Особливості процедури анулювання реєстрації платників ПДВ та визначення податкових зобов’язань з ПДВ

Для платників ПДВ, які реорганізуються, Податковим кодексом України (далі – ПКУ) визначені особливості щодо процедури анулювання реєстрації платників ПДВ та визначення податкових зобов’язань з ПДВ.

Так, відповідно до п. 183.17 ст. 183 ПКУ особа, утворена в результаті реорганізації платника податку (крім особи, утвореної шляхом перетворення), реєструється платником податку як інша новоутворена особа в порядку, визначеному ПКУ, у тому числі, коли до такої особи перейшли обов’язки із сплати податку у зв’язку з розподілом податкових зобов’язань чи податкового боргу.

Згідно з п. п. «б» п. 184.1 ст. 184 ПКУ реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов’язань із податку у випадках, визначених ПКУ.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПКУ на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПКУ термін.

Пунктом 187.1 ст. 187 ПКУ визначено, зокрема, що датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: 

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а при постачанні товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а при відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; 

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Тобто на дату отримання попередньої оплати особа, що реорганізується, повинна була визначити податкові зобов’язання з ПДВ.

Отже, якщо до проведеної реорганізації особою, реєстрацію платником ПДВ якої анульовано, були нараховані податкові зобов’язання з ПДВ при отриманні попередньої оплати, то підстав для нарахування податкових зобов’язань при постачанні товарів/послуг особою, що утворилась в результаті реорганізації, немає.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments

Останні новини:

Мінфін затвердив узагальнюючу податкову консультацію по ТЦУ для нерезидентів

20 Серпня 2019

Чи включається до складу витрат ФОП - "загальника" оплата охорони приміщень, які здаються в оренду?

20 Серпня 2019

Чи може ФОП використовувати кошти з розрахункового рахунку, який відкрито для здійснення п/є діяльності, для власних потреб?

20 Серпня 2019

Які доходи включаються до загального оподатковуваного доходу ФОП на загальній системі?

20 Серпня 2019

Чи нараховуються податкові зобов’язання при здійсненні операцій із списання ТМЦ?

20 Серпня 2019

Як оподатковується операція з постачання послуг з перевезення вантажів замовнику-нерезиденту за межами України?

20 Серпня 2019

Особливості обчислення єдиного внеску новоствореними ФОП – платниками ЄП 1-ї та 2-ї груп

20 Серпня 2019

Особливості оподаткування доходу, отриманого від надання в оренду земельного паю

20 Серпня 2019