Постанова Донецького апеляційного адміністративного суду від 14.05.2014 у справі № 805/17382/13-а

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 травня 2014 року справа №805/17382/13-а

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Лях О.П.,

суддів Жаботинської С.В., Нікуліна О.А.

при секретарі судового засідання - Іванченко О.В.,

за участю сторін:

представник позивача - Корнієнко Д.О., Кривенька О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державного підприємства "Шахтарськантрацит"

на постанову Донецького окружного адміністративного суду

від 03 березня 2014 року

у справі № 805/17382/13-а

за позовом Державного підприємства "Шахтарськантрацит"

до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області

про визнання протиправною бездіяльності щодо несписання безнадійного податкового боргу, зобов'язання списати безнадійний податковий борг, проведення коригування даних картки облікових рахунків шляхом внесення даних щодо зменшення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В :

Державне підприємство "Шахтарськантрацит" звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправною бездіяльності щодо несписання безнадійного податкового боргу, зобов'язання списати безнадійний податковий борг, проведення коригування даних картки облікових рахунків шляхом внесення даних щодо зменшення податкового боргу.

В обґрунтування позову зазначено, що між ДП "Шахтарськантрацит" та Шахтарською ОДПІ у 2006 -2007 р.р. були укладені договори про реструктуризацію заборгованості по платежам, зокрема: податку на додану вартість, податку на прибуток, податку з власників транспортних засобів, з плати за землю, комунального податку, збору за геологорозвідувальні роботи, збору за забруднення тощо строком на 10 років. Оскільки , виходячи з приписів статті 102 Податкового кодексу України сплинуло більше 1095 днів протягом яких контролюючий орган мав право примусово стягнути з платника податків суму грошових зобов'язань, з моменту виникнення податкового боргу позивача минув строк давності, податковий борг не був погашений, а відповідач не здійснював ніяких дій щодо його стягнення у примусовому порядку, такий податковий борг є безнадійним та підлягає списанню. За таких обставин, позивач просить у судовому порядку визнати протиправною бездіяльність щодо несписання безнадійного податкового боргу, а також зобов'язати відповідача:

1) списати безнадійний податковий борг:

з податку на додану вартість в сумі 187,69 тис. грн., з плати за землю (м. Шахтарськ) в сумі 46,05 тис. грн., з плати за землю (Грабовська с/р) в сумі 7,89 тис. грн., зі збору за геологорозвідувальні роботи в сумі 78,35 тис. грн., зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 159,48 тис. грн., з плати за користування надрами державного значення в сумі 17,52 тис. грн. (за договором про реструктуризацію заборгованості № 6 від 30.05.2006 року);

з податку на додану вартість в сумі 2 357,60 тис. грн., з податку на прибуток в сумі 144,88 тис. грн., з плати за землю (м. Шахтарськ) в сумі 388,41 тис. грн., з плати за землю (Грабовська с/р) в сумі 15,48 тис. грн., з плати за землю (Орлово-Іванівська с/р) в сумі 1,10 тис. грн., з плати за землю (Золотарівська с/р) в сумі 0,23 тис. грн., з плати за землю (Розовська с/р) в сумі 26,43 тис. грн., з комунального податку в сумі 0,39 тис. грн., зі збору за геологорозвідувальні роботи в сумі 5,70 тис. грн., зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 428,89 тис. грн. (за договором про реструктуризацію заборгованості № 1 від 26.05.2006 року);

з податку на додану вартість в сумі 5 928,51 тис. грн. (за договором про реструктуризацію заборгованості № 8 від 21.12.2006 року);

з податку з власників транспортних засобів в сумі 239,91 тис. грн. (за договором про реструктуризацію заборгованості № 9 від 30.08.2007 року).

2) провести коригування даних карток особових рахунків платника податків шляхом внесення даних щодо зменшення податкового боргу ДП "Шахтарськантрацит" перед бюджетом: з податку на додану вартість на суму 8473,80 тис. грн., з плати за землю м. Шахтарськ на суму 434,46 тис.грн., з плати за землю (Грабівська с/р) на суму 23,37 тис.грн., з плати за землю (Орлово-Іванівська с/р) на суму 1,10 тис.грн., з плати за землю (Золотарівська с/р) на суму 0,23 тис. грн., з плати за землю (Розовська с/р) на суму 26,43 тис. грн., з плати за користування надрами на суму 17,52 тис.грн., зі збору за забруднення навколишнього природного середовища на суму 588,37 тис.грн., зі збору за геологорозвідувальні роботи на суму 84,05 тис.грн., з податку на прибуток на суму 144,88 тис.грн., з податку з власників транспортних засобів на суму 239,91 тис. грн., з комунального податку на суму 0,39 тис.грн.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 03 березня 2014 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач, а під час апеляційного розгляду справи представники позивача, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просили скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог позивача .

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників позивача, дослідивши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне апеляційну скаргу задовольнити, а постанову суду першої скасувати з наступних підстав.

Як встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, Державне підприємство "Шахтарськантрацит" зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Шахтарської міської ради Донецької області 30.04.2003 року за № 1 265 105 0020 000009, ідентифікаційний код - 32299510, місцезнаходження - 86211, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Крупської, буд. 20 (т. 3 а.с. 7). Перебуває на податковому обліку у Шахтарської ОДПІ з 08.05.2003 року за № 187 (т. 1 а.с. 54).

Господарську діяльність позивач здійснює згідно зі статутом (в новій редакції), затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 14.06.2012 року № 422 (т.1 а.с. 35-37).

Протягом 2006 та 2007 роках позивачем на підставі пункту 10.2.1 статті 10 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" укладені договори, умовами яких передбачено реструктуризацію податкового боргу шляхом відстрочення строком на 2 роки та розстрочення строком на 10 років, а саме:

26 травня 2006 року між ДП "Шахтарськантрацит" та Шахтарською ОДПІ укладений договір про реструктуризацію заборгованості № 1. За умовами зазначеного договору Шахтарська ОДПІ реструктурує ДП "Шахтарськантрацит" шляхом розстрочення на 10 (десять) років з відстрочкою на 2 (два) роки та сплатою протягом наступних 8 (восьми) років щомісячно рівними частками згідно графіку, а саме:

- по податку на прибуток (30 1102 15 00): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 2263,27 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 2263,48 грн.

- збір за геологорозвідувальні роботи (30 1304 01 00): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 89,07 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 88,93 грн.

- податок на додану вартість (30 1401 01 00): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 56134,47 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 56135,27 грн.

- частина прибутку госп. орг. (30 2101 01 00): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 30801,46 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 30801,30 грн.

- плата за оренду ЦМК (30 2208 01 00): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 0,83 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 0,74 грн.

- земельний податок (52 1305 01 02): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 241,81 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 241,79 грн.

- земельний податок (52 1305 01 04): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 8,26 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 8,52 грн.

- земельний податок (52 1305 01 08): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 17,11 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 17,26 грн.

- земельний податок (52 1305 01 10): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 602,70 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 602,27,48 грн.

- земельний податок (53 1305 01 00): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 602,70 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 602,27 грн.

- земельний податок (53 1305 01 00): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 6068,93 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 6069,17 грн.

- комунальний податок (53 1601 02 00): з квітня 2008 року по лютий 2016 року рівними платежами щомісяця по 13,81 грн., у березні 2016 року - залишкову суму 14,17 грн.

- збір за забруднення (85 5008 02 00): з квітня 2008 року по березень 2016 року рівними платежами щомісяця по 6701,26 грн.

Таким чином, загальна сума по договору від 26.05.2006 року № 1 становить 9882527,26 грн., позивачем сплачено протягом 43 місяців суму у розмірі 4511347,26 грн., несплачений залишок - 5371180,00 грн. (т.3 а.с. 3).

30 травня 2006 року між ДП "Шахтарськантрацит" та Шахтарською ОДПІ укладений договір про реструктуризацію заборгованості № 6. За умовами зазначеного договору Шахтарська ОДПІ реструктурує основний податковий борг ДП "Шахтарськантарцит" шляхом розстрочення на 10 (десять) років з відстрочкою погашення на 2 (два) роки та сплатою протягом наступних 8 (восьми) років щомісячно рівними частками згідно графіку, а саме:

- податок за надра (30 1303 01 00): з червня 2008 року по квітень 2016 року рівними платежами щомісяця по 389,50 грн., у травні 2016 року - залишкову суму 389,50 грн.

- податок за геологорозвідувальні роботи (30 1304 01 00): з червня 2008 року по квітень 2016 року рівними платежами щомісяця по 1169,37 грн., у травні 2016 року - залишкову суму 1169,54 грн.

- податок за землю (53 1305 01 00): з червня 2008 року по квітень 2016 року рівними платежами щомісяця по 687,30 грн., у травні 2016 року - залишкову суму 687,10 грн.

- збір за забруднення (85 5008 02 00): з червня 2008 року по квітень 2016 року рівними платежами щомісяця по 2380,30 грн., у травні 2016 року - залишкову суму 2380,61 грн.

- податок за землю (52 1305 01 02): з червня 2008 року по квітень 2016 року рівними платежами щомісяця по 117,64 грн., у травні 2016 року - залишкову суму 117,97 грн.

- податок на додану вартість (30 1401 01 00): з червня 2008 року по квітень 2016 року рівними платежами щомісяця по 4171,00 грн., у травні 2016 року - залишкову суму 4171,19 грн.

Отже, загальна сума по договору від 30.05.2006 року № 6 становить 855838,06 грн., позивачем сплачено протягом 40 місяців суму у розмірі 358858,06 грн., несплачений залишок - 496980,00 грн. (т.3 а.с. 4)

21 грудня 2006 року між ДП "Шахтарськантрацит" та Шахтарською ОДПІ укладений договір про реструктуризацію заборгованості № 8. За умовами зазначеного договору Шахтарська ОДПІ реструктурує основний податковий борг ДП "Шахтарськантарцит" шляхом розстрочення на 10 (десять) років з відстрочкою погашення на 2 (два) роки та сплатою протягом наступних 8 (восьми) років щомісячно рівними частками згідно графіку, а саме:

- податок на додану вартість (30 1401 01 00): з грудня 2008 року по листопад 2016 року рівними платежами щомісяця по 116245,37 грн.

Загальна сума по договору від 21.12.2006 року № 8 становить 11159556,24 грн., позивачем сплачено протягом 45 місяців суму у розмірі 5231046,24 грн., несплачений залишок - 5928510,00 грн. (т.3 а.с. 1).

30 серпня 2007 року між ДП "Шахтарськантрацит" та Шахтарською об'єднаною державною податковою інспекцією укладений договір про реструктуризацію заборгованості № 9. За умовами зазначеного договору Шахтарська ОДПІ реструктурує основний податковий борг ДП "Шахтарськантарцит" шляхом розстрочення на 10 (десять) років з відстрочкою погашення на 2 (два) роки та сплатою протягом наступних 8 (восьми) років щомісячно рівними частками згідно графіку, а саме:

- податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (53 1202 01 00): з серпня 2009 року по червень 2017 року рівними платежами щомісяця по 2925,36 грн., у липні 2016 року - залишкову суму 2925,52 грн.

Загальна сума по договору від 30.08.2007 року № 9 становить 280834,72 грн., позивачем сплачено протягом 13 місяців суму у розмірі 40924,72 грн., несплачений залишок - 239910,00 грн. (т. 3 а.с. 2).

Як слідує з матеріалів справи, 19.11.2013 року ДП "Шахтарськантрацит" листом за № 05-451 звернулося до Шахтарської ОДПІ із проханням списати податковий борг у загальній сумі 10 034,51 тис.грн., а саме:

- за договором про реструктуризацію заборгованості № 6 від 30.05.2006 року у розмірі 496,98 тис.грн., у тому числі: з податку на додану вартість в сумі 187,69 тис. грн., з плати за землю (м. Шахтарськ) в сумі 46,05 тис. грн., з плати за землю (Грабовська с/р) в сумі 7,89 тис. грн., зі збору за геологорозвідувальні роботи в сумі 78,35 тис. грн., зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 159,48 тис. грн., з плати за користування надрами державного значення в сумі 17,52 тис. грн.;

- за договором про реструктуризацію заборгованості № 1 від 26.05.2006 року у розмірі 3369,11 тис.грн., у тому числі: з податку на додану вартість в сумі 2 357,60 тис. грн., з податку на прибуток в сумі 144,88 тис. грн., з плати за землю (м. Шахтарськ) в сумі 388,41 тис. грн., з плати за землю (Грабовська с/р) в сумі 15,48 тис. грн., з плати за землю (Орлово-Іванівська с/р) в сумі 1,10 тис. грн., з плати за землю (Золотарівська с/р) в сумі 0,23 тис. грн., з плати за землю (Розовська с/р) в сумі 26,43 тис. грн., з комунального податку в сумі 0,39 тис. грн., зі збору за геологорозвідувальні роботи в сумі 5,70 тис. грн., зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 428,89 тис. грн.;

- за договором про реструктуризацію заборгованості № 8 від 21.12.2006 року з податку на додану вартість в сумі 5 928,51 тис. грн.;

- за договором про реструктуризацію заборгованості № 9 від 30.08.2007 року з податку з власників транспортних засобів в сумі 239,91 тис. грн.

Зазначена заява позивача мотивована тим, що минув строк давності, який встановлений пунктами 102.1 та 102.4 статті 102 Податкового кодексу України (т.1 а.с. 28).

Листом від 20.11.2013 року № 2154/10/11-013 Шахтарською ОДПІ відмовлено ДП "Шахтарськантрацит" у задоволенні заяви про списання податкового боргу за строком даності, посилаючись при цьому на вимоги статті 102 Податкового кодексу України. Враховуючи викладене, відповідач зазначив, що відсутні підстави для списання податкового боргу ДП "Шахтарськантрацит" за договорами реструктуризації від 26.05.2006 року № 1, від 20.05.2006 року № 6, від 21.12.2006 року № 8, від 30.08.2007 року № 9 в картках особового рахунку платника податків (т.1 а.с. 29).

Відповідно до пп. 191.1.24 п. 191.1 ст. 191 Податкового кодексу України до функцій контролюючих органів належить здійснення відстрочення, розстрочення та реструктуризацію грошових зобов'язань та/або податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску, а також списання безнадійного податкового боргу.

Згідно з пп. 14.1.11 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України безнадійна заборгованість - заборгованість, що відповідає одній з таких ознак: а) заборгованість за зобов'язаннями, щодо яких минув строк позовної давності; б) прострочена заборгованість, що не погашена внаслідок недостатності майна фізичної особи, за умови, що дії кредитора, спрямовані на примусове стягнення майна боржника, не призвели до повного погашення заборгованості; в) заборгованість суб'єктів господарювання, визнаних банкрутами у встановленому законом порядку або припинених як юридичні особи у зв'язку з їх ліквідацією; г) заборгованість, яка виявилася непогашеною внаслідок недостатності коштів, одержаних після звернення кредитором стягнення на заставлене майно відповідно до закону та договору, за умови, що інші дії кредитора щодо примусового стягнення іншого майна позичальника, визначені нормативно-правовими актами, не призвели до повного покриття заборгованості; ґ) заборгованість, стягнення якої стало неможливим у зв'язку з дією обставин непереборної сили, стихійного лиха (форс-мажорних обставин), підтверджених у порядку, передбаченому законодавством; д) прострочена заборгованість померлих фізичних осіб, а також осіб, які у судовому порядку визнані безвісно відсутніми, недієздатними або оголошені померлими, а також прострочена заборгованість фізичних осіб, засуджених до позбавлення волі.

Пунктом 2.1 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженому наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 року № 577, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 31.10. 2013 року за № 1844/24376 (надалі - Порядок № 577) визначено, що під терміном "безнадійний податковий борг" слід розуміти:

1) податковий борг платника податків, визнаного в установленому порядку банкрутом, вимоги щодо якого не були задоволені у зв'язку з недостатністю майна банкрута;

2) податковий борг фізичної особи, яка: визнана в судовому порядку недієздатною, безвісно відсутньою або оголошена померлою, у разі недостатності майна, на яке може бути звернуто стягнення згідно із законом; померла, у разі недостатності майна, на яке може бути звернуто стягнення згідно із законом; понад 720 днів перебуває у розшуку;

3) податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений статтею 102 глави 9 розділу II Кодексу;

4) податковий борг платника податків, що виник унаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин);

5) податковий борг платника податків, щодо якого до Державного реєстру внесено запис про його припинення на підставі рішення суду, а для банків - на підставі рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб про затвердження звіту про завершення ліквідації банку або рішення Національного банку України про затвердження ліквідаційного балансу, ухвалення остаточного звіту ліквідатора і завершення ліквідаційної процедури.

Наведена норма кореспондується з пунктом 101.2 статті 101 Податкового кодексу України.

Також приписами статті 101 Податкового кодексу України визначено, що списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг.

Органи стягнення відкликають розрахункові документи, якими передбачено стягнення пені, штрафних санкцій та безнадійного податкового боргу, списаних відповідно до цього Кодексу.

Контролюючі органи щокварталу здійснюють списання безнадійного податкового боргу. Порядок такого списання встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.

Отже пунктом 3.1 Порядку № 577 передбачено, що визначення сум безнадійного податкового боргу, що підлягає списанню органами доходів і зборів, здійснюється на підставі даних інформаційних систем органів доходів і зборів (далі - ІС) станом на день виникнення безнадійного податкового боргу.

У відповідності до пункту 3.2 Порядку № 577 встановлено, що днем виникнення безнадійного податкового боргу вважається, у тому числі: у випадку, визначеному в підпункті 3 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, - дата прийняття рішення керівника органу доходів і зборів.

Як встановлено судом, такого рішення керівником Шахтарської ОДПІ не приймалося.

На підставі пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Пунктом 102.4 цієї статті визначено, що у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Отже строк давності протягом якого контролюючий орган може самостійно визначити платнику податків суму грошових зобов'язань або стягнути податковий борг, у тому числі за рішенням суду, встановлений у 1095 днів, та за спливом цього строку контролюючий орган фактично втрачає це право, після чого такий борг може вважатися безнадійним.

18.11.2013 р. ДП «Шахтарськантрацит» та Шахтарською ОДПІ Головного управління Міндоходів в Донецькій області проведено звірку сум податкового боргу підприємства за договорами про реструктуризацію заборгованості № 1 від 26.05.2006р., № 6 від 30.05.2006р., № 8 від 21.12.2006р., № 9 від 30.08.2007 р., результати якої оформлені відповідним Актами звірки від 18.11.2013р.

У ході проведення звірки було виявлено суми податкового боргу, стосовно якого минув строк давності, встановлений пунктами 102.1, 102.4 статті 102 Податкового кодексу України:

1) за договором про реструктуризацію заборгованості № 6 від 30.05.2006 р.:

- з податку на додану вартість - у сумі 187, 69 тис. грн.;

- з плати за землю (м. Шахтарськ) - у сумі 46,05 тис. грн.;

- з плати за на землю (Грабовська с/р) - у сумі 7,89 тис. грн.;

- зі збору за геологорозвідувальні роботи - у сумі 78,35 тис. грн.;

- зі збору за забруднення НПС - у сумі 159, 48 тис. грн.;

- з плати за користування надрами державного значення - у сумі 17,52 тис. грн.;

2) за договором про реструктуризацію заборгованості № 1 від 26.05.2006 р.:

- з податку на додану вартість - у сумі 2 357,60 тис. грн.;

- з податку на прибуток к 0,8 - у сумі 144,88 тис. грн.;

- з плати за землю (м. Шахтарськ) - у сумі 388,41 тис. грн.;

- з плати за на землю (Грабовська с/р) - у сумі 15,48 тис. грн.;

- з плати за на землю (Орлово-Іванівська с/р) - у сумі 1,10 тис. грн.;

- з плати за на землю (Золотарівська с/р) - у сумі 0,23 тис. грн.;

- з плати за на землю (Розовська с/р) - у сумі 26,43 тис. грн.;

- зі збору за геологорозвідувальні роботи - у сумі 5,70 тис. грн.;

- зі збору за забруднення НПС - у сумі 428,89 тис. грн.;

3) за договором про реструктуризацію заборгованості № 8 від 21.12.2006 р.:

- з податку на додану вартість - у сумі 5 928,51 тис. грн.;

4) за договором про реструктуризацію заборгованості № 9 від 30.08.2007 р.:

- з податку з власників транспортних засобів у сумі 239,91 тис. грн.

Як вбачається з матеріалів справи акти підписані позивачем та відповідачем без заперечень, крім того колегія суддів приймає до уваги Передавальній баланс станом на 31.08.2003 року згідно з яким ДП «Шахтарськантрацит» прийняло поточні зобов'язання за розрахунками з бюджетом на суму 96770 тис. грн.

З огляду на вищевикладене колегія суддів погоджується з доводами апеляційної скарги про те, що з моменту виникнення вказаного боргу , відносно якого було укладено договори про реструктуризацію, минуло 1095 днів, минув строк давності стягнення податкового боргу ДП «Шахтарськантрацит», що обліковувався станом на 01.01.2005 р., відносно якого були укладені договори про реструктуризацію № 1 від 26.05.2006р., № 6 від 30.05.2006р. з додатками, № 8 від 21.12.2006р., № 9 від 30.08.2007 р.

Згідно з вимогами ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Пунктом 3 частини 1 ст. 202 КАС України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є невідповідність висновків суду обставинам справи.

Оскільки оскаржувана постанова не відповідає вимогам ст. 159 КАС України тому вона підлягає скасуванню з підстав наведених в апеляційній скарзі з прийняттям нової постанови про задоволення позовних вимог.

Частиною першою 1 ст. 94 КАС України передбачено, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) .

З матеріалів справи вбачається, що позивачем сплачено судовий збір за подання позовної заяви у розмірі 458,80 грн. згідно з платіжним дорученням №2 від 02.12.2013 року та за подання апеляційної скарги на постанову суду - 36,54 грн. та 2192,40 грн згідно з платіжними дорученнями №287 від 26.03.2014 року, № 533 від 07.04.2014 року. Таким чином, на користь Державного підприємства "Шахтарськантрацит" підлягає стягненню з Державного бюджету України 2687,74 грн.

Враховуючи наведене та керуючись статтями 195, 197, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державного підприємства "Шахтарськантрацит" на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 03 березня 2014 року у справі № 805/17382/13-а за позовом Державного підприємства "Шахтарськантрацит" до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправною бездіяльності щодо несписання безнадійного податкового боргу, зобов'язання списати безнадійний податковий борг, проведення коригування даних картки облікових рахунків шляхом внесення даних щодо зменшення податкового боргу - задовольнити.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 03 березня 2014 року у справі № 805/17382/13-а - скасувати. Прийняти нову постанову.

Позов Державного підприємства "Шахтарськантрацит" до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправною бездіяльності щодо несписання безнадійного податкового боргу, зобов'язання списати безнадійний податковий борг, проведення коригування даних картки облікових рахунків шляхом внесення даних щодо зменшення податкового боргу - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області щодо несписання безнадійного податкового боргу Державного підприємства "Шахтарськантрацит" за договором за договором про реструктуризацію заборгованості № 1 від 26.05.2006 р.: з податку на додану вартість - у сумі 2 357,60 тис. грн., з податку на прибуток к 0,8 - у сумі 144,88 тис. грн., з плати за землю (м. Шахтарськ) - у сумі 388,41 тис. грн., з плати за на землю (Грабовська с/р) - у сумі 15,48 тис. грн., з плати за на землю (Орлово-Іванівська с/р) - у сумі 1,10 тис. грн., з плати за на землю (Золотарівська с/р) - у сумі 0,23 тис. грн., з плати за на землю (Розовська с/р) - у сумі 26,43 тис. грн., зі збору за геологорозвідувальні роботи - у сумі 5,70 тис. грн., зі збору за забруднення НПС - у сумі 428,89 тис. грн.; за договором про реструктуризацію заборгованості № 6 від 30.05.2006 р.: з податку на додану вартість - у сумі 187, 69 тис. грн., з плати за землю (м. Шахтарськ) - у сумі 46,05 тис. грн., з плати за на землю (Грабовська с/р) - у сумі 7,89 тис. грн., зі збору за геологорозвідувальні роботи - у сумі 78,35 тис. грн., зі збору за забруднення НПС - у сумі 159, 48 тис. грн., з плати за користування надрами державного значення - у сумі 17,52 тис. грн.; за договором про реструктуризацію заборгованості № 8 від 21.12.2006 р.: з податку на додану вартість - у сумі 5 928,51 тис. грн.; за договором про реструктуризацію заборгованості № 9 від 30.08.2007 р.: з податку з власників транспортних засобів у сумі 239,91 тис. грн.

Зобов'язати Шахтарську об'єднану державну податкову інспекцію Головного Управління Міндоходів у Донецькій області списати безнадійний податковий борг за договором за договором про реструктуризацію заборгованості № 1 від 26.05.2006 р.: з податку на додану вартість - у сумі 2 357,60 тис. грн., з податку на прибуток к 0,8 - у сумі 144,88 тис. грн., з плати за землю (м. Шахтарськ) - у сумі 388,41 тис. грн., з плати за на землю (Грабовська с/р) - у сумі 15,48 тис. грн., з плати за на землю (Орлово-Іванівська с/р) - у сумі 1,10 тис. грн., з плати за на землю (Золотарівська с/р) - у сумі 0,23 тис. грн., з плати за на землю (Розовська с/р) - у сумі 26,43 тис. грн., зі збору за геологорозвідувальні роботи - у сумі 5,70 тис. грн., зі збору за забруднення НПС - у сумі 428,89 тис. грн.; за договором про реструктуризацію заборгованості № 6 від 30.05.2006 р.: з податку на додану вартість - у сумі 187, 69 тис. грн., з плати за землю (м. Шахтарськ) - у сумі 46,05 тис. грн., з плати за на землю (Грабовська с/р) - у сумі 7,89 тис. грн., зі збору за геологорозвідувальні роботи - у сумі 78,35 тис. грн., зі збору за забруднення НПС - у сумі 159, 48 тис. грн., з плати за користування надрами державного значення - у сумі 17,52 тис. грн.; за договором про реструктуризацію заборгованості № 8 від 21.12.2006 р.: з податку на додану вартість - у сумі 5 928,51 тис. грн.; за договором про реструктуризацію заборгованості № 9 від 30.08.2007 р.: з податку з власників транспортних засобів у сумі 239,91 тис. грн., а також провести коригування даних картки особового рахунку платника податків Державного підприємства "Шахтарськантрацит" шляхом внесення даних щодо зменшення податкового боргу перед бюджетом.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства "Шахтарськантрацит", код ЄДРПОУ 32299510, місцезнаходження якого: вул. Крупської, 20, м. Шахтарськ, 86211, судові витрати по сплаті судового збору у сумі 2687 (дві тисячі шістсот вісімдесят сім) грн.74 коп.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складання в повному обсязі.

В повному обсязі постанову складено 16 травня 2014 року.

Колегія суддів: О.П. Лях

С.В. Жаботинська О.А. Нікулін

comments powered by HyperComments
close icon
Інформація про документ

Дата ухвалення
13.05.2014
ПІБ судді:
Лях О.П.
Реєстраційний № рішення
805/17382/13-а
Інстанція
Апеляційна
Резолютивна частина
Рішенням суду апеляційної інстанції скасовано рішення суду першої інстанції та прийнято нове, винесене на користь платника податків, з задоволенням усіх позовних вимог.
Подальше оскарження
Рішення було оскаржено до суду касаційної інстанції.
Замовити персональну презентацію