у міністерствах, інших органах виконавчої влади додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, у разі потреби вимагати подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію та вносити пропозиції про усунення виявлених порушень і недоліків, притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущенних порушеннях.

Згідно з підпунктом 3.4.6 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення іх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5, на державну реєстрацію не подаються акти рекомендаційного, роз'яснювального та інформаційного характеру (методичні рекомендації, роз'яснення, у тому числі податкові, тощо), нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила, тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних спостережень, адміністративних даних та інші).

Лист не є нормативно-правовим актом, що потребує державної реєстрації.

Позиція ДФС України, висловлена в Листі, має суто рекомендаційний характер, відповідно чинне законодавство не порушено.

Водночас повідомляємо, що 01 січня 2015 року набув чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 77-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці" (далі - Закон № 77), яким внесено зміни, зокрема, до пункту 2 частини першої статті 7 Закону № 2464, де передбачено, що для платників, зазначених у пунктах 4 (крім фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 частини першої статті 4 Закону № 2464, єдиний внесок нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

У разі, якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Зазначені зміни враховуватимуться при поданні річної звітності фізичними особами-підприємцями (крім фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) за 2015 рік.

Голова І. О. Білоус

Структура документа
Лист ДФСУ № 669/6/99-99-17-03-01-15 від 16.01.2015 щодо бази нарахування єдиного внеску

Щодо бази нарахування єдиного внеску

?Поставте своє запитання
Популярні податкові теми
Запитання можуть ставити лише зареєстровані користувачі
Поставте Ваше запитання, і ми відправимо відповідь Вам в особистий кабінет найближчим часом.
Відправити