Ухвала Вищого адміністративного суду України від 19.12.2013 у справі № 817/324/13-а

Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"19" грудня 2013 р. м. Київ К/800/30477/13

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

головуючої: Блажівської Н.Є.,​

суддів: Сіроша М.В., Усенко Є.А.,

розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби

на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2013 року

та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2013 року

у справі № 817/324/13-а

за позовом Комунального підприємства «Костопільводоканал»

до Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Комунальне підприємство «Костопільводоканал» звернулося до суду з адміністративним позовом до Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2013 року позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення рішення Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби № 0002091630 від 20 вересня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість у розмірі 584,76 грн. - в повному обсязі, №0002071630 від 20 вересня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість у розмірі 580,75 грн. - в повному обсязі, №0002311630 від 5 жовтня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість - в частині 3029,48 грн., №0002321630 від 5 жовтня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість - в частині 160,43 грн., № 0002691630 від 24 листопада 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість у розмірі 2209,06 грн. - в повному обсязі, №0002681630 від 24 листопада 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість у розмірі 3,24 грн. - в повному обсязі, №0002691630 від 20 грудня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість - в частині 8,98 грн.; №0002831630 від 20 грудня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість у розмірі 323,99 грн. - в повному обсязі, № 0000021630 від 11 грудня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість у розмірі 584,76 грн. - в повному обсязі, № 000001630 від 11 січня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість - в частині 3,24 грн., №0000091630 від 20 січня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість у розмірі 190,00 грн. - в повному обсязі, №0000321630 від 21 лютого 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість - в частині 8,98 грн., №0000331630 від 21 лютого 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість у розмірі 1758,29 грн. - в повному обсязі, №0000571630 від 6 квітня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість у розмірі 5834,12 грн. - в повному обсязі, №0000901630 від 05 червня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість - в частині 1599,62 грн., №00001261630 від 31 липня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість в частині 199,06 грн., №0001461630 від 6 вересня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість - в частині 5096,45 грн., №0001701630 від 23 жовтня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку па додану вартість - в частині 15281,23 грн.

Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2013 року апеляційну скаргу Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби залишено без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2013 року - без змін.

Костопільська міжрайонна державна податкова інспекція Рівненської області Державної податкової служби в касаційній скарзі, вказуючи на допущені судами першої та апеляційної інстанцій порушення норм матеріального та процесуально права, що призвело до неправильного вирішення даного спору, просить скасувати постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2013 року та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2013 року і в задоволенні позову Комунального підприємства «Костопільводоканал» відмовити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги та перевіривши за матеріалами справи правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів звертає увагу на наступне.

Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, які не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Так, судами попередніх інстанцій встановлено, що на підставі актів, складених за результатами проведених перевірок щодо своєчасності сплати Комунальним підприємством «Костопільводоканал» платежів, № 776/16/22585030 від 16 вересня 2011 року, № 810/16/22585030 від 3 жовтня 2011 року, № 897/16/22585030 від 24 листопада 2011 року, № 957/16/22585030 від 20 грудня 2011 року, № 3/16/22585030 від 11 січня 2012 року, № 2216/22585030 від 19 січня 2012 року, № 49/16/22585030 від 7 лютого 2012 року, № 94/16/22585030 від 30 березня 2012 року, № 175/16/22585030 від 31 травня 2012 року,№346/16/22585030 від 31 липня 2012 року, №419/16/22585030 від 3 вересня 2012 року та № 494/16/22585030 від 11 жовтня 2012 року, Костопільською міжрайонною державною податковою інспекцією Рівненської області Державної податкової служби прийнято наступні податкові повідомлення рішення: № 0002091630 від 20 вересня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 584 гривень 76 копійок, № 0002071630 від вересня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідностатті 126 Податкового кодексу України в сумі 580 гривень 75 копійок, №0002311630 від 05 жовтня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 4517 гривень 76 копійок, № 0002321630 від 23 жовтня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 386 гривень 43 копійки, № 0002691630 від 24 листопада 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 2209 гривень 6 копійок, №0002681630 від 24 листопада 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 3 гривні 24 копійки, №0002691630 від 20 грудня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 2280 гривень 80 копійок, №0002831630 від 20 грудня 2011 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 323 гривні 99 копійок, №0000021630 від 11 грудня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 584 гривні 76 копійок, №000001630 від 11 січня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 10468 гривень 22 копійки, №0000091630 від 20 січня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 190 гривень 00 копійок, №0000321630 від 21 лютого 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 10757 гривень 76 копійок, №0000331630 від 21 лютого 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 1758 гривень 29 копійок, №0000571630 від 06 квітня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 5834 гривні 12 копійок, №0000901630 від 05 червня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 6100 гривень 84 копійки, №00001261630 від 31 липня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 8988 гривень 77 копійок, №0001461630 від 6 вересня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно статті 126 Податкового кодексу України в сумі 12799 гривень 77 копійок, № 0001701630 від 23 жовтня 2012 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість згідно ст. 126 Податкового кодексу України в сумі 40255 грн. 3 коп.

Разом з тим, рішеннями Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби від 25 березня 2011 року № 8, від 3 лютого 2012 року № 12 та від 29 липня 2011 року № 1 розстрочено податковий борг позивача з податку на додану вартість.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, зокрема, на підставі розрахунків штрафних санкцій до спірних податкових повідомлень-рішень, підставою для нарахування для позивача штрафних санкцій за несвоєчасну сплату платежів до бюджету були вищевказані рішення податкового органу про розстрочення податкового боргу.

Так, статею 32 Податкового кодексу України визначено, що зміна строку сплати податку та збору здійснюється шляхом перенесення встановленого податковим законодавством строку сплати податку та збору або його частини на більш пізній строк. Зміна строку сплати податку здійснюється у формі: відстрочки; розстрочки; податкового кредиту. Зміна строку сплати податку не скасовує діючого і не створює нового податкового обов'язку.

Відповідно до пунктів 100.1 статті 100 Податкового кодексу України розстроченням, відстроченням грошових зобов'язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 цього Кодексу.

За змістом пункту 100.6 статті 100 Податкового кодексу України розстрочені суми грошових зобов'язань або податкового боргу (в тому числі окремо - суми штрафних (фінансових) санкцій) погашаються рівними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення.

Порядок розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків, відповідно до положень пункту 100.13 статті 100 Податкового кодексу України, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.

Згідно з абзацом 2 пункту 1.9 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1036 від 24 грудня 2010 року (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) строк дії розстрочення (відстрочення) податкового боргу починається з дати прийняття органом державної податкової служби рішення про розстрочення (відстрочення) грошового зобов'язання (податкового боргу) та закінчується датою, зазначеною у договорі про розстрочення (відстрочення) грошового зобов'язання (податкового боргу), за винятком випадків дострокового погашення такого податкового боргу.

Відповідно до пункту 3.9 вказаного вище Порядку на розстрочені (відстрочені) грошові зобов'язання (податковий борг) пеня та штрафи не нараховуються з дати укладання (підписання) договору до закінчення строку дії договору про розстрочення (відстрочення) грошового зобов'язання (податкового боргу).

За таких обставин, з огляду на встановлення судами попередніх інстанцій факту нарахування відповідачем штрафних санкцій за порушення Комунальним підприємством «Костопільводоканал» правил сплати (перерахування) податків після прийняття рішень про розстрочення сплати податкового боргу та те, що відповідачем не заперечувався факт сплати позивачем розстроченого податкового боргу у сумах та у строки, що вказані у рішеннях про розстрочення податкового боргу, висновки про невідповідність спірних податкових повідомлень-рішень вимогам закону ґрунтуються на вірному встановленні обставин справи та на правильному застосуванні норм матеріального права.

Доводи касаційної скарги висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують і не дають підстав для висновку, що судами при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права. Таким чином, ухвалені по справі судові рішення є законними і обґрунтованими, а зазначена в касаційній скарзі позиція не знаходить свого підтвердження за матеріалами справи та не ґрунтується на положеннях чинного законодавства.

За правилами статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій. Не може бути скасовано судове рішення з мотивів порушення норм процесуального права, якщо це не призвело і не могло призвести до неправильного вирішення справи.

За таких обставин, колегія суддів, перевіривши у межах касаційної скарги правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, приходить до висновку, що касаційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувані рішення - без змін.

Керуючись статтями 220, 2201, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

Касаційну скаргу Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби залишити без задволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2013 року та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2013 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копій особам, що беруть участь у справі та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у порядку та в строки, встановлені статтями 236 - 238,2391 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуюча: Н. Є. Блажівська

Судді: М.В. Сірош Є.А. Усенко

comments powered by HyperComments
close icon
Інформація про документ

Дата ухвалення
18.12.2013
ПІБ судді:
Блажівська Н.Є.
Реєстраційний № рішення
817/324/13-а
Інстанція
Касаційна
Резолютивна частина
Вищий адміністративний суд України відкхилив касаційну скаргу контролюючого органу, а рішення судів попередніх інстанцій залишив без змін.
Подальше оскарження
Рішення суду в подальшому не оскаржувалося. 
Замовити персональну презентацію