Огляд податкового законодавства за 28 січня – 3 лютого 2019 року

Цього тижня у Верховній Раді України зареєстровано такі проекти нормативно-правових актів

1. Проект Закону про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо спрощення оподаткування транспортних засобів № 9518 від 31.01.2019

Законопроект передбачає внесення змін до Податкового кодексу України (далі – ПК України), якими пропонується звільнити на три роки від сплати податку на додану вартість і від оподаткування акцизним податком операції з ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту транспортних засобів, зазначених у підпункті 215.3.5-1 пункту 215.3 статті 215 ПК України (крім транспортних засобів, зазначених у товарних підкатегоріях 8703 10 18 00, 8703 90 10 10, 8703 90 10 90, 8703 90 90 00 згідно з УКТ ЗЕД).

Крім того, законопроектом пропонується доручити Кабінету Міністрів України внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо спрямування у 2019 - 2022 роках на пенсійне забезпечення надходжень митних платежів, отриманих при митному оформленні транспортних засобів, що були ввезені на митну територію України протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом.

2. Проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо спрощення оподаткування транспортних засобів № 9519 від 31.01.2019

Проект Закону передбачає внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Митного кодексу України, за якими  скасовується «добровільна сплата» до державного бюджету коштів у сумі, що дорівнює розміру п'ятисот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, фізичною особою, яка є власником транспортного засобу або уповноважена розпоряджатися ним, яка декларує такий транспортний засіб для вільного обігу на митній території України.

Крім того, законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про Національну поліцію», якими скасовується така підстава для зупинки поліцейським транспортного засобу, як зупинка авто на іноземній реєстрації з метою виявлення передачі транспортного засобу у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту, а також скасовується обов'язок поліцейського зупиняти транспортні засоби, якщо існує інформація про порушення власником транспортного засобу митних правил, або якщо безпосередньо транспортний засіб є об'єктом порушення митних правил.

3. Проект Закону про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо продовження дії пільгового періоду оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів № 9522 від 01.02.2019

Законопроектом пропонується внести зміни до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України та передбачити дію ставок акцизного податку для легкових транспортних засобів (крім електромобілів та гібридних легкових транспортних засобів) із застосуванням коефіцієнта 0,5 впродовж 180 календарних днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до ПК України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів».

 

Роз’яснення Державної фіскальної служби України

Рентна плата

Пункт 4 розділу ХІХ "Прикінцеві положення" ПК України встановлює, що Кабінет Міністрів України має щороку до 1 червня у разі необхідності вносити до Верховної Ради України проект закону про внесення змін до     ПК України щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів цін виробників промислової продукції з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.

Однак відповідні зміни до ПК України на 2019 рік не внесено, тому ставки Рентної плати залишаються на рівні 2018 року

Лист ДФСУ № 3037/7/99-99-12-03-04-17 від 31.01.2019 щодо справляння у 2019 році рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України

Податок на прибуток

У випадку продажу основних засобів (у т. ч. у разі їх переведення у групу необоротних активів, утримуваних для продажу), які використовуються у господарській діяльності, фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму залишкової вартості таких активів, визначеної відповідно до правил бухгалтерського обліку, та зменшується на суму залишкової вартості цих активів, визначеної з урахуванням положень ст. 138 ПК України

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 307/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 29.01.2019 щодо оподаткування податком на прибуток операцій з продажу нерухомого майна, яке належить до складу необоротних активів, призначених для продажу

Спрощена система оподаткування

У разі здійснення розрахунків при наданні послуг (продажу товару) виключно у безготівковій формі (з розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок), то в такому випадку ці розрахунки будуть вважатися безготівковими та проводитися без застосування реєстратора розрахункових операцій

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 295/6/99-99-13-01-03-15/ІПК від 29.01.2019 щодо окремих питань застосування спрощеної системи оподаткування

Податок на прибуток

Платник податку на прибуток має право застосувати у податковому обліку мінімально допустимий строк амортизації (два роки) для основних засобів четвертої групи (машини та обладнання) незалежно від строку корисного використання таких основних засобів з метою амортизації у бухгалтерському обліку за умови, що виконуються вимоги, передбачені пунктом 43 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" ПК України

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 305/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 29.01.2019 щодо застосування прискореної амортизації основних засобів у податковому обліку з податку на прибуток підприємств

Акцизний податок

Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їхніми виробниками, за наявності у них ліцензій

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 338/6/99-95-42-03-15/ІПК від 30.01.2019 щодо можливості здійснення роздрібної торгівлі виключно винами столовими без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями

ПДВ

У разі якщо вартість товару/послуги визначається із застосуванням одиниць обліку, які відображаються у первинних документах, регістрах бухгалтерського обліку, то у графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку та у графі 5 – код відповідної одиниці вимірювання/ обліку.

У разі якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 податкової накладної зазначається умовне позначення одиниці вимірювання такого товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах, а графа 5 не заповнюється

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 335/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 30.01.2019 щодо використання у податкових накладних умовного позначення одиниці вимірювання товарів/послуг

Акцизний податок

Суб'єкти господарювання можуть додатково друкувати у реквізитах розрахункових документів загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах фіскального чека.

У разі продажу споживачу кількох одиниць алкогольного напою одного найменування вартість алкогольних напоїв визначається як добуток кількості реалізованих одиниць товару та ціни такої продукції, встановленої суб'єктом господарювання що безпосередньо здійснює роздрібний продаж

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 341/6/99-99-12-02-02-15/ІПК від 31.01.2019 щодо визначення мінімальної роздрібної ціни на одиницю алкогольного напою та застосування її заокруглення, зазначення ціни одиниці алкогольного напою на ціннику, фіскальному чеку з урахуванням заокруглення, визначення вартості алкогольних напоїв у випадку продажу кількох одиниць алкогольного напою одного найменування

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments