Постанова Вищого адміністративного суду України від 18.11.2013 у справі № 2-а-12030/08
Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"18" листопада 2013 р. м. Київ К-34900/10

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

головуючого Ланченко Л.В.

суддів Пилипчук Н.Г., Цвіркуна Ю.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу

Товариства з обмеженою відповідальністю «Чуднівські ковбаси»

на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 15.04.2010

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 13.10.2010

у справі №2-а-12030/08

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Чуднівські ковбаси»

до Державної податкової інспекції в Чуднівському районі Житомирської області

про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 15.04.2010, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 13.10.2010, у задоволенні позову відмовлено.

У справі відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою позивача, у якій ставиться питання про скасування рішення суду першої та апеляційної інстанції та прийняття нової постанови про замовлення позову в повному обсязі, з підстав порушення норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ст.55 КАС України та поданого клопотання у справі проведено заміну сторони відповідача Державної податкової інспекції в Чуднівському районі Житомирської області на правонаступника Чуднівську міжрайонну державну податкову інспекцію Житомирської області Державної податкової служби.

Перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в судових рішеннях, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Підставою для визначення позивачеві податковим повідомленням-рішенням від 07.05.2008 №000010/1600/0 податкового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 354386 грн. слугували висновки перевірки, викладені в акті від 22.04.2008 № 10/16/32177118, про порушення позивачем вимог п.11.21 ст.11 Закону України «Про податок на додану вартість» та п. 5, п. 6 Порядку нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.1999 № 805. Порушення полягало у тому, що позивачем не надано доказів перерахування на спецрахунок для виплати дотацій сум податку на додану вартість, відображених у скороченій податковій декларації з податку на додану вартість за січень та лютий 2008 року.

За наслідками адміністративного оскарження податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.06.2008 № 000010/1600/1 про визначення такого ж податкового зобов'язання на ту ж саму суму.

Відповідно до абз. 1, абз. 3 п. 11.21 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 № 168/97-ВР (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) до 01.01.2009 сума податку на додану вартість, що повинна сплачуватися до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопродукти, у повному обсязі спрямовується виключно для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко і м'ясо в живій вазі. Порядок нарахування і використання зазначених коштів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абз. 3 п. 5 Порядку нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.1999 № 805 (в редакції постанови від 27.02.2008 №122), переробні підприємства у кінці кожного робочого тижня перераховують половину зарахованої їм на поточний рахунок суми податку на додану вартість, нарахованого на обсяги поставленої ними готової продукції, на небюджетні рахунки. Остаточний розрахунок належної до перерахування на небюджетний рахунок суми податку на додану вартість здійснюється щомісяця відповідно до окремої податкової декларації.

Абзацом 6 п. 5 вказаного Порядку передбачено, що не перераховані на небюджетні рахунки суми податку на додану вартість та виплати сум коштів, здійснені з небюджетних рахунків за призначенням з порушенням цього Порядку, вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету.

При цьому абз. 2 п. 6 вказаного Порядку передбачено обов'язок переробного підприємства разом з окремою податковою декларацією за кожний звітний (податковий) період подавати як підтвердження сплати сум податку реєстр платіжних доручень на фактично зараховані на небюджетний рахунок кошти і виписку територіальних органів Державного казначейства з небюджетного рахунка.

Згідно із цим же абзацом вказаного пункту Порядку суми податку на додану вартість, визначені переробним підприємством за окремою податковою декларацією, щодо яких переробне підприємство не подало органу державної податкової служби підтвердження їх перерахування на небюджетний рахунок, вважаються такими, що використовуються переробним підприємством не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету.

Зі змісту наведених норм законодавства випливає, що переробне підприємство, реалізовуючи молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопродукти не сплачує податок на додану вартість до бюджету, а декларує податкові зобов'язанні за спеціальною податковою декларацією та спрямовує суму податку на додану вартість за реалізовані ними молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопродукти, виключно для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко і м'ясо в живій вазі шляхом перерахування податку на додану вартість на відповідний небюджетний рахунок, подаючи до податкового органу відповідне документальне підтвердження такого перерахування.

Не перераховані на небюджетні рахунки суми податку на додану вартість та/або щодо яких переробним підприємством не надано підтвердження їх перерахування на небюджетний рахунок, вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету.

Таким чином, наслідком встановленого відповідачем порушення, такого як неперерахування на не бюджетний рахунок суми коштів за рахунок сум податку на додану вартість, є стягнення цих коштів до державного бюджету шляхом їх визначення податковим органом переробному підприємству до стягнення у рішенні.

Разом з тим, у справі встановлено, що кошти у сумі 354386 грн. були перераховані позивачем на небюджетний рахунок 31.03.2008, тобто до початку проведення перевірки, у повному обсязі, що виключає підстави для висновку про використання їх не за цільовим призначенням.

Враховуючи наведене, спірні податкові повідомлення-рішення про визначення позивачеві податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 354386 грн. підлягають скасуванню.

Відповідно до статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.

Керуючись ст. ст. 220, 221, 223, 229, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Чуднівські ковбаси» задовольнити.

Постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 15.04.2010 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 13.10.2010 скасувати.

Ухвалити нове рішення. Позов задовольнити. Скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Чуднівському районі Житомирської області №000010/1600/0 від 07.05.2008 та №000010/1600/1 від 04.06.2008.

Постанова вступає в законну силу з моменту проголошення. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, в порядку та у строки встановлені ст.ст.236-238 КАС України.

Головуючий Л.В.Ланченко

Судді Н.Г. Пилипчук, Ю.І.Цвіркун

comments powered by HyperComments
close icon
Інформація про документ

Дата ухвалення
18.11.2013
ПІБ судді:
Ланченко Л.В.
Реєстраційний № рішення
2-а-12030/08
Інстанція
Касаційна
Резолютивна частина
Касаційну скаргу платника податків задоволено, постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції скасовано.
Подальше оскарження
Рішення касаційної інстанції у даній справі у Верховному Суді України не переглядалось.
Замовити персональну презентацію