З 1 квітня податкову накладну складаємо за новою формою

21 Березня 2016
Аа Аа

З 1 квітня 2016 року платникам податку на додану вартість необхідно буде використовувати нову форму податкової накладної з податку на додану вартість, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної».

Зміни, яких зазнала форма податкової накладної стосуються, по-перше, загальної частини, а саме виключено дані про місцезнаходження покупця/продавця, номер телефону, вид цивільно-правового договору, форму проведених розрахунків. Проте з’явилися графи для відображення постачання/придбання товарів/послуг філією (структурним підрозділом), яка фактично є від імені головного підприємства – платника податку стороною договору. При складанні податкової накладної філією (структурним підрозділом) платника у графі «Постачальник (продавець)» спочатку зазначається найменування головного підприємства, зареєстрованого як платник ПДВ, що визначене статутними документами, а через кому – найменування такої філії (структурного підрозділу).

По-друге, частина з таблицями нової форми податкової накладної відтепер матиме лише два розділи, а саме Розділ А і Розділ Б.

До Розділу А (рядки І-Х) вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які вона складається, зокрема, загальна сума податку, обсяги постачання та інформація щодо зворотної тари (у разі її наявності). В Розділі Б зазначається інформація про товари/послуги, за якими проведена операція, за якою і складається податкова накладна.

Якраз в Розділі Б новою є графа 8, де зазначається код ставки ПДВ, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються. Зокрема, до таких кодів належать: 20, 7, 901, 902 та 903, значення яких розкрите в пункті 16 Порядку заповнення податкової накладної (далі – Порядок).

Змінено також і типи причин, за якими податкова накладна не надається покупцю. Їх, як і було раніше, передбачено 17, проте лише декілька причин зазнали змістовних змін, в той час як у більшості змінилась лише назва. Всі типи причин зазначені в пункті 8 Порядку.

В пункті 11 Порядку прописані випадки та алгоритм заповнення зведених податкових накладних. Тобто, відтепер в нормах Порядку роз’яснюються не лише особливості заповнення таких накладних за операціями, що мають безперервний або ритмічний характер, а також за випадками, коли необхідно нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України. Таким чином, платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися:

  1. в операціях, що не є об'єктом оподаткування;
  2. в операціях, звільнених від оподаткування;
  3. в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;
  4. в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.

Форма розрахунку коригування до податкової накладної зазнала таких же змін, що й форма податкової накладної, оскільки має прямий зв’язок із останньою.

Інформуємо, що відповідно до пункту 3 Порядку, усі податкові накладні підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за формою, чинною на день такої реєстрації. Тобто, з 1 квітня 2016 року можна буде зареєструвати податкові накладні лише у випадку, якщо вони будуть складені за новою формою.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments