Ухвала Вищого адміністративного суду України від 10.02.2014 у справі № 14/95
Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"10" лютого 2014 р. м. Київ К-31572/10

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

головуючого Ланченко Л.В.

суддів Пилипчук Н.Г. Цвіркуна Ю.І.

за участю секретаря Ковтун О.С.

представника відповідача Грембовського В.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу

Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві (правонаступника Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м.Києва)

на постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 18.08.2009

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 20.09.2010

у справі №14/95

за позовом Української державної корпорації по транспортному будівництву «Укртрансбуд»

до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м.Києва

третя особа Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»

про скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 18.08.2009, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 20.09.2010, позов задоволено. Визнано недійсними податкові повідомлення-рішення ДПІ у Солом?янському районі м.Києва від 02.07.2004 №0000932301/0, від 13.09.2004 №0000932301/1, від 19.11.2004 №000932301/2, від 10.02.2005 №0000932301/3, від 13.09.2004 №0001432301/1, від 19.11.2004 №0001432301/2, від 10.02.2005 №0001432301/3.

У справі відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою відповідача, у якій ставиться питання про скасування рішення суду першої та апеляційної інстанції та прийняття нового про відмову в позові, з підстав порушення норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ст.55 КАС України у справі проведено заміну сторони відповідача Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м.Києва на правонаступника Державну податкову інспекцію у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві.

Перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в судових рішеннях, в межах доводів касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з такого.

Відповідачем проведена комплексна планова документальна перевірка з питань дотримання позивачем вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.01.2001 по 01.01.2004, за результатами якої складений акт перевірки № 093/23-0111/00034861 від 30.06.2004.

На підставі акта перевірки винесено податкове повідомлення-рішення від 02.07.2004 №0000932301/0, яким позивачу визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 5854499,00 грн., в тому числі 3902999,00 грн. основного платежу та 1951500,00 грн. штрафних санкцій.

За наслідками апеляційного узгодження прийняті податкові повідомлення-рішення від 13.09.2004 №0000932301/1, від 19.11.2004 №0000932301/2 та від 10.02.2005 №0000932301/3, якими суму податкового зобов'язання не змінено, доведено нові граничні строки сплати податкових зобов'язань, а також від 13.09.2004 №0001432301/1, яким додатково визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 1948942,00 грн., в тому числі 26769,00 грн. основного платежу та 1922173,00 грн. штрафних санкцій, та від 19.11.2004 №0001432301/2, та від 10.02.2005 №0001432301/3, якими доведено нові граничні строки сплати донарахованих податкових зобов'язань.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що між Управлінням «Туркмендеміреллари» - замовник (Туркменистан) та корпорацією «Укртрансбуд» - підрядник укладений контракт від 11.05.1999 №1/99 про проектування та будівництво залізничного мосту через річку Амидеря, відповідно до якого підрядник виконує роботи щодо проектування та будівництва залізничного мосту через річку Амидеря в районі м.Керки на новій залізничній лінії Чарджєв-Керки-Керкичи Туркменистану. Договірна вартість робіт складає 123000000,00 дол. США (п. 3.1 контракту). Згідно з п. 6.1 контракту замовник забезпечує регулярне фінансування робіт шляхом здійснення авансових платежів за етап робіт, що належить до виконання, та оплати за обсяг виконаних робіт та понесених у зв'язку з цим витрат шляхом поставки газу. Пунктом 6.2.2 контракту допускається одержання, транспортування і/або реалізація природного газу іншій юридичній особі на підставі договору і/або доручення.

27.11.2000 між НАК «Нафтогаз Україна», ДТК «Туркменнафтогаз», Управлінням «Туркмендеміреллари» та корпорацією «Укртрансбуд» укладено угоду №304 про фінансування будівництва залізничного мосту через річку Амидера, за умовами якої сторони домовились здійснити фінансування робіт на суму 25,0 млн.дол. США в рахунок товарного контракту до контракту купівлі-продажу природного газу від 04.10.2000 №014/00 між ДТК «Туркменнафтогаз» та НАК «Нафтогаз Україна». ДТК «Туркменнафтогаз» на підставі підтверджуючих документів Управління «Туркмендеміреллари»про фактично виконані роботи або офіційного документу щодо необхідності виплати авансового платежу проводить залік на відповідну суму розрахунків з НАК «Нафтогаз України», в свою чергу НАК «Нафтогаз України» приймає на себе зобов'язання перед ДТК «Туркменнафтогаз» та корпорацією «Укртрансбуд» провести відповідні розрахунки.

Між НАК «Нафтогаз України» (компанія) та корпорацією «Укртрансбуд» (корпорація) укладена Угода про порядок проведення розрахунків з фінансування будівництва залізничного мосту через річку Амидеря від 12.12.2000 №325, відповідно до якої після проведення заліку між ДТК «Туркменнафтогаз» та компанією відповідно до п. 2 Угоди від 27.11.2000 №304 компанія бере на себе зобов'язання по проведенню розрахунків з корпорацією у розмірі проведеного заліку. Сума зобов'язань компанії визначається в національній валюті України з урахуванням курсу гривні до долара США встановленого Національним банком України на дату проведення заліку.

На виконання Угоди від 27.11.2000 № 304 між ДТК «Туркменнафтогаз» та НАК «Нафтогаз України» у грудні 2000 року проведено залік на суму 25000000 дол. США., який, згідно актів, є авансовим платежем, отриманим НАК «Нафтогаз України» для корпорації «Укртрансбуд» для фінансування будівництва залізничного мосту через річку Амидеря відповідно до наведених вище контрактів та угод.

Після проведення заліків НАК «Нафтогаз України» здійснила перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок позивача на суму 67947900,00 грн., без податку на додану вартість, як фінансування робіт на будівництво мосту, про що зазначено у акті перевірки та не заперечується відповідачем.

Таким чином, отримані позивачем від НАК «Нафтогаз України» грошові кошти у розмірі 67947900,00 грн. є авансовим платежем для фінансування робіт щодо проектування та будівництва залізничного мосту через річку Амидера, відповідно до контракту від 11.05.1999 №1/99 між Управлінням «Туркмендеміреллари» (Туркменістан) та корпорацією «Укртрансбуд».

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 Закону України «Про податок на додану вартість» (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), об'єкти оподаткування, визначені статтею 3 цього Закону, за винятком операцій, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка згідно з цим Законом, оподатковуються за ставкою 20 відсотків.

Згідно з підпунктом 6.2.2 пункту 6.2 статті 6 названого Закону податок за нульовою ставкою обчислюється щодо операцій з продажу робіт (послуг), призначених для використання та споживання за межами митної території України.

За змістом контракту від 11.05.1999 №1/99, укладеного між Управлінням «Туркмендеміреллари» (Туркменистан) та корпорацією «Укртрансбуд» виконані позивачем проектувальні та будівельні роботи з будівництва залізничного мосту через річку Амидеря призначені для використання та споживання за межами митної території України, у зв'язку з чим суди попередніх інстанцій дійшли вірного висновку про поширення на зазначені операції підпункту 6.2.2 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про податок на додану вартість».

Доказів того, що позивачу передавався туркменський газ, і отримані від НАК «Нафтогаз України» грошові кошти у розмірі 67947900,00 грн. є коштами за операціями з реалізації позивачем туркменського газу відповідачем не надано, у зв'язку з чим здійснене донарахування податкових зобов'язань з податку на додану вартість є безпідставним.

Доводи касаційної скарги правильності висновків судів попередніх інстанцій не спростовують.

З огляду на викладене, судова колегія вважає, що суд першої та апеляційної інстанції, виконавши всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевіривши обставини справи, вирішили справу у відповідності з нормами матеріального права та постановили обґрунтовані рішення, підстав для їх скасування, з мотивів викладених в касаційній скарзі, не вбачається.

Керуючись ст. ст. 220, 221, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 18.08.2009 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 20.09.2010 - без змін.

Ухвала вступає в законну силу з моменту проголошення. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, в порядку та у строки встановлені ст.ст.236-238 КАС України.

Головуючий Л.В.Ланченко

Судді Н.Г.Пилипчук Ю.І.Цвіркун

comments powered by HyperComments
close icon
Інформація про документ

Дата ухвалення
10.02.2014
ПІБ судді:
Ланченко Л.В.
Реєстраційний № рішення
14/95
Інстанція
Касаційна
Резолютивна частина
Суд відмовив у задоволенні скарги контролюючого органу.
Подальше оскарження
Рішення суду в подальшому не оскаржувалося.
Замовити персональну презентацію