Ухвала Вищого адміністративного суду України від 24.11.2014 у справі № 2а-4617/12/1370
Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 листопада 2014 року м. Київ К/800/11258/13

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Головуючого Моторного О.А.,

Суддів Борисенко І.В., Кошіля В.В.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Львівської області Державної податкової служби

на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.01.2013

у справі № 2а-4617/12/1370

за позовом Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості "Укрспирт"

до Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Львівської області Державної податкової служби

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 03.10.2012 в задоволенні позову відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.01.2013 скасовано постанову Львівського окружного адміністративного суду від 03.10.2012 та прийнято нову постанову, якою позов задоволено: скасовано податкове повідомлення-рішення Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Львівської області Державної податкової служби форми «Р» від 25.04.2012 № 0000232301.

В касаційній скарзі відповідач просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції, посилаючись на порушення апеляційним судом норм матеріального та процесуального права.

В запереченнях на касаційну скаргу позивач просить залишити скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що за результатами проведеної відповідачем структурного підрозділу Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості «Укрспирт» з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства при обчисленні та сплаті податків, як платника окремих видів податків, складено акт від 13.02.2012 № 81/23/37199618.

На підставі висновків акта перевірки, 29.02.2012 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 00000162301, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання за платежем збір за спеціальне використання поверхневих та підземних вод в розмірі 556 090,80 грн.

Зазначене рішення було оскаржене позивачем до ДПІ у Львівській області, в результаті чого його скасовано з винесенням податкового повідомлення-рішення № 0000232301 від 25.04.2012, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання за платежем збір за спеціальне використання поверхневих та підземних вод в розмірі 534 740,10 грн., (основний платіж 444 872,64 грн. та штрафні санкції 89 867,46 грн.).

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з правомірності нарахування позивачеві грошового зобов'язання за платежем збір за спеціальне використання поверхневих та підземних вод в розмірі 534 740,10 грн.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції та задовольняючи позов, суд апеляційної інстанції виходив з наступного, з чим погоджується суд касаційної інстанції.

Матеріали справи свідчать, що Державне підприємство спиртової та лікеро-горілчаної промисловості "Укрспирт" зареєстроване в Шевченківській районній державній адміністрації м.Києва 18.08.2010 за № 14072 та в Городоцькій МДПІ Львівської області, як платник окремих видів місцевих податків.

Відповідно до Постанови КМУ №672 від 28.07.2010 "Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості "Укрспирт", ліквідовано Державний концерн спиртової та лікеро-горілчаної промисловості та утворено Державне підприємство спиртової та лікеро-горілчаної промисловості на базі майна Державного концерну спиртової та лікеро-горілчаної промисловості (концерн "Укрспирт"), державних підприємств і об'єднань спиртової та лікеро-горілчаної промисловості та було здійснено реорганізацію спиртової галузі шляхом приєднання державних підприємств і об'єднань спиртової та лікеро-горілчаної промисловості. Зокрема, приєднано ДП «Великолюбінський спиртовий завод» до ДП "Укрспирт" шляхом виділу майна з використанням якого виготовляється підакцизна продукція і передачею такого майна ДП «Укрспирт».

Положеннями п. 3 даної Постанови встановлено, що ДП "Укрспирт" є правонаступником Державного концерну спиртової та лікеро-горілчаної промисловості (концерну "Укрспирт»), відтак є правонаступником прав та обов'язків державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості, зокрема і Великолюбінського державного спиртзаводу на базі якого воно утворено шляхом реорганізаційного приєднання з включенням до переліку об'єктів державної власності, які не підлягають приватизації.

Таким чином, як вірно зазначено судом апеляційної інстанції, фактично мала місце реорганізація державних підприємств без зміни їх цільової діяльності та обсягів виробництва спирту етилового та плодового з огляду на виключну монополію держави на таку діяльність.

У відповідності до вимог чинного законодавства, Великолюбінському державному спиртзаводу ДУОНПС у Львівській області було видано дозвіл на спеціальне водокористування № Укр-493-09льв.ГДС 06.02.2009 із терміном дії до 06.02.2012, право на користування яким належить до переліку прав та обов'язків, що були передані ДП "Укрспирт" відповідно до п.3 Постанови КМУ №672 від 28.07.2010 року. Крім того, у даному дозволі на спеціальне водокористування зазначена кількість підземних свердловин, ліміт забору води, мета використання підземної та поверхневої води, які на час проведення перевірки змінені не були.

Також, у відповідності до п. 9 Порядку погодження та видачі дозволів на спеціальне водокористування, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 № 321, припинення права спеціального водокористування здійснюється органом, що видав дозвіл на спеціальне водокористування.

Однак, жодних дій на час проведення перевірки та винесення оскаржуваного повідомлення-рішення по припиненню дії даного дозволу уповноваженим на це органом вчинено не було, а отже, його дія правомірно поширювалась на ревізований період, оскільки процедура анулювання такого дозволу, згідно з п.7 ст.41 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», витримана не була в силу її недоцільності.

Пунктом 77.1. ст. 77 Податкового кодексу України встановлено, що документальна планова перевірка повинна бути передбачена в плані-графіку проведення планових документальних перевірок. Проте, як вбачається з матеріалів справи, такий документ в дійсності був відсутній.

Матеріали справи містять лише наказ про проведення перевірки № 27 від 26.01.2012. Саму перевірку розпочато наступного дня - 27.01.2012.

Згідно із п.77.4 Податкового кодексу України, право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Отже, повідомлення про проведення даної перевірки мали надсилатися саме платнику податків, яким є ДП "Укрспирт" (згідно податкових реєстраційних даних) на його юридичну адресу: вул. Гагаріна м. Бровари, Київська область та на адресу Великолюбінського МПД ДП "Укрспирт".

Однак, як вбачається з матеріалів справи, в наказі № 27 від 26.01.2012 вказано про проведення перевірки відокремленого структурного підрозділу ДП спиртової та лікеро-горілчаної промисловості "Укрспирт" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства при обчисленні та сплаті податків за період із 18.03.2011. по 30.09.2011, тоді, як в акті перевірки №81/23/37199618 від 13.02.2012 зафіксовано факт здійснення даної перевірки за період з 28.02.2011 по 30.09.2011, що відповідним чином враховано при формуванні суми, яка заявлена до стягнення з ДП "Укрспирт", згідно податкового повідомлення-рішення форми «Р» № 0000162301 від 29.02.2012.

За наведених обставин, вірними є висновки суду апеляційної інстанції про відсутність у податкового органу підстав для прийняття спірного податкового повідомлення-рішення від 25.04.2012 № 0000232301.

Доводи, наведені скаржником в касаційній скарзі, колегією суддів відхиляються, оскільки вони не спростовують обставин, що на підставі належних та допустимих доказів встановлені судом апеляційної інстанції.

Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку, що судом апеляційної інстанції належним чином з'ясовані обставини справи та дано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішення апеляційного суду не встановлено.

Керуючись статтями 220-1, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Львівської області Державної податкової служби - відхилити.

Постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.01.2013 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав і в порядку, установленому статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: (підпис) О.А. Моторний

Судді (підпис) І.В. Борисенко (підпис) В.В. Кошіль

comments powered by HyperComments
close icon
Інформація про документ

Дата ухвалення
24.11.2014
ПІБ судді:
Моторний О.А.
Реєстраційний № рішення
2а-4617/12/1370
Інстанція
Касаційна
Резолютивна частина
Касаційну скаргу контролюючого органу – відхилено. Постанову апеляційного адміністративного суду залишено без змін.
Подальше оскарження
Рішення Вищого адміністративного суду не переглядалося Верховним Судом України.
Замовити персональну презентацію