Законопроекти № 1053-1 та №1073 щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг прийнято в першому читанні та за основу

Проекти Законів про внесення змін до ЗУ "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг № 1053-1 та "Про внесення змін до ПКУ щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг" №1073 прийнято за основу із скороченням строку підготовки до другого читання.

Документи спрямовані на виведення з тіньового обігу частки готівкових розрахунків та «відбілювання» обігу товарів, що реалізуються без офіційного відображеннятими суб’єктами господарювання, які згідно законодавства не звільнені від обов’язку застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, проте реально їх не використовують.

Інструментами, покликаними сприяти процесам детінізації економіки України та підвищення рівня захисту прав споживачів, є:

- посилення мотивації самих покупців (споживачів) товарів (послуг) в отриманні фіскальних звітних чеків;

- створення рівних конкурентних умов для суб’єктів господарювання, для яких встановлено обов’язок застосовувати РРО, за рахунок спрощення та здешевлення процесу застосування РРО шляхом запровадження інноваційних технологічних рішень у вигляді програмних РРО, як альтернативи класичним РРО.

Законопроекти передбачають запровадження програмних РРО, які можуть використовуватись на ряду або на заміну класичним РРО в залежності від потреб та фінансових можливостей суб’єкта господарювання.

Серед іншого, пропонується внести ряд змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», якими передбачається:

- запровадження програмних РРО, що надає суб’єкту господарювання право обирати класичний РРО чи програмний РРО в залежності від його потреб та фінансових можливостей;

- спрощення процедури реєстрації РРО  - її проведення засобами Електронного кабінету без подання реєстраційних документів, а лише шляхом отримання фіскального номеру, який ідентифікує програмний РРО, у інформаційній системі контролюючого органу;

- здешевлення процесу застосування РРО за рахунок виключення необхідності отримання еквайєрингових послуг, послуг ЦСО, укладання відповідних договорів, придбання класичного РРО, який на теперішній час є високовартісним;

- фіскалізація розрахункових операцій, що проводяться через програмні РРО, на фіскальному сервері контролюючого органу, що дозволить легалізувати розрахункові операції;

- запровадження технологій захисту даних про проведені розрахункові операції, що відповідають Закону України «Про електронні довірчі послуги»;

- контроль з боку суспільства за легалізацією розрахункових документів, що підтверджують проведення розрахункових операцій;

- підвищення відповідальності за порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій при здійсненні торгівельної діяльності та наданні послуг шляхом впровадження джерела відшкодування покупцям (споживачам) частини штрафних санкцій, застосованих за їх зверненнями.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments