Огляд податкового законодавства 14.05.2018 – 20.05.2018

Закони

17 травня 2018 року Верховна Рада України (далі - ВРУ) отримала на розгляд проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України «Про електронні довірчі послуги» № 8371 від 17.05.2018. Вказаний законопроект було запропоновано народним обранцям разом із проектом Закону України «Про внесення зміни до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" у зв'язку з прийняттям Закону України "Про електронні довірчі послуги"» та проектом Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про електронні довірчі послуги"», основною метою яких є приведення законодавства України у відповідність із Законом України «Про електронні довірчі послуги», зокрема для забезпечення використання нового понятійного апарату, запровадженого у зв’язку з прийняттям Закону України «Про електронні довірчі послуги».

Найбільше змін зазнають статті 42, 421 , 48, 49 Податкового кодексу України, які стосуються листування платників податків та контролюючих органів, електронного кабінету платника податків, складення податкової декларації та подання податкової декларації до контролюючого органу.

Також у ВРУ було зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання створення та діяльності сімейних фермерських господарств» № 6490-д від 18.05.2018. Вказаним законопроектом пропонується створити умови для розвитку економічних та соціальних передумов для легалізації сімейних фермерських господарств з набуттям статусу фізичної особи - підприємця - виробника сільськогосподарської продукції. Передбачається, що пропоновані зміни зможуть забезпечити їм повноцінну участь в соціально-економічному житті держави із встановленням пільгового порядку сплати єдиного податку та єдиного соціального внеску. 

Крім того, пропонується змінити порядок сплати податку на доходи фізичних осіб з орендної плати за нерухоме майно, в тому числі земельні ділянки (паї). Ініціатори законопроекту зазначають, що податок повинен сплачуватись до місцевих бюджетів за місцезнаходженням земельних ділянок, а не до бюджету за місцем реєстрації (податкової адреси) орендаря.

Роз’яснення

Категорія

Зміст

Назва

Спрощена система оподаткування

Порядок щорічного підтвердження перебування у Реєстрі платників єдиному податку четвертої групи вимагає дотримання вимог, аналогічних для включення до вказаного реєстру. Зокрема, сільськогосподарські товаровиробники (пп. 14.1.235 п. 14.1 ст. 14 Кодексу), які обирають спрощену систему оподаткування та реєструються платниками Податку, для включення до Реєстру платників повинні відповідати таким вимогам:

мати сільськогосподарські угіддя, та/або земель водного фонду, що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування. У тому числі на умовах оренди, які складають об'єкт оподаткування Податку (п. 292-1.1 ст. 2921 Кодексу);

частка доходу сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік повинна дорівнювати або перевищувати 75 відсотків загального доходу сільськогосподарського товаровиробника ( пп. 4 п. 291.4 ст. 291 Кодексу);

відсутність податкового боргу станом на 1 січня базового (звітного) року (пп. 291.5-1.3 п. 291.51 ст. 291 Кодексу);

подання не пізніше 20 лютого Декларацій з типам "Загальна" та "Звітна" з Додатками (пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Кодексу).

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1777/6/99-99-12-02-03-15/ІПК від 20.04.2018 про єдиний податок четвертої групи

ПДВ

 

 

 

У разі якщо вартість товарів (послуг), придбаних/виготовлених для проведення маркетингових/рекламних заходів (у т. ч. для безоплатного розповсюдження) включається до вартості продажу готової продукції (товарів/послуг), які використовуються воподатковуваних операціях, пов'язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари (послуги) призначаються для використання в оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності такого платника податку, а тому податкові зобов'язання з ПДВ під час здійснення операцій з безоплатного розповсюдження товарів (послуг) маркетингового/рекламного призначення відповідно до пункту 185.1 статті 185 та пункту 198.5 статті 198 розділу V ПКУ не нараховуються.

Операції з безкоштовної роздачі товарів, в т.ч. в рамках рекламних промоакцій, відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування.

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1783/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 20.04.2018 про оподаткування ПДВ та податком на прибуток операцій з безкоштовної роздачі товарів в маркетингових/рекламних заходах

Помилка у даті складання податкової накладної не може бути виправлена шляхом подання розрахунку коригування до такої податкової накладної.

Податкова накладна, складена платником ПДВ за операцією з постачання товарїв/послуг із зазначенням іншої дати, ніж дата виникнення "першої події" за такою операцією, може бути визначена платником як така, що зайво складена.

Платник податку на дату виявлення факту зазначення неправильної дати в зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній має право скласти "від'ємний" розрахунок коригування до податкової накладної, яка визначена ним як зайво складена, та зареєструвати його в ЄРПН.

Складення та реєстрація в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної, визнаної платником податку як зайво складена, не позбавляє платника податку обов'язку скласти податкову накладну за операцією з постачання товарів/послуг із зазначенням у такій податковій накладній дати складання, що відповідає даті настання "першої події" за такою операцією.

Така податкова накладна підлягає обов'язковій реєстрації в ЄРПН таким платником податку з дотриманням визначених Кодексом термінів реєстрації.

Відповідальність платників за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН встановлено статтею 120-1 Кодексу.

При цьому статтею 120-1 Кодексу не визначено виключень щодо застосування штрафних санкцій за порушення терміну реєстрації податкових накладних в ЄРПН, в тому числі тих, які після їх реєстрації визнаються як зайво складені.

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1855/6/99-99-12-02-01-15/ІПК від 25.04.2018 про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН

Податок на прибуток підприємств

 При здійсненні операцій з випуску та проведення лотерей податком на прибуток підприємств оподатковується дохід, що залишається після формування призового (виграшного) фонду та суми безнадійної заборгованості, визначеної пп. "е"пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Кодексу

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1771/6/99-99-13-02-03-15/ІПК від 20.04.2018 щодо практичного застосування норм податкового законодавства

ПДФО

Дохід у вигляді знижки вартості білета державної лотереї, яка надається фізичній особі оператором державних лотерей включаються податковим агентом до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи як додаткове благо та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1771/6/99-99-13-02-03-15/ІПК від 20.04.2018 щодо практичного застосування норм податкового законодавства

 

Попередня стаття Наступна стаття