Додаток
Форма 1
Додаток
Форма 2
Додаток
Форма 3
Додаток
Форма 4
Розширений пошук
Тарифна політика
Вхід|Реєстрація

Ru

En

Ua

Лист ДФСУ №5402/6/99-99-17-02-01-15 від 21.10.2014 щодо питання оподаткування військовим збором доходів
Пошук у тексті
Знайти
Вверх из Вниз

Щодо питання оподаткування військовим збором доходів

...

Державна фіскальна служба України у межах компетенції розглянула лист і повідомляє таке.

Законом України від 31 липня 2014 року № 1621-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України" внесено зміни до Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Згідно зі ст. 161 ПКУ тимчасово, до 1 січня 2015 року, встановлюється військовий збір у розмірі 1,5 відс. об'єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 цього пункту.

Відповідно до пп. 161.1.1 п. 161.1 ст. 161 ПКУ платниками збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ, а саме фізична особа - резидент (нерезидент), яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.

Згідно з пп. 161.1.5 п. 161.1 ст. 161 ПКУ відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені ст. 176 ПКУ.

Відповідно до п. 171.2 ст. 171 ПКУ особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є:

податковий агент - для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні;

платник податку - для іноземних доходів та доходів, джерело виплати яких належить особам, звільненим від обов'язків нарахування, утримання або сплати (перерахування) податку до бюджету.

Згідно з п. 127.1 ст. 127 ПКУ ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відс. суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відс. суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Дії, передбачені абзацом першим п. 127.1 ст. 127 ПКУ, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відс. суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Відповідно до п. 127.1 ст. 127 ПКУ штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого п. 169.4 ст. 169 ПКУ, та виправляється у наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року згідно з нормами ПКУ.

Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПКУ пеня, визначена пп. 129.1.1 п. 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно до ст. 163 прим. 4 Кодексу про адміністративні правопорушення неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством) , неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян тягнуть за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб'єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб'єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, штрафні санкції на платників податків застосовуються лише у разі порушення зазначених норм законодавства.

Щодо питання оподаткування військовим збором доходів, нарахованих (сплачених) до моменту набрання чинності п. 161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ, то статтею 58 Конституції України визначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Таким чином, оскільки згідно із Законом України від 31 липня 2014 року № 1621-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України", який набрав чинності з 03 липня 2014 року, податковий агент зобов'язаний при нарахуванні доходів, визначених у пп. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПКУ, утримати військовий збір, нараховані до 03.08.2014 доходи, але виплачені після 03.08.2014, не підлягають оподаткуванню збором.

Голова І.О. Білоус

Структура документа
Лист ДФСУ №5402/6/99-99-17-02-01-15 від 21.10.2014 щодо питання оподаткування військовим збором доходів

Щодо питання оподаткування військовим збором доходів

?Поставте своє запитання
Популярні податкові теми
Запитання можуть ставити лише зареєстровані користувачі
Вхід/Реєстрація
Поставте Ваше запитання, і ми відправимо відповідь Вам в особистий кабінет найближчим часом.
Відправити