Реформуємо податкову систему разом!

31 Травня 2016
Аа Аа

Як зазначалося нами раніше, на сайті TaxLink розміщено проект Закону № 3357 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової лібералізації» (далі – Законопроект), де наші підписники можуть залишити свої коментарі та зауваження до нього.

Наразі такою пропозицією вже скористалася значна кількість наших користувачів, які висловили як зауваження до певних неузгодженостей між нормами Законопроекту, що впливає на загальний рівень юридичної техніки документа, так і свої конкретні пропозиції щодо удосконалення податкової системи, серед яких:

Відповідальність

Було звернено увагу на недоліки статті 128-1 статті 128 ПК України, яка встановлює відповідальність за вивезення пального з території акцизного складу або транспортування такої продукції без відмітки представника контролюючого органу на товарно-транспортній накладній про погодження відпуску. Так, фактично, у цій нормі не вказано суб’єкта відповідальності, що ускладнює можливість її практичного застосування.

Здійснення податковим агентом перерахунку ПДФО до відповідного бюджету

Законопроектом пропонується внести зміни до підпункту 168.4.2 пункту 168.4 статті 168 ПК України, передбачивши, що податковий агент сплачуватиме (перераховуватиме) ПДФО, утриманий з доходів, нарахованих на користь фізичної особи:

- 50 % від загальної суми податку, утриманого з нарахованого окремій фізичній особі доходу – до місцевого бюджету за місцем її постійного проживання (податкової адреси);

- 50 % від загальної суми податку, утриманого з такого доходу фізичної особи – до місцевого бюджету за місцем безпосереднього здійснення фізичною особою трудової діяльності або виконання робіт (продажу товарів, надання послуг) за цивільно-правовими договорами, а також отримання доходу з інших підстав, тобто за місцем знаходження юридичної особи та за місцем знаходження неуповноважених відокремлених підрозділів такої юридичної особи.

Проте, як вірно було зазначено нашими користувачами, реалізувати на практиці це положення буде складно:

- по-перше, щоб сплатити податок до відповідного місцевого бюджету (за місцем реєстрації фізичної особи) підприємство має бути зареєстровано як платник податків в цій місцевості, що передбачає проходження відповідної процедури;

- по-друге,  перерахування податку на безліч різних рахунків, а також подача форми 1-ДФ є технічно складнішим та  вимагатиме більше часу.

Тобто, якщо в компанії багато працівників, які зареєстровані у різних містах України, то з точки зору витрат часу та додаткових обсягів роботи, роботодавцям може бути невигідно та незручно використовувати найману працю осіб, зареєстрованих в іншому місці, ніж платник податків.  

Зі свого боку, для практичної реалізації мети цієї норми (наповнення місцевих бюджетів), можемо порекомендувати його авторам частину тягаря адміністрування ПДФО по цьому положенні перекласти з роботодавця на державні органи. Тобто, платник податків – роботодавець подаватиме звітність та сплачуватиме ПДФО за місцем реєстрації. А фіскальні органи, де зареєстрований платник, передаватимуть інформацію фіскальним органам, де зареєстровані платниками податків працівники. Відповідно, роботодавець сплачуватиме усю суму коштів на рахунок Держказначейства, яке самостійно перераховуватиме необхідні суми до відповідних бюджетів.

Благодійна допомога

Також нашими користувачами було звернено увагу на те, що необхідно упорядкувати норми, які звільняють від оподаткування ПДФО (відповідно і військового збору) благодійну допомогу учасникам бойових дій, які брали участь в АТО. Зокрема, було зазначено, що особи, які брали участь в АТО, можуть набути або статус учасника бойових дій, або статус інваліда війни (у випадку отримання інвалідності внаслідок поранення, контузії, каліцтва, захворювань, отриманих при захисті Батьківщини чи виконанні військових обов'язків, визначених законодавством України). Відтак, необхідно внести відповідні зміни до розділу IV ПК України, передбачивши, що від оподаткування звільняється не лише благодійна допомога вищезазначеним учасникам бойових дій, але й інвалідам війни.

Бюджетне відшкодування

Було звернено увагу про необхідність повернення до ідеї щодо здійснення бюджетного відшкодування в порядку черговості за одним Реєстром заяв про повернення бюджетного відшкодування, а не за існуючими на сьогоднішній день двома чергами, оскільки така система є причиною зловживання посадовими обов’язками та корупційної діяльності службових осіб контролюючих органів.

Детальніше з усіма коментарями до Законопроекту Ви можете ознайомитись за посиланням http://taxlink.ua/ua/draft_acts/proekt-zakonu-pro-vnesennja-zmin-do-podatkovogo-kodeksu-ukraini-shhodo-podatkovoi-liberalizacii-/  Крім того, на цій сторінці Ви можете також висловити власні пропозиції та зауваження до ПК України. Ми, у свою чергу, зобов’язуємося їх донести до авторів Законопроекту.

Тільки спільними зусиллями ми зможемо змінити існуючу податкову систему! 

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments