Додаток
Форма 1
Додаток
Форма 2
Додаток
Форма 3
Додаток
Форма 4
Розширений пошук
Тарифна політика
Вхід|Реєстрація

Ru

En

Ua

Огляд трудового та пенсійного законодавства за 27 березня – 9 квітня 2017 року
}
10.04.2017 Огляд трудового та пенсійного законодавства за 27 березня – 9 квітня 2017 року

Законопроекти

Щодо підвищення рівня соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей

6 квітня 2017 року Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення рівня соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей» № 2406. Вказаний нормативно-правовий акт  було розроблено у зв'язку з необхідністю посилення соціального захисту військовослужбовців, зокрема, насамперед, учасників антитерористичної операції та членів їх сімей. Таким чином, було внесено зміни до наступних нормативно-правових актів:

Закон України «Про Національну поліцію»;

Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей»;

Закон України «Про боротьбу з тероризмом».

У Пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що прийняття даного Закону спрямоване на гарантування підвищення рівня життя членів сім’ї, батьків та утриманців загиблого військовослужбовця та працівника міліції на більш тривалий період, а також на створення належних умови для життєзабезпечення поранених у ході проведення антитерористичної операції військовослужбовців та працівників міліції, які стали інвалідами, або частково витратили працездатність без встановлення групи інвалідності.

 

Щодо захисту трудових прав працівників передпенсійного віку

6 квітня 2017 року у Верховній Раді України було прийнято Закон України «Про внесення зміни до статті 42 Кодексу законів про працю України щодо захисту трудових прав працівників передпенсійного віку» № 5564. Відповідно до положень вказаного закону працівники, яким залишилося менше трьох років  до настання пенсійного віку, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат, отримали переважне право на залишення на роботі при вивільненні працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва та праці при рівних умовах продуктивності праці й кваліфікації. Загалом прийняття вказаного закону спрямоване на забезпечення додаткового захисту трудових прав громадян передпенсійного віку.

Детальніше про даний Закон читайте тут.

 

Щодо удосконалення окремих положень та відновлення справедливих соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

5 квітня 2017 року у Верховній Раді України було зареєстровано ініційований Комітетом ВРУ з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (щодо удосконалення окремих положень та відновлення справедливих соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи) № 6292. Даний нормативно-правовий акт спрямований на удосконалення окремих положень та відновлення справедливих соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, усунення грубих порушень вимог статті 50 Конституції України щодо забезпечення відшкодування та компенсацію усіх втрат громадян, пов’язаних зі шкодою, завданою наслідками аварії на Чорнобильській АЕС. Відповідним законопроектом передбачено ряд комплексних змін до діючої редакції Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Пропонуємо ознайомитися з деякими із них:

запровадження мінімально гарантованого розміру щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю постраждалим від Чорнобильської катастрофи громадянам;

запровадження мінімально гарантованого розміру щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка не може бути нижчою 50 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність для постраждалих від Чорнобильської катастрофи громадян, віднесених до категорії 2;

запровадження мінімально гарантованого розміру пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою;

виплата пенсіонерам – чорнобильцям пенсій у повному розмірі, а працюючим пенсіонерам – чорнобильцям – виплата пенсій у повному розмірі без урахування одержуваного заробітку (доходу).

 

Підзаконні нормативно-правові акти

Щодо надання відпустки усиновлювачам при усиновленні дитини

5 квітня 2017 року на засіданні Кабінету Міністрів України було схвалено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання відпустки усиновлювачам при усиновленні дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування». Відповідний законопроект спрямований на забезпечення  всіх громадян України, які усиновлюють дітей, рівними правами на одноразову оплачувану відпустку у зв’язку з таким усиновленням. У Міністерстві соціальної політики України вважають, що надання усиновлювачам таких державних гарантій як оплачувана відпустка є одним із заходів підтримки та активізації усиновлення дітей громадянами України.

Детальніше з умовами даного законопроекту можна ознайомитися за посиланням.

 

Щодо підвищення одноразових виплат ветеранам війни

Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову «Деякі питання виплати у 2017 році разової грошової допомоги», що передбачає виплату разової допомоги у підвищеному розмірі в середньому на 26 % у порівнянні із минулим роком. За словами Міністра соціальної політики України Андрія Реви, щорічну разову грошову допомогу у підвищеному розмірі отримають наступні категорії осіб:

інваліди війни та колишні малолітні (яким на момент ув’язнення не виповнилося 14 років) в’язні концентраційних таборів, ґетто та інших місць примусового тримання, визнані інвалідами від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин;

учасники бойових дій та колишні неповнолітні (яким на момент ув’язнення не виповнилося 18 років) в’язні концентраційних таборів, ґетто, інших місць примусового тримання, а також діти, які народилися у зазначених місцях примусового тримання їх батьків;

особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;

члени сімей загиблих та дружини (чоловіки) померлих інвалідів війни, дружини (чоловіки) померлих учасників бойових дій, учасників війни і жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя інвалідами від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге;

учасники війни та колишні в’язні концентраційних таборів, ґетто, інших місць примусового тримання, особи, які були насильно вивезені на примусові роботи, діти партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістським режимом у тилу ворога.

Детальніше з особливостями виплати щорічної грошової допомоги ветеранам війни можна ознайомитись тут.

 

Щодо осучаснення (валоризації) пенсій:

31 березня 2017 року у Верховній Раді України було зареєстровано Проект Постанови про деякі питання осучаснення (валоризації) пенсій в Україні № 6274. Відповідна Постанова була ініційована Комітетом Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення. Вважається, що прийняття запропонованого проекту Постанови дозволить започаткувати у 2017 році процес перегляду пенсійних виплат, призначених у різні роки, з урахуванням пропорційного зростання середньої заробітної плати в Україні з моменту призначення індивідуальної пенсії, а також на законодавчому рівні напрацювати механізм для осучаснення пенсій у подальшому на постійній основі. У пояснювальній записці вказується на те, що реалізація заходів, визначених проектом постанови, дозволить підвищити пенсійні виплати громадянам, які давно перебувають на пенсії, але обрахунок їх пенсійних виплат здійснювався із застосуванням показника середньої зарплати в Україні, який у 3 рази нижчий від показника, який сьогодні використовується при призначенні пенсій.

Про відповідні пропозиції народних депутатів України щодо перегляду розміру пенсій на постійній основі дивіться тут.

 

Роз’яснення уповноважених органів державної влади 

Стосовно

Зміст листа

Назва листа

 

 

 

Загальні питання оплати праці

Міністерство соціальної політики надало роз’яснення, в якому звернуло увагу на деякі аспекти, що мають враховуватися при оплаті праці державних службовців та при обчисленні їхньої середньої заробітної плати:

Якщо згідно з табелем обліку робочого часу з різних обставин державним службовцем не повністю відпрацьовано календарний місяць, за який нараховується заробітна плата, то надбавка за ранг виплачується пропорційно фактично відпрацьованому часу. До таких обставин належить, зокрема, час перебування працівника на лікарняному, у щорічній та інших видах відпусток, у разі встановлення за угодою сторін неповного робочого часу тощо.

Право на встановлення державним службовцям додаткових стимулюючих виплат надано керівнику державної служби у державному органі у межах економії фонду оплати праці.

При обчисленні середньої заробітної плати з одноразових виплат враховуються тільки винагороди за підсумками роботи за рік та вислугу років. Основною умовою врахування винагороди (премії) за підсумками роботи за рік є її нарахування в поточному році за попередній календарний рік. Якщо премія не має разового характеру і проходить у розрахунковій відомості на заробітну плату, то вона буде враховуватись при обчисленні середньої заробітної плати.

Лист Міністерства соціальної політки України № 1346/13/84-16від 23.09.2016 р. щодо оплати праці держслужбовців та порядку обчислення середньої зарплати

 

 

 

 

 

Щодо обов’язку роботодавця створити належні умови праці на робочому місці

 

Державна служба України з питань праці у своєму роз’ясненні нагадала про необхідність забезпечення робочих місць аптечками, що випливає із вимог відповідного законодавства. Встановлення такого обов’язку пов’язане з необхідністю створення належних умов для надання першої медичної допомоги з урахуванням відповідних ризиків праці.

Лист Державної служби України з питань праці  № 11506/1/4.4-ДП-16 від 18.11.2016 р. щодо обов’язку роботодавця створити на робочому місці відповідні умови праці

 

 

 

Щодо страхового стажу

Пенсійний фонд України у листі від 17.03.2017 року звернув увагу на те, що неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок. Проте варто пам’ятати, що по особам, яким заробітна плата нарахована в розмірі меншому, ніж мінімальна заробітна плата, з якої сплачено внесок (менший ніж мінімальний страховий внесок), та страхувальником здійснено доплату до мінімального єдиного внеску, зазначений період буде зараховано до страхового стажу як повний місяць.

Лист Пенсійного Фонду України №8134/04-11від 17.03.2017 р. щодо зарахування страхового стажу

 

 

 

Щодо допомоги по вагітності та пологах

 

У Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності нагадали, що сума допомоги по вагітності та пологах у розрахунку на місяць не повинна перевищувати розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, з якої сплачувалися страхові внески до Фонду, та не може бути меншою, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку.

Лист Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 2.4-38-479 від 21.03.2017 р. щодо інформації про розрахунок допомоги по вагітності та пологах за кошти Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

 

 

 

 

 

Коментарі (0)
?Поставте своє запитання
Популярні податкові теми
Запитання можуть ставити лише зареєстровані користувачі
Вхід/Реєстрація
Поставте Ваше запитання, і ми відправимо відповідь Вам в особистий кабінет найближчим часом.
Відправити