Бізнес найчастіше оскаржує результати податкових перевірок та блокування податкових накладних, - Рада бізнес-омбудсмена

Аа Аа

Рада бізнес-омбудсмена презентувала результати роботи в третьому кварталі 2019 року.

Так, за цей період Рада бізнес-омбудсмена отримала 428 скарг від підприємств на неправомірні дії державних органів, що на 8% більше, ніж в попередньому періоді. Фінансовий ефект за квартал склав 564 млн. грн., а з початку діяльності він вже перевищив 17,6 млрд. грн. Переважна більшість (95%) опитаних заявників вказали у відгуках, що залишилися задоволеними професійною підтримкою інституції.

Більшість скарг подали українські компанії (87%) і лише 13% підприємства з іноземними інвестиціями. Переважно зверталися представники малого та середнього бізнесу (70%). Найактивнішими галузями були оптова торгівля (28%), промислове виробництво (14%), нерухомість (8%), сільське господарство (8%), а також приватні підприємці (9%). Майже половина скарг (49%) надійшли з Києва та області.

П’ять основних предметів звернень до Ради бізнес-омбудсмена (89% всіх отриманих скарг):

  • Податкові питання (62%). Компанії найчастіше зверталися за допомогою в оскарженні результатів податкових перевірок та при блокуванні податкових накладних. Електронне адміністрування ПДВ було третьою найбільш поширеною податковою проблемою для бізнесу. Кількість скарг щодо безпідставних кримінальних справ з податкових питань, хоч і повільнішими темпами, але також збільшилася проти попереднього кварталу.
  • Дії правоохоронців (10%). Вже другий квартал поспіль компанії менше скаржились на дії правоохоронних органів. Зокрема, Рада отримала менше звернень щодо процесуальних зловживань і бездіяльності правоохоронних органів, а також необґрунтованих кримінальних проваджень проти підприємств. Кількість скарг щодо Національної поліції і Прокуратури зменшилася, а щодо Служби безпеки, залишалась досить низькою.
  • Дії державних регуляторів (7%). Бізнес менше скаржився на Державну архітектурно-будівельну інспекцію, але більше – на Антимонопольний комітет.
  • Митні питання (6%). Кількість скарг з митних питань збільшилась проти другого кварталу 2019 і третього кварталу 2018 року. Причина цього – зростання кількості звернень щодо затримки митного оформлення товарів. У той же час кількість скарг на коригування митної вартості та повернення надміру сплачених митних платежів зменшилася.
  • Дії Міністерства юстиції (4%). Підприємці більше скаржилися на неправомірні дії державних реєстраторів, тому окремий розділ квартального звіту був присвячений рейдерству.

«За весь час роботи Рада отримала 108 скарг на неправомірні дії державних реєстраторів. Це менше 2% від загальної кількості звернень, але сам факт можливості захоплення бізнесу в Україні дуже лякає українських та іноземних інвесторів. Рада системно вивчила це питання і надала 22 рекомендації держорганам. Проте лише третина з них імплементована, тому ми закликаємо нову владу посилити боротьбу з рейдерством», – зазначив бізнес-омбудсмен Марчін Свєнчіцький.

Державні органи виконали 91% рекомендацій Ради по окремим кейсам. Серед виконаних системних рекомендацій – скасування обов’язкового пайового внеску на розвиток інфраструктури місцевої громади в розмірі 4% від вартості житлового будівництва і 10% від вартості нежитлового будівництва. Крім того, відповідно до рекомендацій Ради був збільшений пороговий розмір податкових сум ненадходжень до бюджету, починаючи з якого дії з боку платника податків розглядаються як кримінальний злочин. Такі зміни повинні зменшити тиск на бізнес за рахунок зменшення кількості необґрунтовано відкритих кримінальних проваджень за статтею 212 Кримінального кодексу України.

Довідка

Рада бізнес-омбудсмена - незалежний постійно діючий консультативно-дорадчий орган Кабінету Міністрів України (постанова №691 від 26 листопада 2014 і Меморандум про взаєморозуміння для української Антикорупційної ініціативи від 12 травня 2014 року), заснований з метою створення прозорих умов роботи державних і місцевих органів влади, державних і підконтрольних державі компаній, а також для запобігання корупції.

Рада фінансується через мультидоноровий рахунок ЄБРР, відкритий в 2014 році з метою створення комфортних умов ведення бізнесу для українських підприємців. Країни-донори - Європейський Союз, Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Нідерланди, Норвегія, Польща, Швеція, Швейцарія Великобританія, США.

Створення Ради підтримано Кабінетом Міністрів України, Європейським банком реконструкції та розвитку, Організацією економічного співробітництва та розвитку, Європейською Бізнес Асоціацією, Американською Торговельною Палатою, Федерацією роботодавців України, Торгово-Промисловою Палатою України, Українським союзом промисловців і підприємців.

Попередня стаття Наступна стаття
comments powered by HyperComments

Останні новини:

Що із вартістю товарів, придбаних у платників ЄП, при коригуванні фінансового результату?

15 Листопада 2019

Об’єкт оподаткування змінив призначення: як інформувати податкову?

15 Листопада 2019

Порушення термінів реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування у разі зменшення вартості поставки: до кого застосовується штраф?

15 Листопада 2019

Чи має право п/є до початку документальної планової перевірки подати декларації із запізненням термінів за періоди, що підлягають перевірці?

15 Листопада 2019

Особливості направлення податківцями запитів платникам податків про подання інформації

15 Листопада 2019

ВС про арешт рахунків, призначених для виплати заробітної плати

15 Листопада 2019

Виправлення помилки «Індивідуальний податковий номер покупця»: які наслідки?

15 Листопада 2019

Платник екоподатку перебуває на обліку у місті з районним поділом: чи можна подавати одну декларацію екоподатку за викиди?

15 Листопада 2019