ПДВ при знищенні основних засобів

25 Березня 2016
Аа Аа

Міжрегіональне головне управління ДФС – Центральний офіс з ОВП у своєму Листі від 12.03.2016 № 5320/10/28-10-06-11 надало наступне роз’яснення щодо нарахування ПДВ при ліквідації основних засобів.

Так, питання оподаткування ПДВ операцій по знищенні основних засобів залежить від того, чи такі основні засоби знищуються за самостійним рішення платника ПДВ, чи поза його волею.

Знищення основних засобів за самостійним рішенням платника

Платник податку, який за самостійним рішенням ліквідує основні виробничі або невиробничі засоби, повинен нарахувати податкові зобов’язання за такими необоротними активами, виходячи з їх ринкової ціни, визначеної на момент такої ліквідації за правилами, визначеними підпунктом 14.1.219 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – ПК України), але не нижче їх балансової вартості.

У разі якщо при ліквідації основних фондів обов’язковим є проведення оцінки, податкові зобов’язання нараховуються з вартості об’єкта оцінки, але не нижче їх балансової вартості.

Знищення основних засобів поза волею платника

ПДВ не нараховується, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватись за первісним призначенням.

Для того, щоб не сплачувати ПДВ по зазначеній вище операції, такі основні засоби повинні бути списані відповідною спеціально створеною комісією. Така комісія створюється і діє згідно з пунктами 41 та 43 Методичних рекомендацій з обліку основних засобів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 30.09.2003 № 561.

Складені комісією акти на списання основних засобів відображаються в бухгалтерському обліку після їх затвердження (погодження) посадовою особою (керівним органом), уповноваженою законодавством або статутом юридичної особи приймати рішення щодо розпорядження (відчуження, ліквідації) об’єктів основних засобів.

Додатково по цій темі Ви може прочитати у нашій аналітиці «Що таке «ліквідація» для цілей визначення бази оподаткування за пунктом 189.9 статті 189 ПК України, і чи завжди списання активів призводить до оподаткування ПДВ?»

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments

Останні новини:

Спрощенці, яким дозволено здійснювати діяльність в сфері страхування, - ДПС інформує

21 Жовтня 2020

«Адреса реєстрації» та «адреса фактичного місця проживання» в заявах за ф. № 1-ДР або № 5-ДР при заповненні іноземцем

21 Жовтня 2020

Видача недійсного фіскального чека при придбанні товарів чи наданні послуг: які дії споживачів?

21 Жовтня 2020

Право внутрішньо переміщеної особи на податкову знижку за витратами на оренду житла, - ДПС інформує

21 Жовтня 2020

Повідомлення про прийняття працівника на роботу можливо подавати за допомогою програмного забезпечення, - ДПС

21 Жовтня 2020

Одиниці обліку пального та спирту етилового: що використовується в CЕАРП та СЕ?

21 Жовтня 2020

Припинення ФОП – платника екоподатку: подання ліквідаційної декларації

21 Жовтня 2020

Обслуговування вантажного авто: чи включати до витрат підприємця на загальній системі?

21 Жовтня 2020