Огляд податкового законодавства за 05 - 11 лютого 2018 року

13 Лютого 2018 (0) #Огляд законодавства
Аа Аа

Законопроекти

08 лютого 2018 року у Верховній Раді України одночасно з проектом Закону про переміщення через державний кордон України культурних цінностей № 8021 було зареєстровано проекти Законів про внесення змін до Податкового та Митного кодексів.

Проектом Закону про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України «Про переміщення через державний кордон України культурних цінностей» № 8022 пропонується уточнити визначення культурних цінностей у пункті 210.2 статті 210 Податкового кодексу України, вказавши конкретні коди УКТ ЗЕД, та в пункті 197.7 статті 197 Податкового кодексу України вилучити вказівку на вік культурних цінностей, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість при ввезенні на митну територію України.

Проектом Закону про внесення змін до Митного кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України «Про переміщення через державний кордон України культурних цінностей» №  8023 планується  уточнити визначення «культурних цінностей», скасувати критерій віку для обов’язковості декларування культурних цінностей, звільнити від сплати митних платежів всі культурні цінності та внести ще низку змін, що стосуватимуться порядку ввезення та вивезення культурних цінностей за межі митної території України.

Як зазначається авторами, метою законопроектів є гармонізація норм українського законодавства з нормами права Європейського Союзу та дерегуляція у сфері переміщення культурних цінностей, яка сприятиме популяризації української культури за кордоном (експонування, реставрація, наукові дослідження) та активізації ринку мистецтва в Україні.

Акти інших органів

Міністерство фінансів України розробило проект Постанови щодо подальшої роботи системи ризиків з ПДВ. Документ був розроблений спільно з ДФС і презентується, як узгоджене комплексне рішення щодо принципів роботи системи ризиків з ПДВ, що забезпечить інтереси малого, середнього та великого бізнесу. Детальніше про проект Постанови за посиланням.

 

Роз’яснення Державної фіскальної служби України

Категорія

Зміст

Назва

ТЦО

Фіскали наголосили, що під час обґрунтування відповідності цін контрольованих операцій рівню звичайних (для 2013 - 2014 років) або відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" (для 2015 - 2016 років) мають застосовуватись норми Податкового кодексу України (далі – ПК України), чинні на момент здійснення таких операцій. Водночас документація з трансфертного ціноутворення щодо таких контрольованих операцій має містити інформацію відповідно до вимог пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 ПК України, які є чинними на момент направлення запиту платнику податків.

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 365/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 31.01.2018 щодо розгляду звернення

Податок на прибуток

Державна фіскальна служба України роз’яснила, що платник податку може зменшити фінансовий результат до оподаткування на суму списаної дебіторської заборгованості (у тому числі за рахунок створеного резерву сумнівних боргів).

Також контролюючий орган додав, що списання з балансу резидента акцій, внесених до його статутного капіталу нерезидентами, у зв’язку з ліквідацією емітента таких акцій не є доходом з джерелом його походження з України.

ІПК ДФСУ № 482/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 05 лютого 2018 року щодо оподаткування податком на прибуток підприємств операцій зі списання акцій з балансу платника податку

Спрощена система оподаткування

Податкова роз’яснила, що фізична особа - підприємець має право вільно користуватися коштами для власних потреб з розрахункового рахунку, який відкрито для здійснення господарської діяльності, за умови сплати всіх податків, зборів та інших платежів, передбачених чинним законодавством від підприємницької діяльності.

ІПК ДФС № 381/С/99-99-13-01-02-14/ІПК - № 387/К/99-99-13-01-02-14/ІПК, № 389/Б/99-99-13-01-02-14/ІПК, № 390/М/99-99-13-01-02-14/ІПК від 01 лютого 2018 року щодо окремих питань застосування спрощеної системи оподаткування

Фіскальна служба нагадала, що починаючи з 01 січня 2018 року для платників єдиного податку відмінено обов'язок з нарахування та сплати авансового внеску при виплаті дивідендів.

Тобто, при виплаті дивідендів у 2018 році за результатами фінансово- господарської діяльності за 2016, 2017 роки, платники єдиного податку у 2018 році не нараховують та не сплачують до бюджету авансові внески з податку на прибуток.

ІПК ДФС № 517/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 07 лютого 2018 року щодо нарахування та сплати авансового внеску при виплаті дивідендів платниками єдиного податку з 01 січня 2018 року

ПДВ

ДФС України нагадала платникам ПДВ, що  при складанні розрахунку коригування до податкової накладної у графі 1 в обов’язковому порядку вказується № за порядком рядка податкової накладної, що коригується. Зазначення у графі 1 розрахунку коригування порядкового номера відповідного рядка податкової накладної дає можливість ідентифікувати рядок податкової накладної (номенклатуру), стосовно якого у розрахунку коригування проводиться коригування.

ІПК ДФС № 395/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 01 лютого 2018 року «Про оподаткування ПДВ» щодо порядку заповнення розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної у разі зміни номенклатури товарів/послуг

ПДФО

Контролюючий орган роз’яснив, що платник податку, який є позичальником за кредитним договором має право включити до складу податкової знижки фактично понесені витрати, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла.

ІПК ДФС № 452/Р/99-99-13-01-03-14/ІПК від 02 лютого 2018 року щодо права на податкову знижку

Податкова нагадала, що платник податку, щодо якого застосовувалась лікувальна програма із застосування допоміжних репродуктивних технологій, має право включити до податкової знижки відповідно до підпункту 166.3.6 пункту 166.3 статті 166 ПК України фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, вартість проведених обстежень, визначених у Порядку № 787 в рамках такої лікувальної програми.

ІПК ДФС № 519/К/99-99-13-01-03-14/ІПК від 07 лютого 2018 року щодо витрат платника податку на оплату допоміжних репродуктивних технологій

 

Попередня стаття Наступна стаття