Проект закону Франції про податок на цифрові послуги

Французька комісія Mixte Paritaire – змішана комісія, яка складається з 7 членів Сенату і 7 членів Національній асамблеї, 26 червня 2019 року досягла згоди щодо положення законопроекту про цифрові послуги Франції (DST).

Так, Уряд повинен надавати Парламенту щорічні звіти про ефективність і застосування податку, а також про ситуацію співробітництва з ОЕСР і переговорів з ЄС із цифрового оподаткування.

Національні збори вже проголосували «за» прийняття законопроекту 4 липня, а Сенат проголосує 11 липня. У президента Франції Еммануеля Макрона буде 15 днів, щоб підписати законопроект після голосування в обох палатах, за винятком якщо законопроект не буде переданий до Конституційного суду.

Варто відзначити, що в листопаді 2019 року буде запроваджено унікальний авансовий платіж, а це означає, що тепер компанії повинні оцінювати як свої розрахунки, так і свої вимоги до подачі заявок після того як законопроект буде прийнятий.

Сфера застосування законопроекту

Якщо не буде нових поправок, законопроект буде спиратися більшою мірою на проект Директиви ЄС по DST (Digital Services Tax), яким передбачене застосування податку для таких послуг:

1. поставка електронними засобами цифрового інтерфейсу, що дозволяє користувачам зв'язуватися і взаємодіяти з іншими користувачами, в тому числі для доставки товарів або послуг безпосередньо між цими користувачами;

2. послуги, що надаються рекламодавцям або їх агентам, що дозволяють їм купувати рекламні платформи, розташовані на цифровому інтерфейсі за допомогою електронних засобів, для відображення цільової реклами користувачам, що знаходяться у Франції, на основі даних, наданих такими користувачами. Також ці послуги включають покупку, зберігання і розповсюдження рекламних повідомлень, а також управління і передачу даних користувачів.

Втім об’єктом оподаткування не є надання цифрового інтерфейсу, який фізична або юридична особа використовує для надання користувачам :

  • цифрового контенту;
  • послуг зв'язку. Згідно з проектом податок не повинен бути націлений на постачальників послуг потокового відео або музичних послуг за запитом, а також поштових або платіжних послуг, коли вони оплачуються;
  • платіжних послуг.

Банківський і страховий сектор були також виключені, оскільки послуги, що надаються через цифрові інтерфейси, пов'язані з міжбанківськими і розрахунковими системами або системами розрахунків і доставки через торгові інтерфейси в значенні статті L.420 французького грошово-кредитного і фінансового кодексу.

Також є ще такі послуги, які не оподатковуються згідно із законопроектом:

  • прямий продаж товарів або послуг онлайн;
  • рекламні послуги, для яких рекламні повідомлення визначаються виключно на основі вмісту вебсайту і є ідентичними для всіх користувачів, а також продаж даних, зібраних іншими способами, не для внутрішніх цілей або для цілей, відмінних від реклами.

Законопроект також передбачає, що користувачем цифрового інтерфейсу вважається той, який знаходиться у Франції та відвідує такий інтерфейс через термінал, розташований у Франції. Розташування у Франції визначається будь-якими способами, включаючи IP-адресу (інтернет-протокол).

Послуги, що вважаються виконаними або наданими на території Франції:

1. інтерфейсні служби на цифровому інтерфейсі, коли один з користувачів, що буде доповнювати операцію, знаходиться у Франції, або в разі відсутності операції, коли в одного з користувачів є обліковий запис, який був відкритий у Франції для доступу до цих послуг;

2. рекламні послуги, що відрізняють:

- продаж даних, згенерованих або зібраних під час консультації користувачів по цифровим інтерфейсам, коли дані були отримані після консультації з такими інтерфейсами користувачем, що знаходяться у Франції;

- всі інші послуги, якщо рекламне повідомлення було розміщено протягом року на цифровому інтерфейсі, до якого звернувся користувач, що знаходиться у Франції.

Законопроект вважає платниками податків такі компанії, для яких річні суми, отримані в якості компенсації за оподатковувані послуги кумулятивно перевищують такі граничні суми: 750 мільйонів євро світового доходу або 25 мільйонів євро, отриманих у Франції.

Податкова база і ставка

Податкова база включатиме всі світові доходи (тобто валові доходи), отримані платником податку (крім податку на додану вартість (ПДВ)) за оподатковувані послуги та помножені на відсоток таких оподатковуваних послуг, які вважаються наданими або поставленими у Франції. Застосовується єдина ставка – 3 %.

Критеріями для визначення застосування відсотка є вид послуги, що надається, або місце розташування користувача у Франції, або ж кількості рахунків, відкритих з Франції, які надають доступ до послуг, що пропонуються інтерфейсом.

Однак суми, що сплачуються за використання цифрового інтерфейсу, що полегшує продаж підакцизних товарів (наприклад, вина, алкоголю, газу, тютюну, мінеральних масел і т. д.) не включаються, якщо вони мають прямий і неподільний зв'язок з обсягами або вартість таких товарів.

Порядок і строк сплати податку

Податок стягується і контролюється відповідно до тих же процедур, що і для французького ПДВ, але з деякими поправками.

Відсоток франшизних послуг оцінюється з урахуванням масштабних заходів, що здійснюються в період між днем ​​офіційного опублікування закону і 31 жовтня 2019 року. Балансова виплата по всьому податку по 2019 року відбудеться в квітні 2020 року, а відсоток буде визначатися на основі періоду між днем, наступним за офіційним виданням закону до грудня 2019 року.

Особи, відповідальні за сплату ПДВ в звичайному режимі, повинні будуть внести два авансових платежі, сума яких повинна дорівнювати сумі, що була за попередній фінансовий рік.

Крім того, проект дозволяє компаніям вибирати єдину податкову декларацію і оплату на рівні групи. Проте це положення діє протягом трьох років.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments

Останні новини: