Скасування податку з пенсій та зменшення ціни на вживані автомобілі: результати засідання Комітету з питань податкової та митної політики

19 Травня 2016
Аа Аа

Як зазначалося нами раніше, вчора, 18 травня, відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики (далі – Комітет).

На цьому засіданні народними депутатами були прийняті наступні рішення.

1. Оподаткування пенсій

Нагадуємо, що до ВРУ було внесено сім альтернативних законопроектів, за якими скасовується норма ПК України про оподаткування пенсій. 11 травня народними депутати було прийнято рішення про взяття за основу проект Закону № 4542-4, внесеного народним депутатом Юрієм Шухевичем. Проте, 18 травня члени Комітету вирішили зміни своє рішення, рекомендувавши ВРУ прийняти за основу урядовий Законопроект № 4542.

Основна аргументація щодо зміни свого рішення пояснювалась тим, що проектом Закону № 4542-4 скасовується норма, відповідно до якої виплата пенсій для працюючих пенсіонерів обмежується сумою 1 695 грн, а це, за словами заступника Міністра фінансів України Олени Макєєвої, призведе до додаткових втрат із бюджету. Разом з тим, як було зазначено членом Комітету Оксаною Продан, офіційних розрахунків таких витрат Мінфіном надано не було.

Урядовий законопроект було рекомендовано ВРУ прийняти за основу у тому варіанті, якому він був поданий, тобто без змін щодо оподаткування різниці так званих «привілейованих пенсій» (понад 10 розмірів прожиткового мінімуму – 10740 грн. у 2016 році).

2. Вживані транспортні засоби

Членами Комітету було прийнято рішення рекомендувати народним депутатам прийняти в цілому проекту Закону № 3251, яким запроваджуються знижені ставки акцизного податку на вживані транспортні засоби, з урахуванням наступних поправок:

а) пільгові ставки не застосовуватимуться для легкових автомобілів, якщо вони:

- матимуть походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України та/або визнаною державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозиться з території такої держави-окупанта (агресора), та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України;

- вироблені до 1 січня 2010 року;

- ввозитимуться на митну територію України особою для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду у кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року. У разі відчуження таких автомобілів протягом 365 календарних днів з дня їх реєстрації, платник податків буде зобов’язаний доплатити акцизний податок, який би він заплатив, сплативши податок за загальною ставкою.

б) Кабінет Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цього законопроекту буде зобов’язаний:

 - забезпечити розробку, тестування та введення в експлуатацію програмного забезпечення, необхідного для контролю за ввезенням платниками акцизного податку легкових автомобілів за пільговими ставками;

- привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим законопроектом;

- забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим законопроектом;

в) пільговий режим застосовуватиметься до 31 грудня 2018 року;

г) законопроект набере чинність з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування.

Також, як було повідомлено нами раніше, Комітетом розглядалося питання про ініціювання службового розслідування діяльності Голови Державної фіскальної служби України Насірова Р. М. та Першого заступника Голови Державної фіскальної служби України Білана С. В. Проте, відповідного рішення народними депутатами так і не було прийнято.

 

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments