Що день прийдешній нам готує

12 Травня 2016
Аа Аа

Як повідомлялося нами раніше, вчора, 11 травня, відбулось чергове засідання Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики (далі – Комітет). З порядком денним Ви могли ознайомитися за цим посиланням.

Нижче пропонуємо Вам короткий огляд рішень, прийнятих Комітетом.

І. Оподаткування пенсій

Одним із найбільш дискусійних в суспільстві питань є питання оподаткування пенсій. Наскільки Ви пам’ятаєте, до 2014 року пенсії в Україні взагалі не оподатковувались. Проте, з 1 січня 2015 року вони почали оподатковуватись в частині перевищення трьох мінімальних зарплат. На сьогоднішній день у ВРУ є зареєстровані п’ять альтернативних законопроектів, які скасовують (повністю або частково) це положення:

1. «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування пенсій» (№ 4542 від 28.04.2016), поданий Кабінетом Міністрів України.

2. «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування пенсій» (№ 4542-1 від 28.04.2016), поданий народним депутатом Денісовою Л. Л.

3. «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону)» (№ 4542-2 від 05.05.2016), поданий народним депутатом Долженковим О. В.

4. «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування пенсій та відшкодування пенсіонерам суми вже сплаченого податку» (№ 4542-3 від 10.05.2016), поданий народним депутатом Вілкулом О. Ю.

5. «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо скасування оподаткування пенсій та зняття обмежень у виплаті пенсій для деяких категорій працюючих пенсіонерів» (№ 4542-4 від 11.05.2016), поданий народним депутатом Шухевичем Ю. Р.

Членами Комітету при обговорені цих законопроектів було відзначено, що перші чотири проекти законів є, по суті, ідентичними. Разом з тим, Законопроект № 4542-4, поданий Юрієм Шухевичем, є більш комплексним. Але не всі депутати мали можливість з ним ознайомитись, оскільки він був зареєстрований у ВРУ лише вчора. Тому було прийнято рішення рекомендувати ВРУ включити до порядку денного четвертої сесії усі п’ять альтернативних законопроектів.

Крім того, було обговорено можливість внести зміни до оподаткування так званих «спеціальних пенсій», розмір яких перевищує 10 тисяч гривень. Нагадуємо, що ці пенсії, якщо вони вже виплачуються, не можуть бути скасовані. Відтак, народні депутати пропонують їх не скасовувати, а оподатковувати перевищення встановленого мінімуму за 80–90 % ставкою. Станом на сьогодні така ідея потребує доопрацювання на предмет розміру пенсій, перевищення яких має так оподатковуватись, та розміру підвищеної ставки. 

ІІ. Реформування територіальних органів фіскальної служби

Щодо цього питання було розглянуто два взаємопов’язані законопроекти, подані Кабінетом Міністрів України:

- «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо оптимізації територіальних органів державної фіскальної служби» (№ 4515 від 22.04.2016);

- «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо мінімізації впливу на адміністрування надходжень до бюджету» (№ 4516 від 22.04.2016).

Зазначені вище законопроекти отримали негативний висновок при їх усному обговоренні членами Комітету, але все ж таки були рекомендовані для включення до порядку денного четвертої сесії ВРУ.

За поясненням членів Комітету таке непослідовне рішення було прийнято для того, щоб обговорити всі критичні зауваження до законопроектів на засіданні ВРУ та «провалити» запропоновані зміни.

Проте сьогодні ВРУ відмовилася включати Законопроект № 4515. Таке рішення є абсолютно виправданим. Так, за цим проектом митні органи не вважалися б органами доходів та зборів (лише структурними підрозділами ДФС), частина їхніх функцій передавалася б органам ДФС, які на практиці можуть знаходитись за сотні кілометрів від пунктів митного контролю. Такі зміни призвели б до фактичного нівелювання митниці як державного органу публічної влади взагалі, що неминуче мало б негативний вплив, зокрема, на якість та час проведення митних процедур, оперативного вирішення питань, що виникають в процесі здійснення таких процедур, та загалом на здійснення функцій, покладених на органи доходів і зборів.

ІІІ. «Деофшоризація»

Законопроекти «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії» (№ 4380 від 12.04.2016) та «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про податковий суверенітет України та офшорні компанії"» (№ 4381 від 12.04.2016), подані Тимошенко Ю. В., було запропоновано виключити з розгляду ВРУ на пленарних засіданнях. Такий крок, на нашу думку, є абсолютно виправданим у зв’язку з недосконалістю цих проектів.

Нагадуємо, що командою TaxLink було запропоновано нашим підписникам надати коментарі щодо запропонованих змін. На основі отриманих зауважень та аналізу положень Законопроектів № 4380 та № 4381 нами був складений та поданий у Комітет відповідний Лист. Із текстом Листа Ви могли ознайомитись за цим посиланням.

IV. Електронні комунікації

Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо електронних комунікацій)» (№ 3644 від 14.12.15), поданий народним депутатом Данченко О. І., яким фактично встановлювався новий вид податку – внесок на регулювання (загальнодержавний збір, який справляється за здійснення державного регулювання у сферах електронних комунікацій та поштового зв’язку), було повернуто на доопрацювання.

Зокрема членами Комітету було запропоновано такий збір не встановлювати як податок, а встановити як звичайний платіж (наприклад, судовий збір), що сплачується самими учасниками ринку для фінансування регулятора відповідної галузі. Тим самим такий збір має замінити платежі, які сплачуються на договірних засадах державному підприємству «Український державний центр радіочастот».

По законопроекту «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо електронних комунікацій)» (№ 3645 від 14.12.15), поданим народним депутатом Данченко О. І., було прийнято рішення про прийняття за його основу, оскільки він вносить технічні зміни до положень Митного кодексу України у сфері електронних комунікацій.

V. Добові витрати на відрядження

Проект Закону «Про внесення зміни до підпункту "а" підпункту 170.9.1 пункту 170.9 статті 170 Податкового кодексу України (щодо визначення розміру добових витрат на відрядження, які не включаються до оподатковуваного доходу фізичної особи)» (№ 2387 від 17.03.2015), внесений народним депутатом Кіршом О. В., було рекомендовано ВРУ. Так, цим законопроектом передбачається збільшити більш ніж удвічі неоподатковувану суму добових для відрядження за кордон, а саме: з чинного розміру – 0,75 мінімальної заробітної плати в розрахунку за кожен календарний день відрядження до 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за курсом НБУ гривні до євро,  в розрахунку за кожен такий день.

. Питання оборонного значення

Члени Комітету повернули на доопрацювання проект Закону «Про внесення змін до статті 282 Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування митом продукції оборонного призначення» (№ 4592 від 05.05.2016), поданий Кабінетом Міністрів України. Причиною такого рішення було те, що крім мита, операції з ввезення товарів оборонного призначення повинні також звільнятись від імпортного ПДВ.

Законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо звільнення від сплати земельного податку воєнізованих підрозділів)» (№ 2230 від 24.02.2015), поданий народними депутатами Пашинським С. В., Вінником І. Ю. Кривенком В. В., не розглядали, оскільки на засідання не з’явилися його автори.

VІІ. Розміщення інформації про знайдені (виявлені) транспортні засоби за статтею 243 Митного кодексу України
 
Членами Комітету було рекомендовано включити до порядку денного четвертої сесії ВРУ проект Закону «Про внесення зміни до статті 243 Митного кодексу України щодо територіальних органів Національної поліції» (№ 4560 від 04.05.2016), поданий Кабінетом Міністрів України.  Так, цей Законопроект розроблено на виконання пункту 4 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення»  Закону України «Про Національну поліцію» з метою приведення статті 243 Митного кодексу України у відповідність до Закону України «Про Національну поліцію». Ним пропонується слова «територіальних органів внутрішніх справ» у частині четвертій статті 243 Митного кодексу України замінити словами «територіальних органів Національної поліції».
 

 

 

 

 

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments