Огляд податкового законодавства за 08 – 14 квітня 2019 року

10 квітня 2019 року, в Комітеті з питань податкової та митної політики Верховної Ради України було розглянуто ряд законопроектів, які стосувалися внесенню змін до окремих норм Податкового Кодексу України, в тому числі розглядався проект закону щодо податку на виведений капітал № 8557.

Окрім цього, на засіданні були розглянуті також наступні законопроекти:

  • про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо деяких питань оподаткування податком на додану вартість) (№10011 від 07.02.2019 року):
  • про внесення змін до Податкового кодексу України (№8402 від 24.05.2018 року), поданий Кабінетом Міністрів України;
  • про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податку на виведений капітал (№8557 від 05.07.2018 року), поданий Президентом України.

За наслідками розгляду та бурхливих обговорень були прийняті рішення рекомендувати Верховній Раді України:

  • законопроект реєстр.№10011 включити до порядку денного десятої сесії Верховної Ради України, прийняти за основу та у цілому, як Закон України;
  • законопроект №8402 прийняти за основу з врахуванням пропозицій Комітету;
  • законопроект щодо податку на виведений капітал №8557 прийняти за основу.

 

Крім цього, цього тижня до Верховної Ради України подано законопроекти:

1. Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України, щодо покращення адміністрування окремих податків і зборів № 10212 від 09.04.2019.

Основним завданням проекту Закону є забезпечення та надання достатнього часу для належного виконання органами державної влади (Кабінетом Міністрів України та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики) покладених на них обов’язків щодо розроблення та прийняття підзаконних правових актів, що регулюють адміністрування акцизного податку, та платниками акцизного податку з реалізації пального та/або  суб’єктами господарювання, які набудуть статусу платника податку з 01.07.2019 року відповідно до запроваджених змін.

Поданим проектом Закону пропонується внести зміни до:

Прикінцевих та перехідних положень Закону України  № 2628-VIII від 23.11.2018 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» щодо перенесення терміну набрання чинності деяких положень, що встановлюють зміни щодо справляння акцизного податку з реалізації пального.

Наприклад, пункт 25 підрозділу 5 розділу ХХ "Перехідні положення" запропоновано викласти в такій редакції: «Норми пунктів 1202.1 - 1202.3 статті 1202 та пункту 1281.2 статті 1281, якими запроваджені нові штрафні санкції, застосовуються для спирту етилового з 1 жовтня 2019 року, для пального з 1 квітня 2021 року, а норми пункту 1281.3 статті 1281 - з 1 січного 2020 року для спирту, - з 1 липня 2021 для пального».

Більш детально, про інші зміни ви можете дізнатися безпосередньо в самому Законопроекті.

2. Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо визначення податку на лісові землі № 10221 від 11.04.2019.

Законопроектом вносяться зміни до статті 273 Податкового кодексу України шляхом повернення попередньої редакції пункту 273.1 статті та виключення пункту 273.3, який був доданий в якості нової норми відповідно до закону № 2497-VIII від 10 липня 2018 року.

Проектом Закону пропонується:

а) Пункт 273.1 викласти у такій редакції:

«273.1. Податок за лісові землі справляється як складова рентної плати, що визначається податковим законодавством.»;

б) Пункт 273.3 виключити.

3. Проект Закону про внесення змін до підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо забезпечення конкурентоспроможності українських виробників № 10219 від 11.04.2019.

Метою прийняття законопроекту є унеможливлення закриття українських промислових підприємств-виробників енергетичного обладнання та, як наслідок, збереження тисяч робочих місць шляхом скасування дискримінаційної норми щодо звільнення від ПДВ імпорту трансформаторів з рідким діелектриком потужністю понад 10 000кВа (код УКТЗЕД 8504 23 00 00) та вітроенергетичних електрогенераторних установок (код УКТЗЕД 8502 31 00 00).

4. Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підтримки та підвищення міжнародної конкурентоспроможності галузі відео- та кіно- виробництва № 10224 від 12.04.2019.

Основною метою законопроекту є врегулювати питання надання послуг із виробництва кіно- та відео-матеріалів на замовлення нерезидентів та підвищити конкурентоздатність виробництва таких послуг в Україні.

Цей законопроект пропонує вирішення зазначеної проблеми шляхом внесення змін до пункту 186.3 статті 186 Податкового кодексу України, доповнивши його переліком послуг щодо виробництва відео- та кіно-фільмів, таким чином звільнивши експорт даної послуги від оподаткування ПДВ.

Так, Законопроектом пропонується до Податкового кодексу України такі зміни:

пункт 186.3 статті 186 доповнити новим підпунктом «з» наступного змісту:

«з) надання послуг з виробництва та компонування відео-фільмів та кіно-фільмів, телевізійних програм, рекламних роликів, фото-рекламних матеріалів, та пов'язані з цим послуги.»

 

Роз’яснення Державної фіскальної служби України

Спрощена

система оподаткування

Фізична особа - підприємець у якої працює особа з інвалідністю нараховує та сплачує єдиний внесок за таку особу у розмірі 22 відс. з нарахованої суми заробітної плати (лікарняних) до дати отримання завіреної копії довідки МСЕК, а після отримання такої довідки - у розмірі 8,41 відсотки.

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1487/6/99-99-13-02-03-15/ІПК від 08.04.2019 щодо практичного застосування норм законодавства

Платник податків при реалізації основних засобів після перебування їх у користуванні більше ніж 12 календарних місяців визначає дохід від такої операції як різницю між сумою коштів, отриманою від продажу основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1500/6/99-99-12-02-03-15/ІПК від 08.04.2019 щодо справляння єдиного податку з юридичних осіб

Фізична особа - підприємець - платник єдиного податку третьої групи має право здійснювати господарську діяльність з обробки земельних ділянок, за умови дотримання вимог застосування спрощеної системи оподаткування, передбачених Податкового кодексу України.

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1515/6/99-99-13-02-03-15/ІПК від 09.04.2019 щодо здійснення діяльності на спрощеній системі оподаткування фізичною особою - підприємцем

Відповідальність

Враховуючи норми статті 201 , пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України, порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації в ЄРПН податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПК України та/або статті 199 ПК України, є підставою для застосування до такого платника штрафу

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1494/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 08.04.2019 стосовно надання роз’яснення з питань застосування штрафних санкцій, передбачених пунктом 1201.1 статті 1201 ПКУ за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН

ПДФО

Дохід у вигляді штрафу включається податковим агентом до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку відповідно до підпункту 164.2.14 пункту 164.2 статті 164 ПК України, крім випадків, визначених цим підпунктом, та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах. Крім того, дохід у вигляді кошторисної вартості будівництва індивідуального житлового будинку включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку як інший дохід з відповідним оподаткуванням.

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1489/5/99-99-13-02-03-16/ІПК від 08.04.2019 щодо застосування окремих норм чинного законодавства

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments