Результати зустрічі команди міністра фінансів з авторським колективом законопроекту про податкову лібералізацію

31 Травня 2016
Аа Аа

Команда міністра фінансів вислухала пропозиції від авторського колективу законопроекту № 3357 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової лібералізації».

Член авторського колективу законопроекту і за сумісництвом ініціатор зустрічі Павло Себастьянович на своїй офіційній сторінці у Facebook повідомив подробиці зустрічі.

Команда міністра прийшла у складі очільника Проектного офісу реформ при Мінфіні Яни Бугримової, радника міністра Павла Кухти і ще чотирьох співробітників міністерства.

На зустрічі Тетяна Острікова запропонувала забрати повноваження у ДФС України, а саме, забрати у податкової бази даних і можливість нормотворчості, «коли сам Насіров пише інструкції для Насірова і для всієї служби замість того, щоб просто виконувати закон».

«Сьогодні дані в базах можуть безконтрольно вручну змінюватися заднім числом. Необхідно створити айтішний департамент, який буде відповідати за зберігання даних і доступ до них. Податкова служба повинна мати контрольований доступ до баз. Вони повинні перетворитися з власників баз даних у віддалених користувачів», – йдеться у повідомленні.

В свою чергу, один із співробітників Мінфіну сказав про необхідність об’єднати зусилля з громадськістю щодо тиску на податкову службу.

«Ніхто бази так просто не віддасть. І створення айтішного департаменту саботуватиметься, і на нього не виділять гроші. Це вже конкретна задача – створення айтішного департаменту, який поступово перетягне на себе функцію обміну даними», – повідомляє Павло Себастьянович.

Інший член авторського колективу Данило Монін говорив про видатки бюджету і запропонував варіанти щодо скорочення витрат на 130 млрд грн. Зокрема, було виділено 3 напрямки:

  1. Віддавати ПДФО, податок на майно, на землю і на ренту місцевим бюджетам замість фінансування їх з центрального.
  2. Зробити всі соціальні виплати адресованими конкретно приватній особі з держбюджету, оскільки кошти відправляються до місцевих бюджетів і безконтрольно використовуються на місцях.
  3. Впорядкувати загальні витрати бюджету, які складаються з 4 частин: витрати на оплату праці бюджетних працівників і військовослужбовців, на купівлю товарів і послуг, соціальні та пенсійні виплати і обслуговування боргу.

«Зниження ЄСВ не призведе до катастрофи, а лише до незначного зниження надходжень. Система Prozzoro, верифікація та адресність соціальних виплат компенсують недонадходження від зниженого ЄСВ. З 100 млрд боргу уряду, 65 млрд – внутрішній борг, з якого 50 млрд – НБУ. Уряд з НБУ розраховується вчасно, а ось НБУ не поспішає розраховуватися з бюджетом», – зазначив Данило Монін.

Основну ідею від імені всього авторського колективу висловив перед командою міністра фінансів Олександр Шемяткін, який говорив про податок на виведений капітал, але не викликав у команди міністра ентузіазму. Він обґрунтував неможливість і безнадійність використання податку на прибуток в Україні.

В кінці зустрічі Тетяна Шевцова наголосила на темі депонування ПДВ.

«Ця практика згубно позначається на бізнесі, особливо для тих, хто тільки стартує. Практично – ПДВ перетворився на податок з обороту. Заморожені кошти, незнижувальні залишки, неможливість внесення коригувань і інші складності просто гальмують розвиток економіки. Депонування має бути скасовано», – написав Павло Себастьянович.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments