Огляд податкового законодавства 09.04.2018 – 16.04.2018

18 Квітня 2018 (0) #Огляд законодавства
Аа Аа

Законопроекти

10 квітня 2018 року у Верховній Раді України (далі – ВРУ) було зареєстровано проект Закону України «Про правовий режим добровільного декларування коштів, майна та інших об'єктів фізичними особами» № 8257, основною метою якого є легалізація доходів, отриманих з порушеннями податкового законодавства та повернення в Україну грошових коштів, виведених за кордон (у тому числі в різні офшорні юрисдикції) з використанням різних схем ухилення від сплати податків. Автори законопроекту вважають, що добровільне декларування сприятиме поліпшенню умов для розвитку економіки держави, її детінізації, залученню інвестицій та збільшенню доходів бюджету.

Законопроектом передбачається запровадження режиму добровільного декларування як підстави для звільнення фізичних осіб – резидентів від юридичної відповідальності за порушення податкового, валютного законодавства, законодавства про єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, іншого законодавства, контроль за дотримання якого покладено на органи Державної фіскальної служби України, за будь-який період до дня набрання чинності Законом, що реалізується фізичними особами шляхом одноразового добровільного декларування належних їм доходів, іншого майна, майнових прав, які одержані (оформлені) з порушенням вказаного законодавства та сплати податку за декларування доходів та інших об’єктів добровільного декларування.

Проектом Закону передбачено низку гарантій для суб’єктів декларування, зокрема суб’єкт декларування не зобов’язується пояснювати джерело отримання декларованих доходів; органи державної влади та їхні посадові особи зобов’язуються не розголошувати та не використовувати інформацію, що стала їм відомою за результатами декларування; інформація, зазначена в декларації, не може бути підставою для проведення перевірок контролюючим органом.

Одночасно із законопроектом № 8257 до ВРУ надійшов проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо добровільного декларування коштів, майна та інших об'єктів фізичними особами» № 8258. Законопроектом пропонується доповнити підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу пунктом 49, який визначатиме особливості здійснення добровільного декларування, передбаченого попереднім законопроектом. Пропонується встановити ставку на легалізовані доходи залежно від суми таких доходів та факту внесення коштів на банківські рахунки. Зокрема, базовою ставкою є 2,5 %, така ж ставка застосовуватиметься до доходів у розмірі до 1 млн грн, які не внесені на рахунок у банку, та понад 1 млн до коштів, які внесені в повному обсязі на рахунки банків в Україні до дня подання добровільної декларації та зберігаються безперервно на цих рахунках не менше 90 календарних днів. Ставку податку на готівкові кошти в сумі понад 1 млн грн, зазначені суб’єктом декларування у поданій добровільній декларації та не внесені на рахунки банків в Україні до дня подання такої декларації, попонується встановити у розмірі 6 % від задекларованої суми.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Категорія

Зміст

Назва

ПДФО

Суми грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями у зв'язку з виконанням обов'язків несення служби (крім доходів, передбачених пп. "ж" пп. 165.1.1 та пп. 165.1.10 п. 165.1 ст. 165 Кодексу), у переліку, визначеному ст. 165 Кодексу, не вказані, а отже, оподатковуються відповідно до пп. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу на загальних підставах.

Водночас суми податку на доходи фізичних осіб, що утримуються з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями у зв'язку з виконанням обов'язків несення служби, спрямовуються виключно на виплату рівноцінної та повної компенсації втрат доходів цієї категорії громадян (п. 168.5 ст. 168 Кодексу).

При цьому лише до утриманої суми податку на доходи фізичних осіб із грошової компенсації вартості за неотримане речове майно, що виплачується військовослужбовцям у разі звільнення їх з військової служби відповідно до Порядку № 178, застосовуються положення п. 168.5 ст. 168 Кодексу

 

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1356/6/99-99-13-02-03-15/ІПК від 03.04.2018 щодо оподаткування доходу, отриманого військовослужбовцями у вигляді грошових компенсацій та підйомної допомоги

 

 

 

 

 

ПДВ

 

У разі якщо придбані/отримані з ПДВ платником податку товари/послуги частково використовуються в оподатковуваних ПДВ операціях, а частково у звільнених від оподаткування ПДВ операціях з постачання відходів і брухту чорних і кольорових металів, які утворилися у такого платника податку внаслідок переробки, обробки, плавлення товарів (сировини, матеріалів, заготовок тощо) на виробництві, то обов'язок щодо нарахування податкових зобов'язань з ПДВ та подання до контролюючого органу розрахунку частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях за правилами, визначеними статтею 199 розділу V ПКУ, у такого платника податку відсутній

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1387/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 05.04.2018 про порядок оподаткування ПДВ

ПДВ

При здійсненні операцій з постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2703 00 00 00, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД платник ПДВ відповідно до пункту 45 підрозділу 2 розділу XX ПКУ застосовує тимчасовий режим звільнення від оподаткування ПДВ та має можливість відмовитися від нього чи призупинити його застосування на один або декілька звітних (податкових) періодів шляхом подання до контролюючого органу відповідної заяви

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1280/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 29.03.2018 щодо порядку застосування пунктів 44 та 45 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України

Акцизний податок

 Податківці зазначили, що талони на пальне підтверджують право їхнього власника на отримання на АЗС нафтопродукту, операції з передачі/реалізації талону є за своєю суттю продажем пального.

Отже, на всі обсяги реалізованого пального потрібно складати в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати її в ЄРАН з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

На всіх етапах реалізації нафтопродуктів за допомогою талонів, скетч-карток, бланків дозволів продавці нафтопродуктів зобов'язані зареєструвати акцизну накладну в ЄРАН

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1224/6/99-99-15-03-03-15/ІПК від 26.03.2018 щодо розгляду звернення

Плата за землю

 При роз’ясненні питання щодо відсоткового розміру плати для обчислення податкових зобов’язань у 2018 році, фіскали звернули увагу, що судовими інстанціями (постанова Верховного Суду України від 24.01.2018 № К/9901/5515/18 справа № 817/206/15) підтримана позиція щодо превалювання норм Кодексу над умовами, встановленими Договором, а саме при визначенні відсоткового розміру Плати для обчислення податкових зобов'язань доцільно враховувати, що з набранням чинності Кодексу відсотковий розмір Плати, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Кодексу (з урахуванням внесених до нього змін), тобто Суд дійшов висновку, що до моменту внесення до Договорів відповідних змін норми Кодексу є підставою для перегляду встановлених такими Договорами відсоткових розмірів Плати

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ № 1209/6/99-99-12-02-03-15/ІПК від 23.03.2018 про плату за землю

 

 

 

Попередня стаття Наступна стаття