Лист ДФСУ № 4225/10/28-10-06-11 від 26.02.2016 щодо декларування та сплати земельного податку

Щодо декларування та сплати земельного податку

...

Міжрегіональне головне управління ДФС - Центральний офіс з ОВП розглянуло лист щодо декларування та сплати земельного податку та в межах своїх повноважень повідомляє.

Згідно з пп. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України (далі - Кодексу) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Оскільки плату за землю віднесено до місцевих податків і зборів, сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень та згідно ст. 12 Кодексу приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів в частині плати за землю і, зокрема, визначають ставки земельного податку в межах передбачених статтями 273 - 277 Кодексу, а також перелік пільг зі сплати податку.

У рішеннях про встановлення місцевих податків та зборів обов'язково має визначатись об'єкт оподаткування, платник, розмір ставки, податковий період, пільги та інші обов'язкові елементи, визначені ст. 7 Кодексу з дотриманням встановлених для відповідного місцевого податку чи збору критеріїв.

Відповідно до пунктів 1, 3 статті 73 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.

Так, згідно з п. 13 рішення Дніпропетровської міської ради від 28.01.2015 р. № 5/60 "Про міський бюджет на 2015 рік" (далі - Рішення № 5/60), було встановлено, що до доходів загального фонду міського бюджету у 2015 році належать надходження, визначені статтею 64 Бюджетного кодексу України:

- податок та збір на доходи фізичних осіб, платежі земельного податку та орендної плати за землю, місцеві податки і збори (крім збору за місця для паркування транспортних засобів) та інші податки і збори по платниках, що перебувають на обліку та обслуговуються СДПІ з ОВП у м. Дніпропетровську МГУ ДФС.

Згідно з п. 15 Рішення № 5/60 встановлено, що відповідно до статті 68 Бюджетного кодексу України до загального фонду районів у місті зараховуються такі податки і збори, що стягуються з платників, які перебувають на обліку та обслуговуються ДПІ у районах міста ГУ ДФС у Дніпропетровській області, а також ті, що зараховуються за місцем вчинення дії, крім платежів плати за землю.

Платежі земельного податку та орендної плати за землю за земельні ділянки, що знаходяться на території районів у місті, крім цих платежів, які сплачуються платниками, що перебувають на обліку в СДПІ з ОВП у м. Дніпропетровську МГУ ДФС.

Якщо рішення органу місцевого самоврядування щодо встановлення сплати земельного податку прийнято, то таке рішення є обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами з урахуванням строків, визначених таким рішенням.

Тобто, великі платники податків, які перебувають на обліку в СДПІ з ОВП у м. Дніпропетровську МГУ ДФС, відповідно до статті 69 Бюджетного кодексу України, здійснюють декларування та сплату земельного податку за земельні ділянки, що знаходяться на території районів м. Дніпропетровська, за основним місцем обліку.

Разом з тим, станом на 19.02.2016 р. рішення Дніпропетровської міської ради "Про міський бюджет на 2016 рік" не оприлюднене.

close icon
Структура документа
Лист ДФСУ № 4225/10/28-10-06-11 від 26.02.2016 щодо декларування та сплати земельного податку

Щодо декларування та сплати земельного податку

Замовити персональну презентацію