Уряд закликають не голосувати за «компромісний» варіант Податкового кодексу

Авторський колектив законопроекту № 3357 закликає уряд не голосувати за «компромісний» варіант проекту Податкового кодексу України, бо такий проект може «перетворити Україну в одну з найбідніших країн регіону».

На цьому наголосив на своїй сторінці у Facebook у черговій заяві голова бюджетного комітету Громадської ради при Мінфіні Тарас Козак. Депутат зазначив, що зростає тенденція до економічного спаду, «економічні показники України співставні з тим, що демонструють неуспішні африканські країни», а плани уряду щодо зростання економічного рівня країни занадто довгострокові, повідомляє Українська правда.

Авторський колектив законопроекту виступив проти таких складових «компромісного» проекту і вказав на можливі наслідки:

  • оподаткування дивідендів за ставкою 18 % у поєднанні з оподаткуванням прибутку за ставкою 18 % залишають країну інвестиційно непривабливою;
  • оподаткування фонду оплати праці за ставками – 18 % податку на доходи фізичних осіб + 20 % єдиного соціального внеску + 1,5 % військового збору – не створює тих умов, за яких відбудеться суттєва детінізація заробітних плат;
  • оподаткування прибутку за формулою чинного законодавства зберігатиме податок на прибуток в якості корупційного, подовжуватиме функціонування схем виведення капіталу та збір податку за принципами так званого «податкового навантаження» через адміністративний тиск ДФС;
  • ускладнюється і обмежується використання спрощеної системи оподаткування малим бізнесом;
  • вихолощення ідеї створення електронного кабінету платника податків – законопроект лише встановлює обов'язок КМУ розробити та затвердити підзаконний акт, що регламентує його роботу, а це могло б бути зроблено і без прийняття законопроекту;
  • збереження дискреційних норм, що дозволяють знімати податковий кредит за формальними підставами: наявність помилок у податковій накладній та порушення вимог підзаконних актів при її реєстрації; надання ДФС можливості впливати на черговість виконання заявок на відшкодування ПДВ;
  • зміни не прийнято заздалегідь, не роз’яснено ані платникам, ані працівникам ДФС, що вже саме по собі формує джерело конфлікту.

Серед негативних моментів «компромісного» варіанту ПК України, на думку авторів законопроекту, є відмова від ліквідації податкової міліції, адміністративної реформи фіскальної служби та «демілітаризації» податкового контролю.

У заяві також зазначено низку вимог, виконання яких зможе позитивно вплинути на реформування податкового законодавства:

1. Терміново прийняти законопроект № 3357 в першому читанні. Вдосконалення податкового законодавства в подальшому проводити на базі цього проекту.
2. Відмовитися від запровадження в останній момент податкових змін, які допускають різночитання, не підготовлені заздалегідь у вигляді сервісів для платників податків.
3. Доручити уряду на базі прийнятого за основу законопроекту в широкому діалозі з експертами, бізнесом, вимогами міжнародних фінансових організацій провести його доопрацювання і прийняти в 1 кварталі 2016 року як результат суспільного договору і консенсусу.
4. Сформувати бюджет 2016 року на базі чинного податкового законодавства з урахуванням зниження єдиного соціального внеску на 40 % (коефіцієнт 0,6) і відміни додаткового імпортного збору, витримавши затверджений меморандумом з МВФ показник граничного дефіциту бюджету.
5. Подовжити мораторій на перевірки малого бізнесу на 2016 рік.
6. Погодити з малим бізнесом такий формат функціонування спрощеної системи оподаткування, який заохочує підприємницьку ініціативу і зайнятість, одночасно запобігаючи її неправомірному використанню великим бізнесом.

Щодо того, чи призведе податкова реформа до покращення економічної ситуації у країні див. статтю експерта Taxlink  Д. Гетманцева «Налоговая реформа. Панацея или профанация?» та також аналітичний матеріал «Налоговая реформа – 2016: гора родила мышь. Или почему не стоит принимать изменения в НК до Нового года».

Попередня стаття Наступна стаття