Придбав воду для працівників - сплати ПДВ

21 Грудня 2015 (0) #ПДВ #ДФС
Аа Аа

Практично кожен роботодавець забезпечує своїх працівників питною водою. Звичайно, ДФС не могла не використати можливості оподаткувати операції із придбання відповідного товару. Тому, звертаємо увагу на лист Міжрегіонального головного управління ДФС – Центрального офісу з обслуговування великих платників від 08.12.2015 р. № 26675/10/28-10-06-11, де міститься позиція контролюючого органу стосовно оподаткування ПДВ придбання питної води (кулера) для офісу.

Напевно, контролюючі органи вважають, що у них є така функція як відшукування нових джерел поповнення бюджету, тому і приймають подібні роз’яснення.

Контролюючий орган підкреслює, що в період до 1 липня 2015 року, у разі якщо платник податків відобразив за зазначеними товарами податковий кредит, то при використанні їх в операціях, що не є господарською діяльністю платника податків, він зобов’язаний нарахувати «компенсуючі» податкові зобов’язання з ПДВ.

Тобто, в період до 1 липня 2015 року якщо платник податків, який придбав товари для використання їх в операціях, що не є його господарською діяльністю, суми сплаченого продавцем ПДВ все ж включив до складу податкового кредиту, то він повинен нарахувати податкові зобов’язання, виходячи з вартості їх придбання, скласти та у встановлений строк зареєструвати податкову накладну за такими товарами.

Прийняття Законів України № 71-VIII від 28.12.2014 (набрав чинності 01.07.2015) та № 643-VIII» від 16.07.2015 (набрав чинності 29.07.2015) потягли за собою обов’язок для платника ПДВ – покупця товарів включення до складу податкового кредиту суми ПДВ, що були сплачені платником ПДВ – продавцем, у разі якщо такі товари призначаються для використання або починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника, та нарахувати відповідні податкові зобов’язання, виходячи з вартості придбання товарів. При цьому платник податків складає та реєструє зведену податкову накладну.

Щодо придбання питної води для офісу та подальшого її споживання працівниками, то контролюючий орган зазначив, що «У разі придбання води для офісу чи кулера повідомляємо, що з 1 липня 2015 року доведеться включати такі податкові накладні до складу податкового кредиту з ПДВ і нараховувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної пунктом 189.1 ПКУ, та складати не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду з типом причини "13 – Використання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності" і реєструвати в ЄРПН в установлені терміни (пункт 198.5 ПКУ)».

Зрозуміло, що споживання працівниками придбаної фірмою питної води є використання її в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку. Оскільки змістом господарської діяльності є виготовлення та реалізація продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, а метою – задоволення суспільних потреб у відповідних товарах (послугах, роботах), які повинні мати цінову визначеність, тобто функціонувати як товар.

При цьому, вважається, що така вода є лише правом працівників на належні умови праці та забезпечення їх санітарного та епідемічного благополуччя.

Тому, в частині ПДВ така вода є товаром, який використовується в операціях, що не є господарською діяльністю платника податків. Споживання такої води офісними працівниками не є використанням її в межах господарської діяльності.

Таким чином, ДФС вважає, що купляючи воду для офісу, платник податків повинен дотримуватися правил, визначених пунктом 198.5 статті 198 ПК України, що вказують на обов’язок платника віднести суми ПДВ за операціями із придбання такої води до податкового кредиту та нарахувати податкові зобов’язання виходячи із вартості їх придбання

Попередня стаття Наступна стаття