У Словенії внесли зміни до Закону про податкову процедуру застосування Правил обов’язкового розкриття

19 Липня 2019 #MDR #DAC6 #Словенія
Аа Аа

Черговою країною, котра імплементувала норми щодо розкриття інформації щодо транскордонних угод, стала Словенія. Так, Національні збори Словенії 28 травня 2019 року ухвалили закон про внесення змін до Закону про податкову процедуру (Tax Procedure Act – TPA), який містить, зокрема, положення Директиви ЄС 2018/822 від 25 травня 2018 р. Про обов’язкові правила розкриття і обмін транскордонними податковими угодами ( далі - DAC6, Директива).

Зміни словенського TPA були опубліковані в офіційному словенському виданні від 7 червня 2019 року та набули чинності 22 червня 2019 року. Правила, які імплементують DAC6, наберуть чинності з 1 липня 2020 року. Однак звіти будуть мати зворотну силу дії, тому будуть охоплювати періоди з 25 червня 2018 року по 1 липня 2020 року.

Остання редакція зі змінами словенського TPA повністю відповідає DAC6 та охоплює ті ж самі податки (всі податки, окрім ПДВ, митних платежів, акцизних зборів і обов’язкових внесків на соціальне страхування).

Звітність

Згідно з Директивою угода вважається підзвітною, якщо:

  • домовленість відповідає визначенню транскордонної угоди;
  • домовленість відповідає хоча б одній із ознак А-Е, що містяться у Додатку IV Директиви.

Згідно з Директивою транскордонна угода визначається як домовленість, що стосується більше ніж однієї держави-члена та/або третьої країни. Відмінними можна назвати ті ознаки, котрі підлягають перевірці на основі тесту (the main benefit test - MBT) і ті, які самі собою передбачають зобов’язання зі звітування, без застосування MBT.

Словенія не розширила визначення підзвітних угод/домовленостей та, крім того, включила до їхньої переліку і внутрішні угоди. Також у словенському законодавстві не міститься будь-яких додаткових відмінних ознак, окрім тих, що передбачені Директивою. Отже, словенський TPA повністю відповідає Додатку IV Директиви, без зазначення інших відмінних ознак у національному законодавстві.

Відмінні ознаки А-Е Директиви.

Більшість відмінних ознак DAC6 не деталізує. Словенський закон також не дає будь-яких пояснень щодо цього. Але сам Закон дає можливість Міністерству фінансів публікувати вказівки відносно положень MDR на більш пізньому етапі.

Щодо тесту MBT. Відповідно до Директиви тест MBT буде пройдений, якщо буде встановлено, що основною перевагою або однією з основних переваг, котрі особа може очікувати від угоди, є отримання податкової переваги/пільги. Національне законодавство Словенії посилається на Додаток  IV Директиви і не надає ніяких уточнень чи роз’яснень. Таким чином, MBT відповідно до закону Словенії повністю відповідає положенням Директиви.

Також відповідно до Директиви посередники ЄС зобов’язані звітувати щодо факту порушення законних професійних привілеїв (LPP). В іншому ж випадку, якщо немає посередників, котрі можуть звітувати, цей обов’язок переходить до платника податків. Остання редакція словенського Закону звільняє посередників від обов’язку звітувати щодо факту порушення положень LPP. Нагадаємо, що відповідно до LPP тільки юристи звільняються від обов’язку звітувати у Словенії.

Строки звітності

Згідно з DAC6 для посередників (і відповідних платників податків) події для звітності (з 1 липня 2020 року) відбуваються, коли звітна домовленість «надається для реалізації» або коли угод «готова до реалізації» або «зроблено перший крок для її реалізації». Ті ж події застосовуються і в словенському національному законодавстві.

Відповідно до Директиви звітність починається з 1 липня 2020 року, а обміни між юрисдикціями – з 31 жовтня 2020 року. Однак звіти будуть подаватися заднім числом та охоплювати механізми, в яких перший крок був реалізований в період з 25 червня 2018 року по 1 липня 2020 року. Отже, строки подання звітності в Словенії також повністю відповідають DAC6.

Штрафи за порушення процедури звітності

На відповідних платників податків і посередників (які є фізичними особами) можуть бути накладені штрафи максимум до 400 євро за невиконання зобов'язань зі звітності.

Для відповідних платників податків і посередників (які є юридичними особами) штрафи за недотримання можуть бути накладені максимум до 15 000 євро для невеликих компаній і до 30 000 євро для середніх і великих компаній. Крім того, до відповідальної особи юридичної особи, що є відповідним платником податків або посередником, також можуть бути застосовані штрафи в розмірі до 4000 євро.

За значні правопорушення в рамках словенської ТРА може застосовуватися вища сума штрафів, що не перевищують 100 000 євро для малих компаній і 150 000 євро для середніх та великих компаній. Серйозні правопорушення в розмірі до 20 000 євро також можуть бути накладені на відповідальну особу юридичної особи, яка є відповідним платником податків або посередником.

 

Джерело:https://www.ey.com/gl/en/services/tax/international-tax/alert--slovenia-passes-act-amending-the-tax-procedure-act-to-implement-mandatory-disclosure-rules

 

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments