В Україні пропонують значно розширити сферу застосування спрощеної системи оподаткування

Депутати пропонують значно розширити сферу застосування спрощеної системи оподаткування.

Так, у ВР зареєстровано законопроект №9533, який збільшує граничний річний обсяг доходу: для 1 групи платників єдиного податку – у 5 разів (з 300 тисяч до 1,5 млн гривень), для 2 групи – майже у 7 разів (з 1,5 до 10 млн), для 3 групи – у 8 разів (з 5 до 40 млн гривень).

Згідно з проектом такі зміни мають набрати чинності вже з 1 липня цього року. 

Як йдеться у пояснювальній записці до законопроекту, частиною 3 статті 55 Господарського кодексу України визначено критерії розмежування суб'єктів господарювання в залежності від доходів від діяльності протягом року.

Так, до суб'єктів мікропідприємництва належать фізичні особи - підприємці та юридичні особи річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 2 мільйонам євро, що згідно курсу Національного банку України станом на 01.01.2019 року, становить більше 63 мільйонів гривень.

Суб'єктами малого підприємництва є фізичні особи - підприємці та юридичні особи річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, що згідно курсу Національного банку України станом на 01.01.2019 року, становить більше 317 мільйонів гривень.

Таким чином, до мікропідприємництва відносяться платники з доходом до 63 мільйонів гривень, до малого - з доходом до 317 мільйонів гривень.

Разом з цим, у 2014 році Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28.12.2014 року N 71-VIII було внесено зміни до пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України та збільшено граничні обсяги доходів фізичних осіб - підприємців - платників єдиного податку першої групи з 150000 гривень до 300000 гривень, для платників єдиного податку другої групи з 100000 гривень до 1500000 гривень.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" від 24.12.2015 року N 909-VIII встановлено граничний обсяг доходу для платників єдиного податку третьої групи у розмірі 5000000 гривень.

Разом з цим, сьогодні дозволений статтею 291 Податкового кодексу України обсяг доход на першій групі 300000 гривень, на другій - 1500000 гривень, на третій - 5000000 гривень.

І це при тому, що станом на 01.01.2014 року, дозволений обсяг доходу був значно вищим - 150000 гривень, 10000000 гривень, 30000000 гривень відповідно, а курс долара становив 8 гривень.

Окрім цього, з 2015 року по 2018 рік ріст споживчих цін в Україні, за даними Державного комітету статистики України, склав майже 80 %. Таким чином, у 2018 році за одні і ті самі товари чи послуги українці стали платити на 80 % дорожче, ніж це було на початку 2015 року, що збільшило обов'язкові витрати підприємців.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28.12.2014 року N 71-VIII було подовжено дію положень Податкового кодексу України щодо запровадження нового платежу до бюджету - військового збору, що також призвело до збільшення обов'язкових витрат фізичних осіб - підприємців.

Крім цього, роботодавці - платники єдиного податку стали витрачати втричі більше на оплату праці найманих працівників внаслідок підвищення розміру мінімальної заробітної плати з 1218 гривень станом на 01.01.2018 року до 4173 гривні станом на 01.01.2019 року, що також вплинуло на розмір доходу таких роботодавців, враховуючи низьку купівельну спроможність населення.

Зазначені обставини об'єктивно призводять до зростання валових витрат платників єдиного податку, при цьому дозволений оборот обмежено.

Всі ці фактори призводять до вимушеного скорочення робочих місць, припинення здійснення підприємницької діяльності, тінізації економіки та втрат від надходжень податків і зборів до Державного бюджету України.

Ціллю законопроекту є забезпечення проведення державою індексації граничного обсягу доходу, передбаченого для платників єдиного податку першої-третьої груп, в бік збільшення.

Завданням законопроекту є створення нових легальних робочих місць, детінізація економіки та сприяння розвитку малого та середнього бізнесу.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments

Останні новини:

Звільнені від оподаткування ПДВ операції: відображаємо у декларації реекспорт

19 Червня 2019

Оприбуткування готівкових коштів, отриманих у межах однієї зміни, проте у межах різних діб: юридичні нюанси

19 Червня 2019

Коригування платником фінрезультату до оподаткування на суму поворотної фіндопомоги, яка не була повернута, - ДФС інформує

19 Червня 2019

Яку відповідальність несуть суб’єкти господарювання за несплату (неперерахування) єдиного внеску?

19 Червня 2019

За яких умов кваліфікований сертифікат, виданий АЦСК ІДД ДФС, скасовується у телефонному режимі?

19 Червня 2019

ОЕСР публікує Посібник з відмивання грошей та фінансування тероризму для податкових експертів та аудиторів

19 Червня 2019

Чоловік сплатив допоміжні репродуктивні послуги, надані дружині: чи буде податкова знижка?

19 Червня 2019

Положення ЗУ «Про виконавче провадження» щодо сплати авансового внеску є неконституційним, - КСУ

19 Червня 2019