Огляд пенсійного та трудового законодавства за 01.12.2018 – 01.01.2019

Законопроекти

На розгляд народним обранцям надійшов проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питання реалізації права на додаткову відпустку учасникам бойових дій та особам з інвалідністю внаслідок війни» № 9400 від 13.12.2018, основною метою якого є усунення розбіжностей між Кодексом законів про працю України та Законом України «Про відпустки» в частині надання додаткових оплачуваних відпусток учасникам бойових дій та особам з інвалідністю. Законопроектом запропоновано внести зміни до статей 4, 162, 23 Закону України „Про відпустки”, статей 12, 13 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, статті 77-2  Кодексу законів про працю України, що передбачатимуть оплату відпустки окремим категоріям ветеранів війни за рахунок коштів підприємств, призначених на оплату праці.

У ВРУ було подано проект Закону «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України (щодо святкування Дня духовної єдності України)» № 9407 від 17.12.2018. Законопроектом запропоновано внести зміни до частини першої статті 73 КЗПП та поповнити пунктом 10 «15 грудня – День духовної єдності України», тобто пропонується 15 грудня визначити Днем духовної єдності України та святковим неробочим днем. Таким чином творці законопроекту хочуть наголосити на важливості Об’єднавчого Собору (відбувся 15 грудня 2018 року), за результатами якого було прийнято рішення про створення Української Помісної Православної Церкви.

Крім того, ще одна законодавча ініціатива надійшла на розгляд народним депутатам, а саме: проект Закону «Про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо пенсій за віком жінкам, які народили та виховали двох і більше дітей)» № 9422 від 19.12.2018. Основною метою законопроекту є покращення демографічної ситуації в Україні шляхом надання додаткових соціальних гарантій жінкам, які народили та виховали двох та більше дітей. Проектом пропонується внести зміни до статті 26-1 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», якими змінити вимоги щодо наявності страхового стажу та віку для вказаної категорії осіб. Зокрема, жінки, які народили та виховали до вісімнадцятирічного віку двох і більше дітей, мають право на призначення пенсії за віком за наявності страхового стажу меншої тривалості від встановленого цим законом залежно від кількості таких дітей:

за наявності двох дітей – на один рік менше;

за наявності трьох дітей – на два роки менше;

за наявності чотирьох дітей – на три роки менше;

за наявності п’яти дітей – на чотири роки менше;

за наявності шести дітей – на п’ять років менше;

за наявності семи дітей – на шість років менше;

за наявності восьми дітей – на сім років менше;

за наявності дев’яти дітей – на вісім років менше;

за наявності десяти дітей – на дев’ять років менше;

за наявності одинадцяти і більше дітей – на десять років менше.

До досягнення віку 60 років жінки, зазначені у частині першій цієї статті, за наявності відповідного страхового стажу мають право на пенсію за віком залежно від кількості дітей, яких вони народили та виховали до вісімнадцятирічного віку:

за наявності двох дітей – у 59 років;

за наявності трьох дітей – у 58 років;

за наявності чотирьох дітей – у 57 років;

за наявності п’яти дітей – у 56 років;

за наявності шести дітей – у 55 років;

за наявності семи дітей – у 54 роки;

за наявності восьми дітей – у 53 роки;

за наявності дев’яти дітей – у 52 роки;

за наявності десяти дітей – у 51 рік;

за наявності одинадцяти і більше дітей – у 50 років.

Роз’яснення

 

Лист Державної служби України з питань праці № 4440/4/4.1-315-18 від 20.09.2018 щодо законодавства про відпустки

Заміна щорічної відпустки грошовою компенсацією є порушенням вимог статей 80 і 83 КЗпП України та статті 24 Закону.

За порушення законодавства про працю передбачена відповідальність:

• для посадових осіб підприємств, установ, організацій - дисциплінарна, матеріальна, адміністративна, кримінальна;

• для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - фінансова.

За порушення законодавства про відпустки адміністративна відповідальність посадових осіб передбачена частиною першою (від 510 до 1700 грн) та другою (від 1700 до 5100 грн) статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Абзацом восьмим частини другої статті 265 КЗпП України передбачена фінансова відповідальність у розмірі мінімальної заробітної плати (3723 грн)

Лист Фонду соціального страхування № 6-14/Н-1277з-1634 від 21.09.2018 щодо оформлення листків непрацездатності

Відповідно до Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13, комісія (уповноважений) із соціального страхування зобов'язана розглядати підставу і правильність видачі та заповнення листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення, та має право перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності (пункти 2.1 та 2.2).

При порушенні режиму, встановленого для них лікарем, застраховані особи втрачають право на отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності з дня допущення порушення на строк, що встановлюється рішенням органу, який призначає допомогу по тимчасовій непрацездатності (частина друга статті 23 Закону № 1105)

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments