Ухвала Вищого адміністративного суду України від 14.01.2014 у справі № 2а-17656/12/2670

Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М  У К Р А Ї Н И

14 січня 2014 року м. Київ К/800/28917/13

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Суддя-доповідач: Вербицька О.В.

Судді: Маринчак Н.Є.  Муравйов О.В.

розглянувши у попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу Окружної державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби

на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.01.2013 р.

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 16.05.2013 р.

у справі № 2а-17656/12/2670

за позовом Публічного акціонерного товариства «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК»

до Окружної державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В :

Публічне акціонерне товариство «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» (далі - позивач, ПАТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК») звернулось до суду з позовом до Окружної державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби (далі - відповідач, ОДПС - Центральний офіс з обслуговування великих платників податків ДПС) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.01.2013 р. позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Окружної державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби від 02.10.2012 p.: № 0019414310, № 0019424310, № 0019144310, № 0019134310, № 0019164310, № 0019154310, № 0019184310, № 0019174310, № 0019204310, № 0019194310, № 00119224310, № 0019214310, № 0019244310, № 0019234310, № 0019264310, № 0019254310, № 0019284310, № 0019274310, № 0019304310, № 0019294310, № 0019324310, № 0019314310, № 0019344310, № 0019334310, № 0019364310, № 0019354310, № 0019384310, № 0019374310, № 0019394310, № 0019404310, № 0019444310, № 0019434310, № 0019464310, № 0019454310, № 0019474310 та № 0019124310.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 16.05.2013 р. постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.01.2013 р. залишено без змін.

У касаційній скарзі ОДПС - Центральний офіс з обслуговування великих платників податків ДПС, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.01.2013 р. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 16.05.2013 р. і ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

У письмовому запереченні на касаційну скаргу ПАТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК», посилаючись на те, що касаційна скарга є безпідставною та необґрунтованою, просить залишити її без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.01.2013 р. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 16.05.2013 р. - без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів, враховуючи межі касаційної скарги, дійшла висновку про наступне.

ОДПС - Центральним офісом з обслуговування великих платників податків ДПС проведено документальні перевірки ПАТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, що відображено в уточнюючих розрахунках по ф. №1ДФ, поданих у І, II, III кв. 2011 року, за результатами яких складено акти від 19.09.2012 року: № 1042/43-10/14361575, № 1039/431-10/14361575, № 1045/43-10/14361575, № 1044/43-10/14361575, № 1043/43-10/14361575, № 1041/43-10/14361575, № 1040/43- 10/14361575, № 1032/43-10/14361575, № 1012/43-10/14361575, № 1037/43-10/14361575, № 1035/43-10/14361575, № 1028/43-10/14361575, № 1018/43-10/14361575, № 1024/43-10/14361575, № 1038/43-10/14361575, № 1036/43-10/14361575, № 1034/43-10/14361575, № 1033/43-10/14361575, № 1031/43-10/14361575, № 1030/43-10/14361575, № 1029/43-10/14361575, № 1027/43-10/14361575, № 1026/43-10/14361575, № 1025/43-10/14361575, № 1010/43-10/14361575, № 1011/43-10/14361575, № 1013/43-10/14361575, № 1014/43-10/14361575, № 1015/43-10/14361575, № 1015/43-10/14361575, № 1016/43-10/14361575, № 1017/43-10/14361575, № 1023/43-10/14361575, № 1022/43-10/14361575, № 1021/43-10/14361575, № 1020/43-10/14361575, № 1019/43-10/14361575.

В акті перевірки зазначено, що ПАТ «Креді Агріколь Банк» було подано податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку (ф. № 1 ДФ) за 1-3 квартали 2011 року з недостовірними даними або з помилками, для виправлення яких подано уточнюючі податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. № 1 ДФ) за 1-3 квартали 2011 року, за п. 119.2 ст. 119 Пдаткового кодексу України передбачено застосування штрафних (фінансових) санкцій.

На підставі актів перевірки, податковим органом прийняті податкові повідомлення-рішення від 02.10.2012 року: № 0019414310, № 0019424310, № 0019144310, № 0019134310, № 0019164310, № 0019154310, № 0019184310, № 0019174310, № 0019204310, № 0019194310, № 00119224310, № 0019214310, № 0019244310, № 0019234310, № 0019264310, № 0019254310, № 0019284310, № 0019274310, № 0019304310, № 0019294310, № 0019324310, № 0019314310, № 0019344310, № 0019334310, № 0019364310, № 0019354310, № 0019384310, № 0019374310, № 0019394310, № 0019404310, № 0019444310, № 0019434310, № 0019464310, № 0019454310, № 0019474310 та № 0019124310, згідно яких до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 6 150,00 грн.

Суди першої та апеляційної інстанцій визнали необґрунтованими такі висновки податкового органу, з чим погоджується суд касаційної інстанції, з огляду на наступне.

Згідно зі ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, в тому числі, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Статтею 51 Податкового кодексу України передбачено, що податковий агент зобов'язаний подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку органу державної податкової служби за місцем свого обліку.

Згідно з п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані: а) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; б) подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до органу державної податкової служби за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.

Правила та порядок складання та подання податкових розрахунків затверджені наказом ДПА України від 24.12.2010 р. № 1020 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку».

Так, податковий розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий податковий розрахунок за календарний рік не подається.

Надається він до органу ДПС за місцезнаходженням податкового агента - юридичної особи або її відокремлених підрозділів чи до органу державної податкової служби за податковою адресою фізичної особи - податкового агента. Він може бути наданий органу державної податкової служби в електронній формі за добровільним рішенням податкового агента.

Податковий розрахунок подається податковими агентами із штатною чисельністю працівників до 1000 осіб єдиним документом на всіх, що працюють, з обов'язковим заповненням їхніх податкових номерів або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) - однією порцією. Якщо штатна чисельність працівників є більшою ніж 1000 осіб, можливе подання податкового розрахунку кількома порціями, кожна з яких являє собою окремий податковий розрахунок із своїм номером порції. Строк подання останньої порції не повинен перевищувати встановленого строку подання податкового розрахунку. Аркуші окремого податкового розрахунку зшиваються.

Пунктом 171.1 ст. 171 Податкового кодексу України передбачено, що особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, ПАТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» подано податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. №1ДФ) за І, II, III квартали 2011 року 10 травня 2011 p., 09 серпня 2011 p., 03 листопада 2011 р. відповідно.

Тобто вказані вище податкові розрахунки подано позивачем як податковим агентом у строк, що передбачений чинним законодавством.

Також ПАТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» в червні, серпні, листопаді 2011 року, січні, травні, 2012 року до податкового органу було подано уточнюючі податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. №1ДФ) за І, II, III квартали 2011 року, тобто до проведення перевірки.

Відповідно до п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Таким чином, саме за вищевказаних обставин справи, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли правильного висновку, з яким погоджується колегія суддів касаційної інстанції, щодо обґрунтованості заявлених позивачем вимог.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що в межах касаційної скарги порушень судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено, правова оцінка обставин у справі дана вірно.

За таких обставин, касаційна скарга відповідача підлягає відхиленню, а постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.01.2013 р. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 16.05.2013 р. залишенню без змін.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 210, 214 - 215, 220, 2201, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

1. Касаційну скаргу Окружної державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби відхилити.

2. Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.01.2013 р. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 16.05.2013 р. залишити без змін.

3. Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеному статтями 237, 238, 2391 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя-доповідач О.В. Вербицька

Судді Н.Є. Маринчак О.В. Муравйов

comments powered by HyperComments
close icon
Інформація про документ

Дата ухвалення
13.01.2014
ПІБ судді:
Вербицька О.В.
Реєстраційний № рішення
2а-17656/12/2670
Інстанція
Касаційна
Резолютивна частина
Суд касаційної інстанції відхилив касаційну скаргу контролюючого органу, а постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції залишив без змін.
Подальше оскарження
Вищий адміністративний суд України відмовив контролюючому органу у допуску до перегляду Верховним Судом України ухвали суду касаційної інстанції.
Замовити персональну презентацію