Модернізувати не можна погіршити

18 Березня 2016
Аа Аа

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС України) запустила на сайті у тестовому режимі оновлений «Електронний кабінет платника».

Електронний сервіс складається із двох частин – загальнодоступної та особистої.

Загальнодоступна частина складається із 5 секторів – новин, податкового календаря, контактів Центрів обслуговування платників (ЦОП), бланків податкової звітності та інформації з реєстрів. Проте на сьогодні сервіс не надає платникам актуальних новин, адже вони оновлюються раз на 2 тижні. Електронний кабінет платника містить доступ до таких загальнодоступних реєстрів, як: Реєстр страхувальників, Реєстр платників ПДВ, Реєстр платників єдиного податку, Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, Інформація про РРО, Інформація про книги ОРО. Проте, на даний момент, пошукова система у цих Реєстрах не функціонує.

Податковий календар допомагає платникам не пропустити граничні терміни подання звітності та сплати податків. Серед бланків податкової звітності є чимало форм звітності щодо сплати податків, зборів, обов’язкових платежів. Для зручності платників створено пошук за критерієм «типу особи» (фізична чи юридична), а також «типу форми» (місцеві платежі, податок на прибуток, ПДВ, валютні платежі, ЄСВ тощо). Дивно, проте сайт ДФС і досі помилково називає акцизний податок збором, звітність якого об’єднана із ПДВ. Більше того, «Електронний кабінет платника» містить звітність щодо акцизного податку, затверджену ще у 2006 році, яка вже втратила чинність. Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016  № 49 було затверджено нові форми звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення.

Якщо відкрита частина сервісу не потребує реєстрації чи додаткової інформації про користувача, то для приватної частини передбачене обов’язкове використання електронного цифрового підпису, зареєструвати який можна у будь-якому центрі акредитації ключів, серед яких безкоштовно за цим посиланням – http://acskidd.gov.ua/r_kor.

Крім 5 загальнодоступних секторів, що містяться у вільному доступі, приватна частина містить також листування з ДФС, облікові дані конкретного платника, його звітність, запити для отримання інформації, подання заяв, стан розрахунків з бюджетом, реєстрацію податкових накладних та систему електронного адміністрування ПДВ.

Сектор «Стан розрахунків з бюджету» дозволяє платнику перевірити наявність чи відсутність податкового боргу чи недоїмки зі сплати ЄСВ. У цьому ж розділі платники мають можливість погасити свої грошові зобов’язання. Система електронного адміністрування ПДВ складається із двох розділів – реєстру операцій та реєстру транзакцій.

Незважаючи на те, що «Електронний кабінет платника» справді модернізовано щодо його системного наповнення, сподіваємось, що і змістовна частина цього електронного сервісу буде відповідати чинному законодавству та справді полегшить життя платникам податків.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments