Доброго дня, ми сплатили однією сумою послуги нашому постачальнику, але він зареєстрував податкову накладну не на повну отриману суму, а розбив її на частини і зареєстрував декілька податкових накладних. Згідно з консультаціями ЗІРу ми не можемо сформувати податковий кредит з цієї операції. Як ми можемо вийти з цієї ситуації? Є сенс отримати ІПК або переробити договір на різні періоди отримання послуг?

Добрий день!

Дякуємо Вам за поставлене запитання, з якого надаємо таку відповідь.

За загальним правилом, передбаченим пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України (далі – ПК України), датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Таким чином, якщо першою подією у Вашому випадку була дата зарахування передоплати на банківський рахунок продавця, то на цю дату виникають податкові зобов’язання з ПДВ за операцією з постачання послуг.