Огляд пенсійного та трудового законодавства за 01.01.2019 – 01.02.2019

Законопроекти

Після закінчення свят, одним із перших на розгляд народним обранцям надійшов проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення мінімальних пенсій та встановлення прожиткового мінімуму на рівень не нижчий рівня фактичного прожиткового мінімуму» від 16.01.2019 № 9470. Вказаним законопроектом пропонується внести зміни до статті 4 Закону України «Про прожитковий мінімум» та статті 154 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», які спрямовані на підвищення мінімальних пенсій та встановлення прожиткового  мінімуму на рівень не нижчий рівня фактичного прожиткового мінімуму.

Зокрема, пропонується встановлювати розмір прожиткового мінімуму відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України наборів продуктів харчування, непродовольчих товарів і послуг у середніх цінах за даними державної служби статистики та з урахуванням прогнозованого рівня інфляції на плановий період. Розмір прожиткового мінімуму не може бути встановлений на рівні нижчому ніж фактичний розмір прожиткового мінімуму. Також законопроектом передбачається процедура внесення змін до Державного бюджету на відповідний рік щодо підвищення розміру прожиткового мінімуму у разі перевищення фактичного рівня інфляції над плановим більше ніж на три відсотки.

 

Цікавою є ініціатива, яка за задумом творців законопроекту спрямована на підвищення адресності державних виплат, сприяння розбудові системи соціального забезпечення. Так, 30.01.2019 року у Верховній Раді України було зареєстровано проект Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат» № 9511, яким визначено основні завдання, права та обов’язки центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику у частині здійснення верифікації державних виплат, визначені повноваження органів, що здійснюють державні виплати,  врегульовано основні питання збору, обробки та аналізу інформації, отриманої від суб’єктів надання інформації, визначено основні етапи верифікації та перелік інформації, яка використовується для здійснення верифікації та моніторингу державних виплат. Під державними виплатами, згідно статті 1 Законопроекту, варто розуміти пенсії, допомоги, пільги, субсидії, стипендії, інші виплати, що здійснюються за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів, Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Роз’яснення

 

Лист Міністерства соціальної політики України № 21833/0/2-18/53 від 09.11.2018 щодо квоти робочих місць для осіб передпенсійного віку

 

 

  1. Вимога щодо встановлення квоти у розмірі 5 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників за попередній календарний рік поширюється на підприємства, установи та організації з чисельністю штатних працівників понад 20 осіб (абзац перший частини другої статті 14 Закону). Для підприємств з середньообліковою чисельністю працівників 20 осіб установлюється квота в розмірі не менше ніж одна особа у середньообліковій чисельності штатних працівників, якій до настання права на пенсію за віком відповідно до статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" залишилося 10 і менше років.
  2. Якщо особа у звітному році отримала додаткові гаранти у сприянні працевлаштуванню відповідно до частини 1 статті 14 Закону, зокрема стала особою, якій до настання права на пенсію за віком відповідно до статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" залишилося 10 і менше років, і працювала у звітному році на умовах повної зайнятості, її необхідно враховувати при розрахунку квоти.
  3.  Пунктом 2 статті 53 Закону передбачено, що у разі невиконання роботодавцем протягом року квоти для працевлаштування громадян, зазначених у частині 1 статті 14 Закону, з нього стягується штраф за кожну необґрунтовану відмову в працевлаштуванні таких осіб у межах відповідної квоти у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.
Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments

Останні новини:

Звільнені від оподаткування ПДВ операції: відображаємо у декларації реекспорт

19 Червня 2019

Оприбуткування готівкових коштів, отриманих у межах однієї зміни, проте у межах різних діб: юридичні нюанси

19 Червня 2019

Коригування платником фінрезультату до оподаткування на суму поворотної фіндопомоги, яка не була повернута, - ДФС інформує

19 Червня 2019

Яку відповідальність несуть суб’єкти господарювання за несплату (неперерахування) єдиного внеску?

19 Червня 2019

За яких умов кваліфікований сертифікат, виданий АЦСК ІДД ДФС, скасовується у телефонному режимі?

19 Червня 2019

ОЕСР публікує Посібник з відмивання грошей та фінансування тероризму для податкових експертів та аудиторів

19 Червня 2019

Чоловік сплатив допоміжні репродуктивні послуги, надані дружині: чи буде податкова знижка?

19 Червня 2019

Положення ЗУ «Про виконавче провадження» щодо сплати авансового внеску є неконституційним, - КСУ

19 Червня 2019