Як відомо, законодавець скасував збір за першу реєстрацію транспортних засобів (так званий транспортний збір). Натомість з 2015 року в Україні введено транспортний податок, або, як його ще називають, податок з власників транспортних засобів. Транспортний податок 2016, у свою чергу, зазнав значних змін в порівнянні з попереднім роком, зокрема в аспекті визначення об'єктів оподаткування та врегулюванні різноманітних проблемних ситуацій.
Транспортний податок відповідно до ст. 267 Податкового кодексу (далі – ПК України) є однією із складових податку на майно, поряд із платою за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Підпунктом 10.1 ПК України зазначено, що податок на майно є місцевим податком. При цьому відповідно до підпункту 10.2 ПК України місцеві ради обов'язково встановлюють податок на майно в частині транспортного податку. Тобто транспортний податок є обов'язковим місцевим податком, а його встановлення – обов'язок, а не право відповідних місцевих рад.
Транспортний податок був запроваджений в Україні в межах реалізації податкової реформи, а саме - Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 року, де пунктом 4 Прикінцевих положень зазначено рекомендувати органам місцевого самоврядування у місячний термін з дня опублікування даного закону переглянути рішення щодо встановлення на 2015 рік податку на майно, зокрема і в частині транспортного податку.