Сплата ПДВ при анулюванні реєстрації платника ПДВ

26 Травня 2016 #ПДВ
Аа Аа

В загальнодоступному інформаційно-додатковому ресурсі «ЗІР» (категорія 101.01.02) контролюючим органом було дано відповідь на питання щодо термінів сплати ПДВ на електронний рахунок платником ПДВ, реєстрацію якого було анульовано.

Зокрема, було вказано, що суми ПДВ, зазначені в податковій декларації з ПДВ, що подана особою за наслідками останнього звітного (податкового) періоду, перераховуються Казначейством до бюджету з електронного рахунка платника податку не пізніше останнього дня строку, встановленого для самостійної сплати податкових зобов’язань.

При цьому, якщо залишок коштів на електронному рахунку недостатній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань, то особа, реєстрація платника ПДВ якої анульована, зобов’язана протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації, перерахувати з власного поточного рахунка на електронний рахунок необхідну суму коштів незалежно від того, залишатиметься особа зареєстрованою як платник цього податку на день сплати такої суми чи ні.

Загалом ми погоджуємося із висновком контролюючого органу, але хочемо детальніше зупинитися на процедурі сплати ПДВ у разі анулювання реєстрації платником ПДВ, яка виглядає наступним чином:

  1. Протягом 20 календарних днів з дня анулювання реєстрації платником ПДВ, такий платник подає контролюючому органу податкову декларацію за останній звітний період.

Анулювання реєстрації здійснюється на дату:

- подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації;

- зазначену в судовому рішенні;

- припинення дії договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції або закінчення строку, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку;

- що передує дню втрати особою статусу платника податку на додану вартість.

2. На підставі отриманих декларацій ДФС України надсилає органу Держказначейства реєстр, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету/на поточний рахунок та реквізити поточного рахунку платника (у випадку подання заяви платника на повернення коштів на такий рахунок).

  1. На підставі такого реєстру орган Держказначейства, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації, перераховує суми податку до бюджету. Якщо після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на електронному рахунку недостатній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з податку на підставі поданих контролюючому органу податкових декларацій з податку, остаточний розрахунок з бюджетом таким платником здійснюється з власного поточного рахунка на електронний рахунок.

4. Електронний рахунок платника ПДВ закривається, а залишки коштів, які на ньому знаходяться, перераховуються до державного бюджету. Такі залишки коштів можуть бути повернені платнику з бюджету в порядку, передбаченому статтею 43 ПК України, за заявою останнього.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments