Посилюється адміністративна відповідальність за порушення правил обігу пального

На розгляді у Верховній Раді знаходиться Проект Закону від 02.12.2019 №2515 Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності за незаконну торгівлю пальним.

Законопроектом передбачено введення таких змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КУАП).

І. Доповнити КУАП статтею 161-1 «Порушення порядку торгівлі пальним», яка передбачає адміністративні санкції за наступні правопорушення:

1. Оптова або роздрібна торгівля без наявності документів дозвільного характеру, крім випадків застосування принципу мовчазної згоди тягнуть за собою накладення штрафу від 1000 до 2000 НМДГ (від17 000 до 34 000 грн).

Дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме правопорушення, або пов’язані з отриманням доходу у великих розмірах, — тягнуть за собою накладення штрафу від 2 000 до 5 000 НМДГ (від 34 000 до 85 000 грн.). Доходом у великих розмірах вважається дохід, що перевищує 1 000 НМДГ (17 000 грн.)

Як при першому правопорушенні, так і у випадку повторного порушення протягом року передбачена конфіскація пального, транспортних засобів, ємностей та обладнання, що використовувались при реалізації такого пального а також грошей, одержаних внаслідок вчинення адміністративного правопорушення.

Право застосовувати згадані санкції надано органам Національної поліції та ДПСУ.

Нагадаємо, принцип «мовчазної згоди» визначений абзацом 10 частини 1 статті 1 Закону України від 06.09.2005 №2806-VI «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», відповідно до якого принцип мовчазної згоди — принцип, згідно з яким суб’єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб’єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено.

2. За інші порушення правил торгівлі пальним, крім згаданих вище, передбачено штраф від 500 до 1 000 НМДГ (від 8 500 до 17 000 грн.). Ці штрафи мають право накладати органи Держспоживзахисту.

ІІ. Передбачається доповнити статтю 265 «Вилучення речей та документів» КУАП частиною п’ятою, яка встановить заборону щодо передачі вилучених на підставі статті 161-1 КУАП речей та документів на зберігання особі, яка притягається до адміністративної відповідальності. Це, на думку законодавця, дозволить забезпечити надійне зберігання доказової бази та сприятиме об’єктивному розгляду справ та забезпеченню виконання постанов у справах про адміністративні правопорушення.

ІІІ. Внесення доповнень до статті 21 та статті 22 КУАП. Законодавець вважає, що доповнення унеможливлять зловживання судами, під час розгляду справ про адміністративні правопорушення, шляхом заборони передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд трудовому колективу (стаття 21 КУАП) та закриття справи у зв’язку з малозначністю вчиненого правопорушення (стаття 22 КУАП).

ІV. Крім того, з метою врахування балансу рівності сторін адміністративно-деліктного провадження та удосконалення інституту апеляційного перегляду постанов у справах про адміністративні правопорушення Проектом Закону №2515 запропоновано надати право апеляційного оскарження постанов суб’єкту складання протоколу про  адмінпорушення, передбачене статтею 161-1 «Порушення порядку торгівлі пальним».  

 

 

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments