Ухвала Вищого адміністративного суду України від 04.02.2016 у справі № 2а-12093/11/2670
Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"04" лютого 2016 р. м. Київ К/9991/61424/12

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Карася О.В. (головуючого),

Олендера І.Я., Рибченка А.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України»

на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 09.08.2012

по справі № 2а-12093/11/2670

за позовом Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України»

до Державної податкової інспекції у Полянському районі Хмельницької області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство звернулось до суду з позовом в якому просить визнати нечинним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 15.06.2011 № 0002221503, яким йому визначено штрафні (фінансові) санкції в сумі 170,00 грн. за несвоєчасне подання податкової декларації з екологічного податку за 1 квартал 2011 року.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.11.2011 позовні вимоги задоволено частково, визнано протиправним та скасовано оскаржуване податкове повідомлення-рішення в частині застосування штрафу в сумі 169,00 грн., в решті позову відмовлено.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 09.08.2012 рішення суду першої інстанції скасовано та прийнято нове, яким у задоволенні позовних вимог Товариства відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, позивач подав до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права та процесуального права, просить зазначене судове рішення скасувати та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

У поданих запереченнях на скаргу відповідач просить її відхилити з мотивів необґрунтованості.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді, перевіривши повноту встановлених обставин справи та правильність їх юридичної оцінки судами, колегія суддів Вищого адміністративного суду України дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню на таких підставах.

Судами встановлено, що контролюючим органом проведено камеральну перевірку позивача з питань подання податкової звітності з екологічного податку, за результатами якої складено акт від 15.06.2011 №488/153 та встановлено порушення Товариством вимог п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, яке полягало у несвоєчасному поданні податкової декларації з екологічного податку за 1 квартал 2011 року.

На підставі вказаного акта перевірки Державною податковою інспекцією прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення.

Суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги в частині, виходив з того, що оскільки несвоєчасне подання позивачем податкової декларації за 1 квартал 2011 року відбулось у період з 01.01.2011 по 30.06.2011 то на позивача поширюються норми п. 7 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу XX Податкового кодексу України, а отже розмір штрафу не повинен перевищувати 1,00 грн.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позову, суд апеляційної інстанції виходив з того, що Товариством в порушення вимог Податкового кодексу України своєчасно не було подано податкову звітність з екологічного податку за 1 квартал 2011 року з граничним строком подання 10.05.2011, а тому контролюючим органом цілком правомірно застосовано до позивача штрафні санкції у розмірі 170,00 грн.

Так, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів з 1 січня 2011 регулюються Податковим кодексом України, котрим визначено вичерпний перелік податків і зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 109.1 ст. 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно п. 120.1 ст. 120 вказаного Кодексу неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть накладення штрафу в розмірі 170 грн. за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть накладення штрафу в розмірі 1020 грн. за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Водночас п. 7 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу XX Податкового кодексу України передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1,00 грн. за кожне порушення.

Таким чином, вказана норма встановлює особливості застосування штрафних санкцій до суб'єктів господарювання за порушення податкового законодавства у визначений період, які полягають у встановленні максимальної ставки санкцій за кожне порушення, а системний аналіз норм Податкового кодексу України дає підстави вважати, що неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності слід розуміти як порушення податкового законодавства, за яке відповідно до п. 7 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу XX Податкового кодексу України може бути застосована відповідальність, передбачена п. 120.1 ст. 120 Кодексу, але не більше 1,00 грн. за кожне порушення.

Враховуючи, що несвоєчасне подання Товариством податкової декларації з екологічного податку за 1 квартал 2011 року мало місце в період з 1 січня до 30 червня 2011 року, суд касаційної інстанції погоджується з цілком правильним та обґрунтованим висновком суду першої інстанції про скасування оскаржуваного податкового повідомлення - рішення в частині застосованих штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 169,00 грн.

З урахуванням викладеного суд першої інстанції застосував норми матеріального права та спір у справі вирішив правильно, тому рішення суду апеляційної інстанції підлягає скасуванню, а рішення ухвалене судом першої інстанції - залишенню в силі.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 210 - 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» задовольнити.

Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 09.08.2012 по справі № 2а-12093/11/2670 скасувати та залишити в силі постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.11.2011.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і оскарженню не підлягає, крім як з підстав, у строк та в порядку, визначеними ст. ст. 237-2391 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий О.В. Карась

Судді І.Я. Олендер, А.О. Рибченко

comments powered by HyperComments
close icon
Інформація про документ

Дата ухвалення
04.02.2016
ПІБ судді:
Карась О.В.
Реєстраційний № рішення
2а-12093/11/2670
Інстанція
Касаційна
Резолютивна частина
Касаційну скаргу платника податків задоволено, постанову суду першої інстанції залишено в силі, постанову суду апеляційної інстанції скасовано.
Подальше оскарження
Рішення касаційної інстанції у даній справі у Верховному Суді України не переглядалось.
Замовити персональну презентацію