Ухвала Вищого адміністративного суду України від 26.06.2014 у справі № 2а-891/11/2670
Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 червня 2014 року м. Київ К/9991/67581/11

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача Федорова М.О.

суддів: Островича С.Е., Степашка О.І.

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва

на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.03.2011

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 06.10.2011

у справі № 2а-891/11/2670

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Компанія „Хімпром"

до Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва

про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю „Компанія „Хімпром" звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.03.2011 позовні вимоги задоволено.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 06.10.2011 постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.03.2011 скасовано в частині визнання первинної скарги товариства з обмеженою відповідальністю „Компанія „Хімпром" № 04/11 від 04.11.2010 на податкові повідомлення-рішення № 0003012301/0 від 19.10.2010, № 0003022301/0 від 19.10.2010 та № 0003032301/0 від 19.10.2010 такою, що подана в межах законодавчо встановленого строку для адміністративного оскарження, а провадження у справі в частині позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю „Компанія „Хімпром" про визнання первинної скарги № 04/11 від 04.11.2010 на податкові повідомлення-рішення № 0003012301/0 від 19.10.2010, № 0003022301/0 від 19.10.2010 та № 0003032301/0 від 19.10.2010 такою, що подана в межах законодавчо встановленого строку для адміністративного оскарження закрито, в іншій частині постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.03.2011 залишено без змін.

Не погоджуючись з постановою суду апеляційної інстанції відповідач оскаржив їх в касаційному порядку.

В скарзі просить скасувати постанову суду апеляційної інстанції, прийняти нове рішення яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

Касаційна скарга вмотивована тим, що судом апеляційної інстанції при вирішення спору по даній справі порушено норми матеріального права.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судом першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційну скаргу слід відхилити з таких підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідачем проведено планову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2009 по 30.06.2010, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2009 по 30.06.2010 та складено акт № 6276/23-2/31923443 від 01.10.2010.

За результатами перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення № 0003012301/0 від 19.10.2010, № 0003022301/0 від 19.10.2010, № 0003032301/0 від 19.10.2010, якими визначено позивачу податкові зобов'язання по податку на додану вартість, земельного податку та податку на прибуток.

04.11.2010 позивачем на зазначені податкові повідомлення-рішення подано до ДПІ у Деснянському районі міста Києва скаргу № 04/11.

Рішенням № 12351/10/25-029 від 08.11.2010 відповідач залишив названу скаргу без розгляду у зв'язку з тим, що вона подана з порушенням встановленого десятиденного строку на оскарження.

Відповідно до пп. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.

Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

З матеріалів справи вбачається, та підтверджується зібраними судом попередньої інстанції доказами, зокрема показаннями свідків, в тому числі і працівників податкового органу, що податкові повідомлення-рішення були направлені позивачу 20.10.2010 і отримані 26.10.2010.

Колегія суддів касаційної інстанції погоджується з висновком суду апеляційної інстанції стосовно того, що позивач своєчасно звернувся із скаргою, а відповідач, ігноруючи наведені норми матеріального права та не розглянувши її, порушив право позивача на апеляційне узгодження податкового зобов'язання.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 220 КАС України, суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу. Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у межах касаційної скарги, але при цьому може встановлювати порушення норм матеріального чи процесуального права, на які не було посилання в касаційній скарзі.

Враховуючи вищевикладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.03.2011 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 06.10.2011

у справі № 2а-891/11/2670 слід відхилити, а судове рішення залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 2201, 221 ,223 ,230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва відхилити.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.03.2011 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 06.10.2011 у справі № 2а-891/11/2670 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та порядку, передбачених статтями 236-2392 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий М.О. Федоров

Судді С.Е. Острович О.І. Степашко

comments powered by HyperComments
close icon
Інформація про документ

Дата ухвалення
26.06.2014
ПІБ судді:
Федоров М.О.
Реєстраційний № рішення
2а-891/11/2670
Інстанція
Касаційна
Резолютивна частина
Суд касаційної інстанції відмовив у задоволенні скарги контролюючого органу. Рішення судів попередніх інстанцій залишено у силі.
Подальше оскарження
Рішення не переглядалося у Верховному Суді України.
Замовити персональну презентацію