Щодо розроблення проектної пропозиції із залучення донорських коштів для покриття вартості РРО
Державна фіскальна служба України розглянула лист від 10.04.2015 р. № 887 щодо пропозицій із залучення коштів міжнародної технічної допомоги (далі - МТД) на покриття вартості реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) для платників єдиного податку другої та третьої груп і в межах компетенції повідомляє.
На лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.03.2015 р. № 4013-05/6918-03, в якому порушувалось зазначене вище питання, ДФС у межах компетенції надано відповідь листом від 15.04.2015 р. № 9266/5/99-99-12-03-01-16 (копія додається).
На сьогодні до Державного реєстру внесено 118 моделей РРО, які відповідають вимогам Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон № 265).
ДФС розглянула проект Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (реєстр. № 1088 від 28.11.2014 р.), ст. 30 якого встановлено, що вартість коштів, витрачених суб'єктом господарювання на придбання РРО, зараховується як сплата чинних податкових зобов'язань, та надала заперечення Міністерству економічного розвитку і торгівлі України щодо вказаних змін.
Для юридичних осіб - платників податку на прибуток зазначені витрати враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування та можуть включатись до складу загальновиробничих, адміністративних витрат, витрат на збут як таких, що пов'язані з реалізацією товарів (за умови, що такі витрати пов'язані із господарською діяльністю та підтверджені первинними документами) .
Слід врахувати, що зменшення податкових зобов'язань на суму витрат на придбання РРО спричинить зменшення доходів бюджету у розмірі 4 млрд. грн. (у цінах 2014 року, вартість РРО = 5000 грн., кількість СГ = 800 тисяч).
Крім того, вартість РРО для СГ - фізичних осіб складає від 0,3 до 0,03 відс. граничної суми доходу, встановленої для II та III груп відповідно, що не є фінансово обтяжливим.
Також відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236 "Про затвердження Положення про Державну фіскальну службу України" ДФС здійснює в межах повноважень, передбачених законом, разом з відповідними центральними органами виконавчої влади контроль за використанням державних коштів, передбачених для реалізації проектів, виконання програм, зокрема міжнародних.
Отже, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 "Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги" визначено, що ДФС може бути бенефіціаром та/або реципієнтом МТД і відповідно впроваджувати проекти (програми), бути заінтересованою в результатах виконання проектів (програм) та безпосередньо одержувати міжнародну технічну допомогу згідно з проектом (програмою).
У зв'язку з викладеним вище, здійснення розподілу МТД можливо виключно між підпорядкованими структурними підрозділами й територіальними органами ДФС, що унеможливлює передачу МТД суб'єктам, які їй не належать.
Голова Р.М. Насіров