Starbucks: на шляху до виправлення

29 Грудня 2015 (0)
Аа Аа

Starbucks виплатить у Великобританії податків на суму 8 мільйонів фунтів на хвилі рекордного за останні 12 місяців зростання прибутків.

Політика компанії дуже різко змінилася. У 2015 році Starbucks заплатить стільки ж податків, як за усі 15 років своєї діяльності у Великобританії, яку компанія розпочала у 1998 році. Протягом багатьох років Starbucks взагалі не сплачувала корпоративний податок і цим наражалася на хвилі критики.

То що ж змінилося?

Зміни настали з двох причин. По-перше, бізнес зараз набагато більш прибутковий через скорочення непотрібних видатків та нарощування прибутку на кожну чашку кави. По-друге, змінився спосіб обліку платежів іншими бізнес-структурами імперії Starbucks, наприклад, введено нові методи обрахунку роялті за використання бренду Starbucks.

Приводом до такої різкої зміни політики компанії стала полеміка між британськими парламентарями та представниками Starbucks трирічної давнини. Компанія була звинувачена в уникненні від сплати податків та агресивному податковому плануванні. Врешті, уникнення від оподаткування на відміну від ухилення не є незаконним, але ці звинувачення спричинили резонанс у суспільстві  і, як наслідок, Starbucks почала втрачати довіру своїх бізнес-партнерів. В сучасному світі в умовах жорсткої конкуренції на ринках така стратегія стала неприйнятною для компанії.

Саме тому компанія була вимушена змінити свою поведінку у відносинах з державою. Протягом останніх двох років компанія сконцентрувалася на скороченні непотрібних видатків, закритті неприбуткових кав’ярень, продажі франшиз та інших заходів оптимізації бізнесу.

Результат оптимізації доходів та витрат не змусив на себе довго чекати. Доходи компанії почали швидко зростати, і вже протягом 2014–2015 років Starbucks почала виплачувати більші суми податків. Головне, до компанії стала повертатися довіра як бізнес-партнерів, так і суспільства.

Наразі ми можемо спостерігати початок кінця такого явища, як уникнення від сплати податків, адже транснаціональні корпорації все більше мають пристосовуватися до нових реалій ведення бізнесу, в яких не останню роль грає суспільна думка та корпоративна культура.

Джерело: http://www.bbc.com/news/business-35102462
Попередня стаття Наступна стаття