Робота ДФС у цифрах: підсумки 2018 року. Частина 2

Першу частину можна прочитати тут.

Історія застосування правил трансфертного ціноутворення (далі – ТЦУ) в Україні розпочинається з 01.09.2013. З того часу платниками податків було подано десятки тисяч звітів про контрольовані операції, підготовлено тонни томів ТЦУ-документації, проведено сотні перевірок.

Однак весь період існування правил ТЦУ пройшов зі щорічними «реформаторськими» змінами законодавства. Тільки платники податків почали опановувати «тонкощі» чергової редакції, як ось законодавцем пропонуються чергові кардинальні зміни.

Не було зруйновано тенденцію й у 2018 році, в якому МФУ та НБУ оприлюднили проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України з метою імплементації Плану протидії розмиванню бази оподатковування та виведенню прибутку з-під оподаткування», який покликаний підтримати фінансову стабільність у країні в умовах переходу до вільного руху капіталу, підвищити ефективність податкового регулювання та запровадити єдині вимоги до прозорості ведення бізнесу в Україні за міжнародними стандартами.

Робота за міжнародними стандартами прозорості зробить український бізнес рівноправним гравцем на міжнародних ринках, що сприятиме розширенню його присутності за кордоном, збільшенню інвестиційної привабливості України і пожвавленню її економічного зростання» (детальніше про впровадження Плану дій BEPS читайте за лінком).

Враховуючи сучасні тенденції ТЦУ, команда Taxlink пропонує вам оглянути результати роботи ДФС щодо ТЦУ за перші 11 місяців 2018 року.

Необхідно пам’ятати, що основна мета ТЦУ – протидія розмиванню бази оподаткування та визначення цін між пов’язаними особами, які є на ринку послуг/товарів.

На схемі нижче продемонстровано показники самостійного коригування ПЗ платниками податків (на виконання своїх обов’язків, передбачених ПКУ) та результати за наслідками контролю ДФС.

Податковий контроль за визначенням цін у контрольованих операціях здійснюється шляхом моніторингу цін у контрольованих операціях, а також проведення перевірок з питань дотримання платником податків принципу "витягнутої руки" (далі – перевірка контрольованих операцій).  Перевірки контрольованих операцій є особливим методом здійснення податкового контролю та мають особливості, не притаманні іншим перевіркам.

Обов’язковою умовою для призначення такої перевірки є надсилання ДФС запиту платнику податків на подання документації з ТЦ. І тільки після подання документації (та проведення її аналізу) або у разі неподання документації у визначений пп. 39.4.4 п. 39.4 ст. 39 ПКУ термін контролюючим органом може бути прийнято рішення про проведення перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станом на сьогодні ПК України передбачено лише декілька обов’язків платника податку при ТЦУ, за які передбачена  фінансова відповідальність.  Зважаючи на їх невелику кількість, практики по суті контрольованих операцій наразі не так і багато, а основним аспектом, який опрацювали ДФС та українські суди – це розуміння нюансів подання/неподання звітів про контрольовані операції. Результати цього розуміння – на схемі нижче.

Далі буде…

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments