Як пропонують перевіряти Вас та притягувати до відповідальності в проекті податкової реформи від Міністерства фінансів?

Аа Аа

Перевірки

В межах реформи глави 8 ПК України основну увагу приділено реформуванню підстав для проведення перевірок.

В межах документальних перевірок:

  • підстави щодо проведення перевірок в межах трансфертного ціноутворення згруповано до однієї;
  • виключена підстава щодо проведення перевірки у разі неподання платником податків уточнюючого розрахунку за результатами електронної перевірки;
  • додано підставу щодо проведення перевірки у разі виявлення розбіжностей у Електронній системі контролю за обігом підакцизних товарів (продукції) та/або Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних та/або деклараціях з акцизного податку;
  • звужено підставу, передбачену раніше підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК України щодо перевірки платника податків за наслідками перевірок інших платників – з підстави виключено формулювання щодо порушення платником податкового законодавства, пропонують залишити лише валютне законодавство та законодавство у сфері РРО;
  • скасовано можливість проведення перевірки на підставі рішення органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону, пропонується залишити можливість поводити податкову перевірку лише на підставі рішення суду.

В межах фактичних перевірок:

  • додано підставу щодо проведення перевірки у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині реалізації пального, при якій цим Кодексом встановлено обов’язкове складання електронної акцизної накладної, без такої накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних.

Відповідальність

Пропонується встановити норму, згідно з якою платник податків не може бути притягнений до фінансової та іншої відповідальності за чи у зв’язку із податковими правопорушеннями, вчиненими іншим платником податків, в разі відсутності прямих доказів вини такого платника податку (з урахуванням виключень, встановлених ПК України).

Правда, що розуміти під виною в податковому праві законотворцями не уточнюється.

В цілому ми спостерігаємо значне збільшення розміру штрафних санкцій. Майже всі санкції, виражені в абсолютних значеннях, збільшено в 10 разів!

Також перелік правопорушень доповнюється новими складами:

  • здійснення суб’єктом господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку;
  • порушення порядку реєстрації електронних акцизних накладних, що підлягають наданню отримувачам пального, та розрахунків коригування до таких електронних акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Однак слід відмітити один з позитивних моментів – виключення відповідальності за порушення правил вивезення нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу з території акцизного складу.

Попередня стаття Наступна стаття