Строк зберігання документів
Питання/Тема
Які заходи необхідно вжити платнику податків у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, обов’язок збереження яких покладено на платника податків?
...

...

ПК України не виключена ситуація, коли документи, обов'язок збереження яких покладено на платника податків, можуть бути знищені або втрачені під впливом певних обставин. З огляду на це, ПК України встановлює обов'язок платника податків у 5-денний строк з дня такої події звернутися з повідомленням про це до контролюючого органу за місцем обліку. Також платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 днів.

Доцільно зауважити, що під час перебігу зазначеного строку діє презумпція, згідно з якою у разі проведення податкової перевірки вважається, що платник податків не мав відповідних документів на час складення звітності (якщо останній належним чином не повідомив про це податковий орган). Якщо серед таких документів були ті, що впливають на визначення об'єкта обкладання певним податком, це потягне за собою донарахування податкових зобов'язань. Якщо ж відповідне повідомлення відбулось, то в такому випадку мова не йтиме про застосування відповідальності згідно з пунктом 121.1 статті 121 ПК України, а перевірка, яка проводитиметься контролюючим органом, має бути зупинена на підставі норми пункту 44.5 статті 44 ПК України. Такий підхід законодавця можна вважати цілком виправданим і, власне, судова практика також іде цим шляхом.

Читати детальніше
?Поставте своє запитання
Популярні податкові теми
Запитання можуть ставити лише зареєстровані користувачі
Поставте Ваше запитання, і ми відправимо відповідь Вам в особистий кабінет найближчим часом.
Відправити
Замовити персональну презентацію