Ухвала Вищого адміністративного суду України від 27.05.2015 у справі № 826/2751/13-а

Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 травня 2015 року м. Київ К/800/41847/13

Вищий адміністративний суд України у складі:

суддя Костенко М.І. - головуючий,

судді Бухтіярова І.О., Приходько І.В.,

розглянув у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Київської регіональної митниці

на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.04.2013

та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 23.07.2013

у справі №826/2751/13-а

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Фармактив" (далі - Товариство)

до Київської регіональної митниці

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

За результатами розгляду касаційної скарги Вищий адміністративний суд України

ВСТАНОВИВ:

Позов подано про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Київської регіональної митниці форми «Р» від 23.01.2013 № 22, згідно з яким позивачеві визначено грошове зобов'язання з антидемпінгового мита в сумі 47491,88 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.04.2013 позов задоволено частково; оспорюване податкове повідомлення-рішення визнано протиправним та скасовано в частині зобов'язання позивача сплатити антидемпінгове мито в сумі 38247 грн.; в решті позову відмовлено.

У прийнятті цієї постанови суд першої інстанції виходив з того, що законність рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 29.09.2009 № АД-216/2009/4402-37 «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походженням з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки» (далі - Рішення Комісії), яким запроваджено антидемпінгове мито для шприців з полімерних матеріалів, підтверджена ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16.3.2011 у справі № 2а-3851/10/2670, а тому при ввезенні цього товару на митну територію України Товариство повинно були сплатити зазначений обов'язковий платіж. У той же час суд першої інстанції не погодився із застосованою відповідачем максимальною ставкою антидемпінгового мита, яка передбачена лише для імпорту товару без сертифіката походження.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 23.07.2013 назване рішення суду першої інстанції скасовано; позов задоволено; оспорюваний акт індивідуальної дії визнано протиправним та скасовано. Названу постанову мотивовано тим, що на час імпорту Товариством шприців одноразового використання за вантажною митною декларацією від 16.12.2010 Рішення Комісії було скасовано згідно з постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 25.11.2010, у зв'язку з чим підстави для донарахування позивачеві податкового зобов'язання з антидемпінгового мита відсутні.

Законність ухвалених у справі судових актів перевіряється у порядку глави 2 Кодексу адміністративного судочинства України у зв'язку з касаційною скаргою Київської регіональної митниці, в якій вона просить скасувати ухвалені у справі судові акти та повністю відмовити у позові Товариства.

Вивчивши матеріали справи, перевіривши відповідність висновків судів наявним у матеріалах справи доказам, правильність застосування судами норм матеріального права та дотримання ними процесуальних норм, обговоривши доводи касаційної скарги, Вищий адміністративний суд України не вбачає підстав для задоволення розглядуваних касаційних вимог, виходячи з такого.

Попередніми судовими інстанціями у розгляді справи встановлено, що Товариство є імпортером виробів медичного призначення, зокрема, шприців ін'єкційних одноразового застосування з пластмасових матеріалів.

У грудні 2012 року Київська регіональна митниця провела невиїзну документальну перевірку дотримання Товариством законодавства України з питань державної митної справи при декларуванні товару «Шприци» походженням з Королівства Іспанія, за результатами якої склала акт від 28.12.2012 № н/77/12/100000000/37219230.

Під час перевірки виявлено, що за ВМД від 16.12.2010 № 100000026/2010/816149 позивач здійснив митне оформлення товару - шприців ін'єкційних одноразового застосування з пластмасових матеріалів з голкою, без сплати антидемпінгового мита, чим порушив вимоги пункту 2.4 Рішення Комісії, внаслідок чого Товариство занизило зобов'язання за платежем «антидемпінгове мито» на загальну суму 47491,88 грн.; наведене стало підставою для прийняття Київською регіональною митницею оспорюваного податкового повідомлення-рішення.

Судами попередніх інстанцій також встановлено, що постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 25.11.2010 у справі № 2а-3851/10/2670 Рішення Комісії визнано протиправним і скасовано. Зазначене рішення суду апеляційної інстанції Вищий адміністративний суд України скасував ухвалою від 16.03.2011 за наслідками його перегляду в порядку касації.

Згідно з преамбулою Закону України від 22.12.1998 № 330-ХІV «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» (далі - Закон № 330-ХІV) цей Закон визначає механізм захисту національного товаровиробника від демпінгового імпорту з інших країн, митних союзів або економічних угруповань. Він регулює засади і порядок порушення та проведення антидемпінгових розслідувань і застосування антидемпінгових заходів.

Антидемпінгові заходи, як зазначено у статті 1 Закону № 330-ХІV, - це попередні або остаточні заходи, що застосовуються відповідно до цього Закону під час або за результатами антидемпінгового розслідування.

У Рішенні Комісії йдеться про те, що за результатами антидемпінгового розслідування встановлено факт демпінгового імпорту в Україну шприців з полімерних матеріалів, у зв'язку з чим національні інтереси України потребують застосування остаточних антидемпінгових заходів. Цим рішенням установлені розміри ставок остаточного антидемпінгового мита на імпорт в Україну шприців.

Згідно з пунктами 2.7 та 5 Рішення Комісії остаточне антидемпінгове мито справляється митними органами України незалежно від сплати інших податків і зборів (обов'язкових платежів) , у тому числі мита, митних зборів тощо, які, як правило, справляються під час імпорту в Україну товарів. Це рішення набирає чинності через 30 днів з дня опублікування повідомлення про нього в газеті «Урядовий кур'єр». Повідомлення було опубліковане у зазначеному виданні 6 жовтня 2009 року.

Відповідно до статті 10 Митного кодексу України при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно нормативно-правові акти, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України.

Постановою від 25.11.2010 Київський апеляційний адміністративний суд Рішення Комісії визнав протиправним і скасував.

За частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення, а якщо її було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі.

Наслідком набрання законної сили рішенням суду є набуття цим рішенням, зокрема, ознак обов'язковості (що передбачає обов'язок його виконання усіма органами, організаціями та посадовими особами) та виконуваності (тобто забезпечення законом права особи на примусове виконання рішення). Іншими словами, законна сила рішення суду є його правовою дією, яка проявляється в тому, що установлена рішенням наявність чи відсутність прав і фактів, на яких ці права ґрунтуються, є остаточною, а встановлені рішенням права та обов'язки підлягають беззаперечному здійсненню на вимогу правомочної особи.

Отже, з набранням законної сили постановою апеляційного суду від 25.11.2010 Рішення Комісії втратило чинність, а тому його положення, починаючи з цієї дати, не могли бути застосовані при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщувались через митний кордон України.

Таким чином, у Товариства не могло виникнути обов'язків щодо сплати антидемпінгового мита за ВМД від 16.12.2010 № 100000026/2010/816149, оскільки товар за цією декларацією був ввезений на митну територію України у той час, коли постанова апеляційного суду про визнання протиправним і скасування Рішення Комісії була чинною. Зазначена постанова була скасована Вищим адміністративним судом України лише 16.03.2011.

З урахуванням викладеного суд апеляційної інстанції дійшов цілком об'єктивного висновку про відсутність підстав для оспорюваного донарахування та правомірно задовольнив позов.

Норми права при вирішенні спору застосовані апеляційним судом правильно. Порушень процесуальних норм, що тягнуть скасування судового акта, не виявлено.

За таких обставин, керуючись статтями 220, 2201, 223, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, Вищий адміністративний суд України

УХВАЛИВ:

1. Касаційну скаргу Київської регіональної митниці відхилити.

2. Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 23.07.2013 у справі №826/2751/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України в порядку статей 236-238 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: М.І. Костенко

судді:І.О. Бухтіярова  І.В. Приходько

comments powered by HyperComments
close icon
Інформація про документ

Дата ухвалення
26.05.2015
ПІБ судді:
Костенко М.І.
Реєстраційний № рішення
826/2751/13-а
Інстанція
Касаційна
Резолютивна частина
Касаційну скаргу відхилено. Постанову апеляційного адміністративного суду залишено без змін.
Подальше оскарження
Рішення Вищого адміністративного суду не переглядалося Верховним Судом України.
Замовити персональну презентацію