Реформування податкового сектору: думка Володимира Гройсмана, Олександра Данилюка і Ніни Южаніної

07 Липня 2016
Аа Аа

Як відомо, 8 червня Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман доручив Голові податкового Комітету Верховної Ради України та Голові ДФС України створити робочу групу для розробки законопроекту щодо податкової реформи.

Проект підготували у Мінфіні, взявши за основу законопроект № 3357 від Комітету ВР з питань податкової та митної політики.

Документом Мінфіну передбачено:

  • запровадити електронний кабінет платника;
  • відновити роботу 1 реєстру по відшкодуванню ПДВ;
  • скоротити повноваження фіскальних органів;
  • врегулювати оподаткування в АТО;
  • передати низку функцій ДФС України Міністерству фінансів.

На сьогодні важливим є питання про заміну класичної моделі оподаткування прибутку на податок на виведений капітал.

Глава Комітету ВР з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна зазначила, що наразі триває робота з Мінфіном стосовно цього питання.

«Я не можу добитися комплексного розуміння всього законопроекту № 3357, тому що, наприклад, обговоривши тему податку на виведений капітал, у нас запитують: «А чому ми нічого не змінюємо з податку на доходи фізосіб»? Я починаю розповідати всю ідеологію законопроекту і розумію, що цей блок ніким не вичитаний», – заявила Ніна Южаніна і додала, що цей законопроект частково вважається реформою, адже він дозволить на щабель вище підвищити збирання податків і загалом культуру платника і контролюючих органів.

Міністр фінансів Олександр Данилюк підтвердив слова Ніни Южаніної щодо продовження роботи над вищезазначеним документом, до якої, за його словами, долучилися  експерти, народні депутати і профільні асоціації.

«Ми працюємо над тим, щоб створити стабільні і зрозумілі правила гри для бізнесу. При цьому, ми чітко розуміємо, що не тільки ставки податків впливають на поліпшення інвестклімату, а і процес детінізації. Тому ми фокусуємося на вдосконаленні механізму адміністрування податків», – повідомив Олександр Данилюк.

На питання, чи готовий бізнес перейти на нову модель, Міністр фінансів Олександр Данилюк відповів, що Мінфін розглядає всі можливі варіанти, щоб обрати найефективніший з них.

За словами Олександра Данилюка, Мінфін підрахував обсяги витрат за доходами. Було визначено, що перехід на таку модель призведе до втрат у межах від 30 до 50 млрд грн.

«Ми однозначно повинні шукати на це компенсатори, можливо і через підвищення ставки ПДВ», – сказав він.

В свою чергу, Володимир Гройсман сказав, що у профільному комітеті йдуть дискусії, а Уряд готовий долучитися до цієї роботи. Прем’єр-міністр зазначив, що конкретного рішення стосовно запровадження нового податку немає.

«Дискусія ведеться в Комітеті і коли ми вивчимо те, що пропонує Комітет, Уряд сформулює свою позицію», – сказав він.

Володимир Гройсман розповів про свої плани стосовно податкової реформи. Першим головним завданням він вважає спрощення адміністрування. Друге – підвищити відповідальність податківців (у т. ч. і матеріальну). Третім завданням Володимир Гройсман визначив забезпечення стабільності податкового законодавства на 3–5 років.

Також Прем’єр-міністр заявив, що на запровадженні електронного кабінету платника та поверненні одного реєстру по відшкодуванню ПДВ зміни не закінчиться, додавши, що поки ще це не реформа.

Стосовно прийнятої Урядом минулої п’ятниці бюджетної резолюції, в якій було прописано зобов'язання щодо введення нульової декларації і непрямих методів оцінки доходів і витрат громадян, Володимир Гройсман зазначив, що декларацію було направлено комітетам парламенту, і за результатами розгляду буде ухвалено відповідне рішення.

В свою чергу, Міністр фінансів Олександр Данилюк зазначив, що прийняття законопроекту стане основою для впровадження в Україні міжнародних ініціатив, розроблених ОЕСР і дозволить:

  • підвищити ефективність протидії розмиванню податкової бази;
  • впровадити автоматизовану систему моніторингу відповідності витрат фізосіб отриманими доходами;
  • вивести з тіні зарплати, доходи від підприємницької діяльності, іноземні та інші доходів.

Ніна Южаніна повідомила про те, що законопроект щодо нульового декларування та непрямих методів контролю за витратами повністю готовий.

«Зараз ми почали пояснювати в деталях суть законопроекту фракціям, депутатським групам і просто людям, які цікавляться цим питанням. Але документ не зареєстрований, тому що до одноразового декларування, яке може сприйматися як амністія, є заперечення МВФ. Я думаю, що Мінфін повинен увійти в активну стадію з МВФ, щоб пояснити, що амністією таке декларування називати не можна. Оподаткування доходів, зазначених самостійно декларантами та з яких раніше не були сплачені податки, буде проводитися за однією з діючих ставок Податкового кодексу. Тому це не амністія», – розповіла Голова Комітету.

Щодо впровадження правил BEPS і приєднання до Конвенції з автоматичного обміну інформацією, то Олександр Данилюк зазначив, що ці завдання планується реалізувати найближчим часом.

«З 1 липня 2019 року для України вступить в силу Конвенція про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах. Це дасть можливість автоматично обмінюватися інформацією між країнами-учасниками», – сказав Олександр Данилюк.

На думку Ніни Южаніної, норми за правилами КІК і BEPS дуже жорсткі до бізнесу. За її словами, найстрашніше – це зміна юрисдикції, що може призвести до відтоку капіталу. Голова податкового Комітету також повідомила, що КІК в Україні запрацює в 2018 році.

За матеріалами РБК-Україна.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments