Проект Кабміну: посилення контролю за обігом пального

Як і в проекті податкової реформи Мінфіну, так і в компромісному варіанті (законопроект № 3630 від 11.12.2015 року) електронна система обігу пального запроваджується з 1 липня 2016 року. Проте, є деякі відмінності, які стосуються суб’єктів, які виготовляють або реалізують пальне. Положення щодо оподаткування інших підакцизних товарів залишаються без змін.

Режим акцизного складу

За законопроектом пропонується залишити і розширити режим акцизного складу для приміщень, де пальне виробляється, обробляється (переробляється), змішується, навантажується-розвантажується, а також зберігається (окрім навантаження-розвантаження та зберігання для власних потреб). Тобто режим акцизного складу поширюватиметься у тому числі на АЗС. Проте, постійний контроль представника контролюючого органу на об’єктах, де є пальне, не передбачений. Нові правила будуть діяти з 1 липня 2016 року.

З 1 січня 2017 року для акцизних складів з пальним обов’язково передбачено лічильники, які визначатимуть обсяг витраченого пального та рівень пального в резервуарах реалізаторів пального. Відпуск пального без наявності витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників буде заборонено.

Акцизні накладні і АЗС

Передбачено, що при реалізації пального АЗС може:

  1. формувати електронну акцизну накладну за кожною операцією;
  2. формувати електронну акцизну накладну за щоденними середньорозрахунковими підсумками операцій (якщо акцизні накладні не були складені на ці операції), із послідуючим обов’язковим коригуванням такої накладної протягом 10 днів виходячи із фактичних обсягів відпуску пального;
  3. не формувати електронну акцизну накладну, якщо усі істотні реквізити електронної акцизної накладної передаються до контролюючих органів разом з електронними копіями розрахункових документів і фіскальних звітних чеків із реєстраторів розрахункових операцій, на основі яких контролюючий орган самостійно відображатиме такі операції відпуску в електронній системі контролю за обігом підакцизних товарів (продукції).

Підакцизна сировина для виготовлення пального

В проекті уточнено, що підакцизна продукція, яка використовується для виготовлення пального, не звільняється від оподаткування акцизним податком. Відповідно, застосовується інший механізм: сума акцизного податку з пального зменшується на суму акцизного податку з сировини, яка є підакцизною. До 30 червня 2016 року для зменшення суми акцизного податку на кінцевий продукт платнику необхідно:

  • отримати від виробника або імпортера довідку щодо обсягу поставленої підакцизної сировини;
  • отримати підтвердження контролюючого органу про зарахування акцизного податку до бюджету. Таке підтвердження  надається виробнику або імпортеру підакцизної сировини контролюючим органом за його місцезнаходженням протягом 1 робочого дня з моменту звернення шляхом надання відповідної довідки.

Детальніше щодо тих положень, які пропонував у своєму проекті Мінфін і які відображені в зареєстрованому законопроекті, див. - Акцизний податок: що нового пропонує Мінфін

Попередня стаття Наступна стаття