"Євробляхи": свобода від акцизів

08 Листопада 2018 562 Перегляди Чуйко Олена

Розміри тексту:

Аа Аа

 

Сьогодні у другому читанні були ухвалені два законопроекти (реєстр. №№ 8487, 8488), що стосуються питання ввезення на митну територію України транспортних засобів та їх оподаткування. Нагадаємо, що розробка цих проектів законів, а також їх розгляд у першому читанні в липні відбулись під тиском «євробляхерів» під егідою доступності європейських автівок для українців.

Щодо змін до Податкового кодексу України (проект закону № 8487), з урахуванням підготованих до другого читання поправок, суттєво змінюється порядок обчислення акцизного податку на легкові транспортні засоби.  З моменту набрання сили законом, акцизний податок розраховуватиметься залежно від базової ставки і двох коефіцієнтів – об’єму двигуна і віку авто.

Варто звернути увагу, що нові базові ставки акцизу відкориговані порівняно із редакцією законопроекту першого читання, і наразі становлять:

    - 50 євро за авто з бензиновим двигуном до 3000 куб. см;

    -  100 євро за авто з бензиновим двигуном понад 3000 куб. см;

    - 75 євро за авто з дизельним двигуном до 3500 куб. см;

    - 150 євро за авто з дизельним двигуном понад 3500 куб. см;

    - 1 євро за 1 кВт-годин ємності акумулятором для авто з електричним двигуном (код 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД) та 100 євро за інші електрокари.

Крім того, скасовується норма Перехідних положень Податкового кодексу, введена Законом № 1389-VII, якою були тимчасово (до кінця 2018 року) запроваджені знижені ставки акцизного податку. Натомість, той самий розділ Перехідних положень доповнюється новою нормою і новою знижкою для власників вже ввезених автомобілів з іноземною реєстрацією – для них впродовж 90 днів після вступу закону в силу буде діяти знижка на акцизний податок в розмірі 50%, і штрафні санкції відповідно до ст. 206.16 та 218.3 ПК України застосовуватись не будуть, - Таку поправку ухвалили з голосу за хвилину до фінального голосування. До речі, суми митних платежів, отримані внаслідок дії такої поправки пропонується спрямувати на потреби пенсійного забезпечення.

Щодо змін до Митного кодексу України (проект закону № 8488), вони є більш обширними і стосуються не тільки порядку переміщення транспортних засобів та їх поміщення в митні режими транзиту і тимчасового ввезення, але й посилення відповідальності у разі порушення таких порядків.

Серед нововведень варто відзначити можливість митного оформлення транспортних засобів не тільки у пунктах пропуску через митний кордон, а й у будь-якому органі доходів і зборів, проте з обов’язковим поданням попередньої митної декларації та доставкою такого авто в обрану митницю. Транспортні засоби особистого користування, тимчасово ввезені на митну територію України громадянами більш як на 30 днів, підлягатимуть державній реєстрації.

Відтепер нерезиденти зможуть ввозити на Україну понад один транспортний засіб на кожну передбачену частиною третьою статті 380 МК України товарну позицію виключно за умови їх письмового декларування та внесення відповідних гарантій, передбачених розділом Х Кодексу.

Також зазначеною статтею змінено підхід до транспортних засобів, які ввозяться громадянами-резидентами у зв’язку з виконанням своїх обов’язків за укладеними трудовими договорами з підприємствами-нерезидентами, – тепер такі авто вважатимуться особистого користування із застосуванням відповідного порядку - до 10 діб на митній території України за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, та із застосуванням до них заходів гарантування. І все це – незважаючи на явні протиріччя із положеннями Додатку С Стамбульської конвенції.

Законопроектом уніфіковано строк накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення, при цьому у разі розгляду таких справ судом, строк накладення таких стягнень зупиняється на весь час розгляду.

Також покладено край суперечкам із кваліфікації діяння із передання права володіння та/або користування (кермування) тимчасово ввезеного/транзитного авто особі, що його не ввозила – таке правопорушення охоплюватиметься частиною четвертою статті 469 МК України, санкція якої – 2000 нмдг штрафу (34 тис грн.)

Штрафні санкції збільшено і за перевищення встановленого строку транзиту залежно від кількості днів такого перевищення – за понад 30 днів чи втрату авто передбачено штраф в розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 тис грн.) або ж конфіскація, так само – й за порушення строків тимчасового ввезення.

Змінами до Перехідних положень Митного кодексу передбачається, що протягом 180 днів з дня вступу в силу закону здійснення митних формальностей щодо ввезених з 1 січня 2015 року до дня набрання чинності цим Законом автівок відбуватиметься відповідно до окремого Тимчасового порядку, який Кабміну ще доведеться розробити. Також протягом цього 180-денного періоду фізичні особи зможуть провести належне митне очищення легкових авто без притягнення до відповідальності за порушення митних правил, проте за умови сплати митних платежів та добровільної сплати до державного бюджету коштів у сумі, що дорівнює розміру п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Такий собі благодійний внесок у 8,5 тисяч гривень.

З метою виявлення автівок, що знаходяться на митні території України з порушенням законодавства з питань державної митної справи законопроектом передбачено обмін відповідною інформацією з органами Державної прикордонної служби України та Національної поліції. З цією ж метою законопроекти вносяться зміни до Кодексу про адміністративні правопорушення України, Законів України «Про державну прикордонну службу», «Про Національну поліцію», «Про дорожній рух» та інші, надаючи повноваження поліцейським та прикордонникам перевіряти законність перебування відповідного транспортного засобу на території України з урахуванням вимог Митного кодексу, а також посилюючи відповідальність за такі порушення.

comments powered by HyperComments