Податкова реформа VS. податкова реальність: як все відбувається насправді

Державний бюджет недоотримав 4 % надходжень у серпні – про це інформує ДФС, застерігаючи, що цей показник може збільшитись. Єдиним реальним механізмом, що дозволяє «дотягнути» бюджет до потрібного показника є перегляд плану повернення помилково та/або надміру сплачених податкових зобов’язань, формування податкового кредиту тощо. Одним словом – страждатиме від нестачі бюджету лише платник, який, начебто, його недостатньо наповнив.

ДФС не в змозі виконати поставлені перед нею Міністерством фінансів завдання із наповнення бюджету. Тому було вирішено уточнити норми ПК України, які закріплюють права платників податків отримати назад гроші, які у бюджет були зараховані неправомірно, – без дотримання принципу правомірності дій платника. Таким механізмом є проведення додаткових перевірок без прямої дійсної законної підстави, донарахування зобов’язань, підвищення ставок податків, затримка у поверненні коштів, зловживання із системою електронних ключів. Яким чином це співвідноситься із основною ідеєю «демократичної» податкової реформи, яка передбачає зменшення тиску на платників податків та узгодження їх інтересів із інтересами держави?

ДФС намагається «тримати планку», намічену Н. Яресько, але за рахунок чого? Виникає запитання: чому Кабмін запевняє, що економічні показники вирівнюються, ситуація стабілізується, реформа є нагальною і необхідною (а ще дуже відчутною для видаткової частини держбюджету), але при цьому ніяким чином не враховуються законні інтереси платників податків? РБК-Україна, посилаючись на Накази ДФС, зазначає, що Р. Насіров вбачає у ситуації, що склалася, халатне відношення до виконуваних обов’язків працівників територіальних органів служби. Голова ДФС віддав необхідні розпорядження своїм працівникам для максимальної стабілізації ситуації, що склалася.

Подібні висновки фіскалів спостерігаються не вперше. Питання про недостатність надходжень до бюджету зазвичай пояснюється досить абстрактними причинами: небажання платників виконувати свої зобов’язання, високий рівень корупції в державних органах, нестабільна економічна ситуація тощо… Проте, заходів щодо усунення цих причин вживається недостатньо, адже на фоні реформ, стабілізації економіки, боротьби з корупцією, змін до законодавства бюджет все одно має «діру».

На поверхні лежить той факт, що існуюча система – як старий корабель: початково побудована неправильно, на цьому етапі вона є досить застарілою, низькоефективною і має численні пробоїни, які тягнуть її на дно. Це і передумови для корупції, і неефективне використання бюджетних коштів, і неправильний баланс між інтересами держави і платників податків, і нераціональне адміністрування. Почавши перебудову знизу – з її фундаменту – можна значною мірою подолати існуючі проблеми.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments

Останні новини:

Спрощенці, яким дозволено здійснювати діяльність в сфері страхування, - ДПС інформує

21 Жовтня 2020

«Адреса реєстрації» та «адреса фактичного місця проживання» в заявах за ф. № 1-ДР або № 5-ДР при заповненні іноземцем

21 Жовтня 2020

Видача недійсного фіскального чека при придбанні товарів чи наданні послуг: які дії споживачів?

21 Жовтня 2020

Право внутрішньо переміщеної особи на податкову знижку за витратами на оренду житла, - ДПС інформує

21 Жовтня 2020

Повідомлення про прийняття працівника на роботу можливо подавати за допомогою програмного забезпечення, - ДПС

21 Жовтня 2020

Одиниці обліку пального та спирту етилового: що використовується в CЕАРП та СЕ?

21 Жовтня 2020

Припинення ФОП – платника екоподатку: подання ліквідаційної декларації

21 Жовтня 2020

Обслуговування вантажного авто: чи включати до витрат підприємця на загальній системі?

21 Жовтня 2020