Результати прес-конференції Голови ДФС України Романа Насірова на тему: «Реформа ДФС: здобутки та перспективи»

17 серпня 2016 року відбувся брифінг Голови ДФС України Романа Насірова з представниками ЗМІ, метою якого було інформування громадськості щодо останніх здобутків та майбутніх перспектив ДФС в рамках проведення реформи податкового відомства.

Він повідомив, що за 7 місяців 2016 року ДФС України зібрала 322 млрд грн, що приблизно на 24,5 % більше, ніж за аналогічний період минулого року. За словами Романа Насірова, перевиконання плану надходжень до бюджету зі сплати ПДВ, акцизного збору і податку на прибуток підприємств було досягнуто за рахунок детінізації.

«Після збору у 322 млрд у першому півріччі нам залишається ще зібрати 285 млрд грн до кінця року. Це в середньому 58 млрд в місяць», – зазначив Роман Насіров.

Голова ДФС України повідомив, що з 322 млрд грн платникам податків було відшкодовано 48,2 млрд грн ПДВ, і додав, що ДФС України планує до кінця року відшкодувати ПДВ на суму 96 млрд грн, а також забезпечити платникам податків відшкодування цього податку вже на наступний місяць після подання декларації.

Він також нагадав, що Міністерство фінансів України (далі – Мінфін) поставило перед ДФС України на 2016 рік план – адміністрування і збір податків у розмірі 607 млн грн до загального фонду Держбюджету.

Стосовно місцевих бюджетів Роман Насіров зазначив, що середньомісячний збір майже на 50 % більше, ніж у минулому році, і Мінфін ставить перед органам місцевого самоврядування завдання правильно розпорядитися відповідними коштами.

Роман Насіров нагадав, що ДФС в останні місяці сконцентрувалася на питаннях митниці, запустивши фото- та відеофіксацію, а також автоматизовану систему «Єдине вікно», завдяки якій оформлення здійснюється в електронному вигляді, а сам процес не займає більше 4 годин.

Очільник відомства анонсував до кінця тижня відкриття міжвідомчого таргетинг-центру в стінах ДФС України, де будуть зосереджені мобільні групи, які будуть боротися з митними правопорушеннями.

«Це будуть митники, податкова міліція, прикордонники і національна поліція. Перші бригади вже поїдуть до кінця місяця. Я переконаний, що вже з вересня вони активізують свою роботу», – сказав Роман Насіров.

За словами Голови ДФС України, вже у вересні запрацює Міжрегіональна митниця, яка мала працювати з 8 серпня. На сьогодні лише затверджуються положення.

«Міжрегіональна митниця – це, в першу чергу, допомога всім іншим митницям в Україні. Повністю сформований склад професійних митників вирушить на будь-який кордон, на допомогу зміні, проведе огляд оформлення товарів в пунктах пропуску, на митних терміналах, на локальних митницях, які знаходяться всередині країни», – розповів Роман Насіров, і додав, що це буде ефективний інструмент у боротьбі зі зловживаннями та корупцією.

Роман Насіров заявив, що минулого місяця ДФС зібрали 14 млрд грн ПДВ з розмитнення товарів, а цього місяця очікується сума до 14,5–15 млрд грн. В минулому році за період з липня по вересень показник зборів ПДВ з розмитнення товарів становив 10–11 млрд грн. Отже, ці додаткові кошти, які були отримані в результаті збільшення зборів, і є ефектом від детінізації, боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, чого вдалося досягти завдяки коректнішому визначенню митної вартості та класифікації товарів.

Голова ДФС України презентував журналістам відкриття у стінах ДФС універсального Центру обслуговування платників податків, в якому можна буде отримати консультацію стосовно ДФС, подати заявку на будь-який електронний сервіс. Він зазначив, що центр відкриється через два тижні.

Роман Насіров також торкнувся питання заробітної плати для працівників ДФС України, зазначивши, що найближчим часом очікується реальна конкуренція за фахівців, адже низка заробітна плата залишається великою проблемою для ДФС.

Окремо він виділив Національне антикорупційне бюро України, яке може запропонувати своїм кадрам в десять разів вищу заробітну плату, ніж в ДФС. Очільник ДФС зауважив, що через це найкращі кадри з податкової міліції за останні півроку перейшли працювати в НАБУ.

Журналісти поставили Голові ДФС України актуальні питання, зокрема, щодо окремих пунктів проекту змін до Податкового кодексу України від Мінфіну. Як відомо, Мінфін висунув ідею, що ДФС України має передати бази даних, які зараз адмініструє ДФС України в розпорядження Мінфіну, а він, в свою чергу, матиме виключне право впливати і адмініструвати бази даних. Роман Насіров зазначив, що це пропозиція виключно Мінфіну.

«З нашого боку відповідь проста – Мінфін займається політикою, а ДФС України – адмініструванням. Зрозуміло, що бази даних – це питання адміністрування. Ми запитали думку МВФ, який вважає, що це некоректно, а також, що у всіх країнах світу адмініструванням баз даних платників податків займаються податкові органи», – відповів Роман Насіров.

Попри аргументи від МВФ Голова ДФС України все ж таки не проти, щоб Мінфін займався адмініструванням баз даних.

«На сьогодні це дуже болюче і актуальне питання. І починається воно з того, що у нас немає Дата-центру, нам необхідні значні інвестиції в сервери для забезпечення роботи баз даних. До того ж, бази даних працюють на глобальних міжнародних сервісах, а підтримка ліцензії та загалом сервісу від всесвітніх компаній – це дуже дорогий процес», – пояснив він.

Також Роман Насіров зауважив, що на відомство покладена значна відповідальність за збереження даних та за їх постійну роботу і запевнив, що бази даних на сьогодні працюють без збоїв.

«Я думаю, ніхто не пам’ятає, коли були якісь великі збої, витік інформації або втручання. Хтось інший має взяти на себе цю відповідальність на державному рівні, бо зберігаються дані усіх громадян України, юридичних осіб тощо. Це питання інформації за багато років по фізичних та юридичних особах», – сказав Роман Насіров.

Нагадаємо, у квітні цього у ДФС України стався збій в роботі автоматизованої системи «Управління документами», який призвів до втрати електронних копій внутрішніх документів, а також частини зовнішньої кореспонденції, яка надходила до фіскальної служби. За допущення цього інциденту були притягнені до дисциплінарної відповідальності відповідальні особи.

Роман Насіров відповів на наше запитання щодо встановлених Мінфіном показників ефективності для оцінки роботи ДФС, зокрема про підвищення частки податкових і митних спорів, за рішеннями судів різних інстанцій на користь ДФС з 26,6 % в минулому році до 40 % в 2016 р. і 50% в 2017 році. За його словами, ДФС України згодна з відповідним KPI, який визначив Мінфін, але відомство не може вирішувати за суд, на чию користь буде прийнято рішення. До того ж процес апеляції спочатку відбувається в ДФС, а вже потім відбувається наступний етап – судовий процес: «Тут треба говорити про судову реформу, на скільки можуть бути зловживання в деяких випадках і як приймаються деякі рішення», – зазначив Роман Насіров.

Щодо ліквідації податкової міліції і переформатування її у фінансову поліцію Голова ДФС розповів, що відомство почало подавати проекти до Мінфіну ще з минулого року. Декілька варіантів оновлених проектів стосовно реорганізації податкової міліції подавалися і цього року. При чому, останній варіант дуже схожий на організоване національне антикорупційне бюро, з детективами.

«На сьогодні багато залежить і від податкової міліції, адже боротьба з шахрайством і злочинами не залишається тільки на папері. Дуже часто це виїзди, затримки, нелегальні поставки спирту, палива», – зауважив Роман Насіров, зазначивши, що по інший бік зазвичай знаходяться озброєні люди, які займаються не просто дрібним шахрайством з несплати податків, а є злочинними угрупованнями, з якими потрібно боротися ефективними інструментами.

Роман Насіров відповів на запитання стосовно введення однорівневої системи оскарження рішень ДФС, а саме чи впорається орган з такою кількістю скарг.

«Треба прийняти деякі законодавчі зміни, але практично ми можемо казати, що ми вже перейшли до цього. Раніше оскарження відбувалося на районному рівні, потім на обласному рівні, на рівні республіки, країни, а потім вже відбувалося судове оскарження. Це займало 3 місяці. Платник податків знав, що цей процес затягнеться на рік. Тому ми вже практично перейшли до однорівневої системи. Ще минулого року ми скоротили кількість районних інспекцій – це був перший етап. Другий рівень – обласний. Саме за рахунок наших внутрішніх процедур ми перейшли на однорівневу систему», – розповів очільник ДФС України.

Також Голова ДФС України розповів, що планує подавати свою електронну декларацію про доходи в наступному місяці.

На завершення Роман Насіров повідомив, що на сьогодні ДФС України рухається на шляху до того, щоб бути однією юридичною особою.

«Всі податкові органи будуть представляти ДФС, а отже, всі оскарження та судові справи будуть вестись із однією юридичною особою. Я думаю, що для створення однорівневої системи у нас є підтримка. Ми плануємо, що змін у цьому напрямі слід очікувати в кінці року або вже на початку 2017 року», – сказав Роман Насіров.

Журналіст  TaxLink

Олена ЧОРНОГОР

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments