Спроба боротися з зарубіжними інтернет-магазинами не ринковими, а адміністративними методами

10 Червня 2016
Аа Аа

Успішність зарубіжних інтернет-магазинів, які на сьогодні користуються попитом у росіян, не дає спокою Асоціації компаній інтернет-торгівлі (далі – АКІТ).

Зокрема, Асоціацією було запропоновано зобов'язати зарубіжних онлайн-рітейлерів вставати на податковий облік в Росії і сплачувати ПДВ у разі, якщо виручка іноземного інтернет-магазину в останні три місяці перевищує 2 млн руб. Відповідну пропозицію підготували АКІТ за дорученням Президента Росії Володимира Путіна.

АКІТ підготували довідку, в якій йдеться, що Індивідуальний податковий номер можна отримати дистанційно, а ПДВ платити з кожної поставки: «Ціни на сайтах повинні будуть включати необхідні фіскальні платежі, споживачам не потрібно додатково оплачувати податки з покупок», – уточняється у довідці.

Згідно з ідеями, які розглядає АКІТ, можна зробити висновок, що посилкова торгівля з-за кордону значно успішніша за вітчизняний (російський) рітейл.

За словами провідного рітейлера побутової техніки та електроніки на російському ринку, зарубіжні онлайн-компанії мають змогу пропонувати менші ціни росіянам саме тому, що не обтяжені російськими податками.

«Щорічно російська економіка недоотримує 60 млрд руб. тільки через податкові виплати», – заявила  Валерія Андрєєва, тим самим підтримуючи введення ПДВ-реєстрації для зарубіжних онлайн-магазинів.

В свою чергу Федеральна податкова служба не бачить сенсу в пропозиції АКІТ: «Інтернет-торгівлю веде велика кількість іноземних магазинів, які можуть використовувати інтернет-майданчики eBay, Amazon і Alibaba, на яких оплата надходить безпосередньо продавцеві. Тому постановка на облік в російських податкових органах торгових майданчиків для цілей сплати ПДВ не вирішить проблеми», – заявив представник ФПС.

Зауважимо, що в Росії Держдумою прийнятий у другому читанні аналогічний законопроект, який в народі отримав назву «Про податок на Google». Законопроектом «Про внесення змін до частини першої і другої Податкового кодексу Російської Федерації (В частині оподаткування окремих операцій, що здійснюються через мережу «Інтернет») передбачено зобов'язати іноземні компанії сплачувати ПДВ за продаж електронних послуг, вставати на облік в податкові інспекції Росії шляхом створення особистого кабінету платника податків і подавати відомості про продажі програмного забезпечення та контенту.

Автори законопроекту наголошують на тому, що на сьогодні є проблема – російському споживачеві вигідніше купувати контент у зарубіжних компаній, так як його вартість не включає в себе ПДВ.

За матеріалами Ведомости.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments